2008-08-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pianorules
För länge sedan spelade jag ett 3D beat em up-spel där man kunde välja mellan tre karaktärer: en all around-snubbe(tror jag), en tjej och en muskulös hulk.
Första delen av första banan var en parkering utanför ett stort höghus där man fick puckla på några fiender innan man begav sin in huset, man kunde även använda vapen såsom glasflaskor och stålrör.
Det jag minns bäst efter att man hade gått in i huset var att man kunde förstöra coca cola-maskinerna så man kunde ta en gratis drink för att fylla på sin energimätare
Spelet hade också några banor där man befann sig i en park, tunnelbana, millitärbas om jag inte minns fel.
Det jag också minns var att man ofta såg bokstaven "Z" som en slags logo.

Är det någon som har någon vet vilket spel jag pratar om?

-> https://www.flashback.org/showpost.php?p=12564317&postcount=3108
Citera
2008-08-24, 13:21
Medlem
nwts avatar
Funderat några år nu.
Då jag var liten satt jag alltid och spela ett spel på datorn. Kallade det för katt-och-råtta-spelet, tvivlar på att det heter så.

Man är en mus i mitten av massor av gula klossar, det är två eller flera katter "utanför" alla klossar(som är flyttbara).
Det finns ostar som man ska ta och man fångar katterna till en egen ruta så man får ost av den tror jag det var.

Vet inte om det är en speciellt bra förklaring, men skitkul spel i vilket fall.
Citera
2008-08-24, 13:23
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwt
Funderat några år nu.
Då jag var liten satt jag alltid och spela ett spel på datorn. Kallade det för katt-och-råtta-spelet, tvivlar på att det heter så.

Man är en mus i mitten av massor av gula klossar, det är två eller flera katter "utanför" alla klossar(som är flyttbara).
Det finns ostar som man ska ta och man fångar katterna till en egen ruta så man får ost av den tror jag det var.

Vet inte om det är en speciellt bra förklaring, men skitkul spel i vilket fall.

Hette inte det något i stil med Rodents Revenge?
Citera
2008-08-24, 13:42
Medlem
nwts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Hette inte det något i stil med Rodents Revenge?
Det är den! Googlade och hittade bild, TACK!
Citera
2008-08-24, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
Goddag allaglada Ska gå och köpa mej ett PSP nu i dagarna så man har något att fördrivA tiden med på den 12h flygresa som väntar mej,
vilka spel bör jag ladda upp med? vill ha nåt schyyst bilspel och nåt action eller rollspel så vad rekomenderar ni? va inte blyga låt förslagen välla in

http://www.webhallen.com/prod.php?id=65158

Sega Mega Drive Collection.

Tyvärr verkar den inte finnas att köpa ny, men du kanske kan få tag på den begagnat på blocket, tradera eller genom någon affär som säljer begagnat. Vet ej, men där har du så det räcker och blir över med alla möjliga sorters lir.

Annars har jag hört att GTA: Vice city stories ska vara bra.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=61504

God of War: Chains of Olympus
http://www.webhallen.com/prod.php?id=75606

Länkar till webhallen där allt verkar vara slut, men det finns nog om du kollar på GAME/Ebgames/random leksaksaffär etc.
Citera
2008-08-24, 14:44
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Jag minns ett bilspel som fanns förr i tiden. Det var lite som Carmageddon - man kunde åka runt i bilar, i städer, och skjuta varandra med diverse vapen. Det jag minns tydligast var en bana som utspelade sig i Frankrike, där det fanns massa fotgängare som antingen stod och målade tavlor eller par som kysstes osv. Man kunde även åka upp i eiffel-tornet. Väldigt dålig grafik, förmodligen så var det MS-DOS.

Några idéer?
Kan det vara Quarantine du söker? Man kör en Taxi och har en massa vapen!

http://www.the-underdogs.info/game.php?id=864
Citera
2008-08-24, 14:46
Medlem
Princesss avatar
Minns att jag spelade ett spel där man var en traktor. Man skulle skörda grönsaker eller något i den stilen, samtidigt som mullvadar försökte äta upp grönsakerna. Man såg det hela ovanifrån. Någon som kommer i håg vad det heter?
Citera
2008-08-24, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fabio80s
http://www.webhallen.com/prod.php?id=65158

Sega Mega Drive Collection.

