2009-02-23, 13:54
Medlem
Jivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubby Steve
Jag letar efter ett spel som några polare snacka om för ett par år sen.
Dom sa att man var i ett stort köpcenter och skulle försvara sig från zombies. Och man kunde typ använda allt som man hitta i affärerna som vapen.
Lät roligt och vill testa det, något som vet vilket spel?

Dead Rising.
Citera
2009-02-23, 14:39
Medlem
tomas_sws avatar
Jag söker ett spel som jag spelade för väldigt många år sen på nån konsol, antagligen var det ett NES, men jag är inte riktigt säker. Det enda jag kommer ihåg var att man var en liten groda. Jag kommer inte ihåg exakt vad spelet gick ut på, men jag minns att man skulle spela sten, sax, påse mot "bossarna". En av bossarna kan ha varit en mask. Hoppas nån känner igen spelet
Citera
2009-02-23, 14:53
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas_sw
Jag söker ett spel som jag spelade för väldigt många år sen på nån konsol, antagligen var det ett NES, men jag är inte riktigt säker. Det enda jag kommer ihåg var att man var en liten groda. Jag kommer inte ihåg exakt vad spelet gick ut på, men jag minns att man skulle spela sten, sax, påse mot "bossarna". En av bossarna kan ha varit en mask. Hoppas nån känner igen spelet

I Alex Kidd in Miracle World kör man sten, sax, påse mot bossarna (dock är man ingen groda och det är till Sega Master System)
http://www.youtube.com/watch?v=3OxK_2EP2K4

Var dock ett väldigt roligt spel när man var liten
Citera
2009-02-23, 15:37
Medlem
tomas_sws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pf0llz0r
I Alex Kidd in Miracle World kör man sten, sax, påse mot bossarna (dock är man ingen groda och det är till Sega Master System)
http://www.youtube.com/watch?v=3OxK_2EP2K4

Var dock ett väldigt roligt spel när man var liten

Ja, Alex Kidd har man ju spelat, men det var tyvärr inte det jag letade efter. Man spelade med en groda, det är jag 100% säker på, en gullig liten groda, och det var inte tur som avgörde om man vann eller förlorade mot bossarna, utan man fick liksom se tre händer i sten-, sax- eller påsform (dålig formulering) som gick runt, så skulle man följa vilken som var vilken och det var det som avgjorde om man vann. Nu när jag tänker efter så kanske det bara var en boss man spelade sten, sax, påse mot...

Nåja, det är grodan som var det viktigaste. Får hoppas att nån annan vet vilken jag menar.
Citera
2009-02-23, 16:10
Medlem
Zaiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubby Steve
Jag letar efter ett spel som några polare snacka om för ett par år sen.
Dom sa att man var i ett stort köpcenter och skulle försvara sig från zombies. Och man kunde typ använda allt som man hitta i affärerna som vapen.
Lät roligt och vill testa det, något som vet vilket spel?

Dead Rising till Xbox 360. Löjligt kul att döda zombies med gitarrer
Citera
2009-02-23, 16:21
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas_sw
Ja, Alex Kidd har man ju spelat, men det var tyvärr inte det jag letade efter. Man spelade med en groda, det är jag 100% säker på, en gullig liten groda, och det var inte tur som avgörde om man vann eller förlorade mot bossarna, utan man fick liksom se tre händer i sten-, sax- eller påsform (dålig formulering) som gick runt, så skulle man följa vilken som var vilken och det var det som avgjorde om man vann. Nu när jag tänker efter så kanske det bara var en boss man spelade sten, sax, påse mot...

Nåja, det är grodan som var det viktigaste. Får hoppas att nån annan vet vilken jag menar.

Jag har något vagt minne av att man kan vara en groda/grodman i något av Wonder Boy-spelen. Tror det kan ha varit Wonder Boy 3 - Dragon's Trap.
Citera
2009-02-23, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liquid child
Tomb Raider: Underworld? Tredjeperson, rätt mycket platforming och en del pang-pang.
http://www.gametrailers.com/player/43579.html

Verkar kunna vara något, tackar!

Kom tidigare idag ihåg ett spel som jag sett någon trailer eller demonstration på för ett par månader sen, men kommer inte ihåg vad det hette..

Det var iallafall ett hack n slash, det som verkade kul med spelet var att fienderna var i ENORMA nummer.
Utöver de här kommer jag inte ihåg mer än att de såg ut att ha något sorts kombosystem, men är inte säker

Var ett inte allt för gammalt spel, om det ens hade kommit ut än
Citera
2009-02-23, 18:34
Medlem
tomas_sws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Jag har något vagt minne av att man kan vara en groda/grodman i något av Wonder Boy-spelen. Tror det kan ha varit Wonder Boy 3 - Dragon's Trap.

Tyvärr inte

Man var en groda på heltid
Citera
2009-02-23, 22:10
Medlem
General i götets avatar
Vill ha ett förslag på sci-fi mmo´s som liknar Entropia Universe, fast lättare att komma in i och att köra på bra framåt utan att behöva betala in cash.

Anarchy Online vet jag redan om, och har provat, föll mig inte i smaken.

Någon?
Citera
2009-02-23, 22:28
Medlem
Helseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Vill ha ett förslag på sci-fi mmo´s som liknar Entropia Universe, fast lättare att komma in i och att köra på bra framåt utan att behöva betala in cash.

Anarchy Online vet jag redan om, och har provat, föll mig inte i smaken.

Någon?

Eve online känner du förmodligen redan till?
Inte direkt lätt att sätta sig in i, men en fantastisk upplevelse om man dedikerar lite mer tid åt det och lär sig alla de miljontals smågrejerna.
http://www.eveonline.com/

Jumpgate Evolution ser grymt ut också, fast inte släppt ännu.
http://www.jumpgateevolution.com/

Kanske inte det du söker eftersom båda två fokuserar mer på spaceships än karaktärsbyggnad.
Annars finns ju klassiska SWG, men det är ju gammal skåpmat i dagsläget.
Citera
2009-02-23, 22:50
Medlem
General i götets avatar
Ja EVE verkar trevligt, letar efter något tillfälligt att ha o göra med dock, helst inget P2P.
Citera
2009-02-24, 00:40
Medlem
Jahlexs avatar
-
Senast redigerad av Jahlex 2009-02-24 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in