2007-06-18, 00:24
Medlem
Boukas avatar
Söker ett gammalt spel (1995-2000) där man styrde en robot som kunde byta skepnad mellan en "vanlig" vapenutrustad robot, en svävare och nån slags dinosarie om jag minns rätt. Miljön var futuriserad, dunkel och rymdskepps-aktig. Man kunde kriga mot varandra 2-player, och slogs då i en arena. Det ena laget var blått och det andra rött. Målet var att gradvis ta över vissa positioner i arenan (ungefär som att ta en flagga på t.ex. DoD). Om jag minns rätt kunde man också producera krigare på dessa stationer, men det är bara ett ytterst svagt minne så det kan likaväl vara något jag fått för mig
Citera
2007-06-18, 00:49
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
bitGamer

Aning OT men de har fri signup nu
Citera
2007-06-18, 02:21
Medlem
Bryshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bouka
Söker ett gammalt spel (1995-2000) där man styrde en robot som kunde byta skepnad mellan en "vanlig" vapenutrustad robot, en svävare och nån slags dinosarie om jag minns rätt. Miljön var futuriserad, dunkel och rymdskepps-aktig. Man kunde kriga mot varandra 2-player, och slogs då i en arena. Det ena laget var blått och det andra rött. Målet var att gradvis ta över vissa positioner i arenan (ungefär som att ta en flagga på t.ex. DoD). Om jag minns rätt kunde man också producera krigare på dessa stationer, men det är bara ett ytterst svagt minne så det kan likaväl vara något jag fått för mig

kan det vara "Future Cop: LAPD"?
Citera
2007-06-18, 12:10
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Vill gärna ha tips på vilket/vilka basket- och tennis-spel som är roligast till ps2.

Tar gärna också tips om vart man laddar ner ps2-spel. TPB är inte så het.

Finns en del på emuparadises bttracker. Den är nere för tillfället, men testa om ett par dagar. Ingen signup o sånt.

http://bt.emuparadise.org:8989/
Citera
2007-06-18, 12:43
Medlem
Söker ett spel där du är mekaniker, du lagar bilar, tjänar pengar (genom att plocka isär, sätta ihop och laga) och tjänar pengar alltså, för att få pengar att göra egna bilar, som du iochförsig inte kan köra.

Någon som har en aning?
Citera
2007-06-18, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rüllstols Sigge
Söker ett spel där du är mekaniker, du lagar bilar, tjänar pengar (genom att plocka isär, sätta ihop och laga) och tjänar pengar alltså, för att få pengar att göra egna bilar, som du iochförsig inte kan köra.

Någon som har en aning?

Söker typ exakt samma spel, jag lirade det när jag var liten.
Citera
2007-06-18, 13:04
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rüllstols Sigge

Någon som har en aning?
gearhead garage.
Citera
2007-06-18, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
gearhead garage.

Man tackar, man tackar.
Citera
2007-06-19, 08:47
Medlem
Spahzers avatar
Detta spel jag söker blir klurigt att förklara.

Jag spelade det för länge sen på farsans 3,86a (vilket var ett tag sen?)

Du hade framför dig en grön (?) bakrund, och första nivån låg det även en glödlampa där på bakrunden, möjligtvis även ett rep eller något annat hjälpmedel.

Nu började det! Du får ta hjälp en massa udda saker för att tända glödlampan, alltifrån bowlingklot, revolvrar, boxarhandskar (mekaniska).

Varje nivå hade ett nytt uppdrag man skulle lösa, fanns oändligt med nivåer.

Någon som har en aning vad jag snackar om?
Citera
2007-06-19, 12:19
Medlem
Någon som kan rekommendera ett roligt first person spel som liknar Half life 2?
Citera
2007-06-19, 12:42
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spahzer
Detta spel jag söker blir klurigt att förklara.

Jag spelade det för länge sen på farsans 3,86a (vilket var ett tag sen?)

Du hade framför dig en grön (?) bakrund, och första nivån låg det även en glödlampa där på bakrunden, möjligtvis även ett rep eller något annat hjälpmedel.

Nu började det! Du får ta hjälp en massa udda saker för att tända glödlampan, alltifrån bowlingklot, revolvrar, boxarhandskar (mekaniska).

Varje nivå hade ett nytt uppdrag man skulle lösa, fanns oändligt med nivåer.

Någon som har en aning vad jag snackar om?
The Incredible Machine. Sjukt bra (men svårt) pusselspel.
Citera
2007-06-19, 15:31
Medlem
GabbeLiTos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Munchie
Någon som kan rekommendera ett roligt first person spel som liknar Half life 2?

Alla FPS-spel bleknar i jämförelse med Half-life 2 , men det finns ju endel titlar som man inte bör undgå. Kolla in dessa:

-F.E.A.R.
-Doom 3
-Prey
-Chronicles of Riddick
-Farcry
-Return to the Castle of Wolfenstein
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem