2010-07-16, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kazeus
Hejsan , kan börja med att säga att jag har ganska... well , ganska stor vy av smak av spel.

Spel som jag gillar kan vara ung RPG - FPS
RTS är något ganska trökigt , men det kan helt bero på spelet...
Rund baseared spel som blood bowl är as kul men jag har tröttnat på det spelet.
Spelar annars fallout 3 och dragon age, men dom har jag redan varvat flertal gånger.
Kört wow , lvlat 80 tog lich king tröttnade och slutade.
Mass effect 2 funkar inte på min dator.
Borderlands var svin kul , varvade det tråkigt sen.

Gillar spel med sin egen stor fet ekonomi där man kan typ köpa Shops som säljer saker till andra spelare... Puzzle pirates är väl ganska roligt pga detta.

Cs = Kul... ett tag. Tråkigt sen.
Mw 2= ROLIGT SOM SATAN! dom först veckorna sen tröttna jag på skiten fullständigt.

Gillar både spel till xbox 360 och pc, men fps spelen är nog lite roligare till pc.
Skate 3 är ochså svin kul men det har jag spelat på tok för mycket.
Baldurs gate har jag varvat alla spel och expansioner till det.
Gillar spel där man lvlar och kan sätta ut typ perks o skit.
Varvat half life 2 och 1 , bra spel , dock tråkiga nu.
Gillar spel med mycket och bra story.

Vad tror ni för spel ni tror att jag kommer gilla?
Har inte ett piss att göra nu sitter och bottar på puzzle pirates...
(ganska roligt spel btw , tråkig som faaaaaan i början då man tänker att vad i helvete är det jag spelar , blir roligare om man fattar hur man tjänar pengar i det , hur ekonomin i det är uppbyggt osv osv)

Xbox360 red dead redemption?
Annars GTA IV. har nog över 200 spel timmar i det ruggigt kul.
Citera
2010-07-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerkken
Xbox360 red dead redemption?
Annars GTA IV. har nog över 200 spel timmar i det ruggigt kul.

Funderar på köpa red dead....

GTA... nja jag brukade spela san andreas till ps2 , men det blev ju ganska trökigt när man fastna på nåt jobbigt uppdrag
Citera
2010-07-16, 00:42
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
njaa. gillar inte när man ser "gubben".. hmm .. vet inte vad det kallas men tror du vet vad jag menar Att man ser endast vapnen och inte hela kroppen. Blir inte samma spelkänsla tycker jag. inte med dator iaf.

Den visste inte att någon hade i FB?!
Du måste TESTA Mass Effect, strunta i om du inte gillar tredjepersonsvy. Det är ett väldigt bra spel.
Citera
2010-07-16, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Text

Att jag fick gotta mig lite i nostalgitankarna runt PotC var mest underbart. Hade helt glömt det tills du frågade efter piratspel. Mitt förra inlägg var mycket längre först men insåg att jag förivrade mig lite, skulle ju knappast publicera en recension

Citat:
njaa. gillar inte när man ser "gubben".. hmm .. vet inte vad det kallas men tror du vet vad jag menar Att man ser endast vapnen och inte hela kroppen. Blir inte samma spelkänsla tycker jag. inte med dator iaf.

Den visste inte att någon hade i FB?!

Synd att det finns så mycket elitism inom Dota då det är rätt kul, kolla upp Heroes of Newerth annars. Är i princip en klon av Dota men är ett helt fristående spel och inte en custom map till Wc3.

Men vadå, du gillar inte när man ser "gubben"? Det är tredje persons perspektiv. Det du letar efter är spel med första persons perspektiv, det vill säga med kameran satt i huvudkaraktärens ögon.

Några roliga första persons spel med onlineläge:

Gamla Quake 3, finns sedan ett tag som Quake live i webbläsaren. Googla det.

Joint Operations: Typhoon Rising är ett spel under Vietnamkriget (tror jag). Finns en tråd i detta forum så du kan lira med likasinnade härifrån. Grymt spel med stora kartor.

Har du polare att lira med? I så fall rekommenderar jag Swat 4. Underbart i coop-läge. Finns självklart onlineläge men vet ej om det fortfarande finns många servrar uppe.
Citera
2010-07-16, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Du måste TESTA Mass Effect, strunta i om du inte gillar tredjepersonsvy. Det är ett väldigt bra spel.

Jag får lita på dig då. Konsol eller dator ? ?
Citera
2010-07-16, 00:44
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Jag får lita på dig då. Konsol eller dator ? ?
Har du bra dator så kör det där. Är ju third person shooter rpg, så jag tycker det blir smidigare med mus+tangentbord.
Citera
2010-07-16, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suput

Synd att det finns så mycket elitism inom Dota då det är rätt kul, kolla upp Heroes of Newerth annars. Är i princip en klon av Dota men är ett helt fristående spel och inte en custom map till Wc3.

Men vadå, du gillar inte när man ser "gubben"? Det är tredje persons perspektiv. Det du letar efter är spel med första persons perspektiv, det vill säga med kameran satt i huvudkaraktärens ögon.

Några roliga första persons spel med onlineläge:

Gamla Quake 3, finns sedan ett tag som Quake live i webbläsaren. Googla det.

Joint Operations: Typhoon Rising är ett spel under Vietnamkriget (tror jag). Finns en tråd i detta forum så du kan lira med likasinnade härifrån. Grymt spel med stora kartor.

Har du polare att lira med? I så fall rekommenderar jag Swat 4. Underbart i coop-läge. Finns självklart onlineläge men vet ej om det fortfarande finns många servrar uppe.

Jag kan spela tredje persons perspektiv endast i konsol. känns mer bekvämt då.
Swat 4 va awesome, lirat de förut.
Joint Operations: Typhoon Rising online ?
Citera
2010-07-16, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Har du bra dator så kör det där. Är ju third person shooter rpg, så jag tycker det blir smidigare med mus+tangentbord.

Om jag har bra dator kan jag inte säga direkt att jag har.

1.9 Ghz dubbel kärnor
500mb GT9000 något. ( sitter inte i den datorn så vet inte exakt!)
1 gig ram

ingen imba dator direkt.
Citera
2010-07-16, 00:48
Medlem
Citat:
Joint Operations: Typhoon Rising online ?

Japp, sök efter "sniperfan" så hittar du tråden. De lirar piratkopierat över nätet skulle jag tro, alltså med något i stil med Hamachi.
Citera
2010-07-16, 00:48
Bannlyst
Hej jag söker ett Teori spel och ett bil simulator spel (svenskt)

Skulle vara bra att öva på in för skrivning och uppkörning.

Säg gärna förslag på fler än 1 spel
Citera
2010-07-16, 00:51
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Om jag har bra dator kan jag inte säga direkt att jag har.

1.9 Ghz dubbel kärnor
500mb GT9000 något. ( sitter inte i den datorn så vet inte exakt!)
1 gig ram

ingen imba dator direkt.
Kör det på ditt xBox då, som du sa, du trivdes bäst med 3ps på konsoll.

Slänger in en jäkligt bra länk också, http://www.systemrequirementslab.com/cyri
De flesta spel finns där, jättesmidigt att kolla upp om man klarar det med sin nuvarande dator.
Citera
2010-07-16, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Kör det på ditt xBox då, som du sa, du trivdes bäst med 3ps på konsoll.

Slänger in en jäkligt bra länk också, http://www.systemrequirementslab.com/cyri
De flesta spel finns där, jättesmidigt att kolla upp om man klarar det med sin nuvarande dator.

Yes! den där sidan känner jag till. Men jag ska ge de en chans på min dator och se om det klarar av! för jag vill helst spela något på dator!. är det lite som Fallout eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in