Tyvärr verkar den inte finnas att köpa ny, men du kanske kan få tag på den begagnat på blocket, tradera eller genom någon affär som säljer begagnat. Vet ej, men där har du så det räcker och blir över med alla möjliga sorters lir.

Annars har jag hört att GTA: Vice city stories ska vara bra.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=61504

God of War: Chains of Olympus
http://www.webhallen.com/prod.php?id=75606

Länkar till webhallen där allt verkar vara slut, men det finns nog om du kollar på GAME/Ebgames/random leksaksaffär etc.

Tackar tackar får väl ta och släpa mej ner till EB och kolla runt men God of war känns riktit intressant
Citera
2008-08-24, 19:39
Medlem
runkakukens avatar
Jag spelade nyss detta flashspel på Newgrounds och kom att tänka på ett gammalt lir jag såg på Polenfärjan som ung.

Vad jag vet:
  • Det var en arkadmaskin man spelade på.
  • Man kunde spela 2 players.
  • Det var typ medeltidsliknande miljö. Man valde en karaktär man ville vara, och sedan gick man ut och köttade.
  • Man kunde slå sönder massa saker, och oftast dolde sig en skattkista eller liknande trevligheter bakom dessa. Vad man gjorde med alla pengar och ädelstenar vet jag ej.
  • Kikar ni på länken ovan ser ni hur spelet såg ut, fast mycket mer pixligt så klart. Tänk 90-talsgrafik fast med samma upplägg.

Tackar som fan på förhand!

Edit: Googlade och sökte en massa på spelsidor och Wikipedia. Kom fram till att det måste varit Knights of the Round jag sökte. Suveränt spel! Rekommenderas varmt!
Senast redigerad av runkakuken 2008-08-24 kl. 20:15.
Citera
2008-08-25, 05:53
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keckis
Vet vilket spel du menar, fick med de på en PC Gamer demoskiva.. dock minns jag inte exakt vad de hette, bara att de hade "Street" i namnet... eller om de innehöll "Fighter".. Kommer inte riktigt ihåg Minns dock hur omslaget såg ut! =D

Sent tack

Dock är jag fortfarande inte så säker på hur jag ska hitta det

Tror jag ska spana runt på PC gamers gamla arkiv nu då ,
För det där låter väldigt troligt, för jag brukade prenumerera på PC gamer för ett antal år sen, och jag kan inte komma på nåt annat ställe jag skulle kunna ha hittat ett sånt spel.
Citera
2008-08-25, 17:34
Medlem
haiguises avatar
Jahopp, min Edit/ändra funktion är spårlöst försvunnen så vi får väl låtsas att detta är en edit till ovanstående inlägg

Jag blir galen på att jag inte kan hitta det där spelet!!!
Street + fighter i olika sökmotorer tog mig bara till den klassiska/helt värdelösa filmen Street fighter och dess spin-off spel till PS1..

Keckis, helt säker på att det inte är nåt mer du har förträngt som går att gräva fram?

För övrigt verkar inte PC gamer arkivera varken gamla tidningar eller tillhörande "CD-Gamer"-utsläpp som jag nu kom på att det hette..
Senast redigerad av haiguise 2008-08-25 kl. 17:36.
Citera
2008-08-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Jahopp, min Edit/ändra funktion är spårlöst försvunnen så vi får väl låtsas att detta är en edit till ovanstående inlägg

Jag blir galen på att jag inte kan hitta det där spelet!!!
Street + fighter i olika sökmotorer tog mig bara till den klassiska/helt värdelösa filmen Street fighter och dess spin-off spel till PS1..

Keckis, helt säker på att det inte är nåt mer du har förträngt som går att gräva fram?

För övrigt verkar inte PC gamer arkivera varken gamla tidningar eller tillhörande "CD-Gamer"-utsläpp som jag nu kom på att det hette..

Jag tycker att det låter som Streets of Rage som fanns till Mega Drive! Du sa visserligen full 3D och det är inte detta. Men man kan vara en muskelknutte och en brud, man kan plocka upp järnrör och flaskor och kasta saker. Man slåss i parker, barer, hus fartyg m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in