2008-09-14, 10:09
Medlem
Leisure Suit Larry?

Jag fick helt plötsligt abstinens. Någon som vet var man kan ladda ner dessa spel gratis? Funkar dom överhuvudtaget till Vista?
Citera
2008-09-14, 18:34
Medlem
Armons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiger6
Jag fick helt plötsligt abstinens. Någon som vet var man kan ladda ner dessa spel gratis? Funkar dom överhuvudtaget till Vista?

Har du sökt på de vanliga trackersidorna? Mininova och TPB har säkert dessa spel.
Citera
2008-09-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dc3R
För längesedan, kanske runt år 1999-2003 nån gång, så fanns det ett bilspel där man bla kunde köra i sverige. Någon som minns? Det var inte rally.
Nu vet jag inte vad rally är för något, men kan det var STCC du tänker på?
Citera
2008-09-14, 20:00
Medlem
sandra_ns avatar
Oki..

Kan någon rekommendera tunga spel till mig. har en burk med bra grejer i rakt igenom som jag använder i jobbet. Nu skall jag slänga i en disk till och lira lite spel, men jag kan INGET om spel!

Slutade spela sedan Amigan. Har dock lirat lite AGE II, men det är allt.
Så.. några grymma spel där grafiken är det bästa..

Typ som jag gillar, strategi men även lite pang pang.
AGE II, C&C, Quake2 och likande.

Men kan gärna testa andra typer än detta då jag vill att burken skall lida och jag vill se lite grafikglädje. Alla online spel är jag inte intresserade över.
Bör ligga under rimliga pengar också.. inte för jag vet vad spelen kostar.. men inte 3000 för ett spel
Citera
2008-09-14, 20:35
Medlem
Ozmeisters avatar
Finns det något formel1-spel till xbox360?
Eller är det PS3 som har rättigheterna?
Citera
2008-09-14, 21:17
Medlem
Dc3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitzpinkler
Nu vet jag inte vad rally är för något, men kan det var STCC du tänker på?

Nej, tror inte det. Det var lite stadsmiljö har jag för mig, och man kunde välja i en lång lista, massa olika städer runt om i världen att köra i.
Citera
2008-09-14, 21:22
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Finns det något formel1-spel till xbox360?
Eller är det PS3 som har rättigheterna?

Jag fick en extrem lust att lira ett bra F1-spel efter att ha sett racet idag och jag antar att det är anledningen till din fråga också. Eftersom jag bara har PC så började jag desperat leta efter en version till PC och då upptäckte jag att alla spel sedan 1999 har släppts till PS eftersom Sony har ägt rättigheterna. Och eftersom jag inte vill spela ett spel från andra sidan sekelskiftet så blir det vackert till att vänta på Codemasters Formula One 2009 som släpps till PS3, X-Box360 och PC. Har dock ganska bra förhoppningar på spelet eftersom CM har visat tidigare att man kan göra bra bilspel.
Citera
2008-09-14, 23:44
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Jag fick en extrem lust att lira ett bra F1-spel efter att ha sett racet idag och jag antar att det är anledningen till din fråga också. Eftersom jag bara har PC så började jag desperat leta efter en version till PC och då upptäckte jag att alla spel sedan 1999 har släppts till PS eftersom Sony har ägt rättigheterna. Och eftersom jag inte vill spela ett spel från andra sidan sekelskiftet så blir det vackert till att vänta på Codemasters Formula One 2009 som släpps till PS3, X-Box360 och PC. Har dock ganska bra förhoppningar på spelet eftersom CM har visat tidigare att man kan göra bra bilspel.
Njaa, efter dagens race var jag mest förbannad och sur.
Bara att vänta till 2009 då med andra ord.
Citera
2008-09-15, 02:19
Medlem
Armons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra_n
Oki..

Kan någon rekommendera tunga spel till mig. har en burk med bra grejer i rakt igenom som jag använder i jobbet. Nu skall jag slänga i en disk till och lira lite spel, men jag kan INGET om spel!

Slutade spela sedan Amigan. Har dock lirat lite AGE II, men det är allt.
Så.. några grymma spel där grafiken är det bästa..

Typ som jag gillar, strategi men även lite pang pang.
AGE II, C&C, Quake2 och likande.

Men kan gärna testa andra typer än detta då jag vill att burken skall lida och jag vill se lite grafikglädje. Alla online spel är jag inte intresserade över.
Bör ligga under rimliga pengar också.. inte för jag vet vad spelen kostar.. men inte 3000 för ett spel

Har själv inte testat det, eftersom jag vet att min dator inte skulle klara det, men vad jag har förstått så är Crysis ett praktexempel för grafikkräsna. Half-Life 2 har jag däremot lirat igenom, och det är ett spel som jag varmt rekommenderar.
Citera
2008-09-15, 10:11
Medlem
Någon som har tips på Co-op / splitscreen spel till Xbox 360 och PS3 ??
Ej bilspel/sortspel
Citera
2008-09-15, 11:05
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enron
Någon som har tips på Co-op / splitscreen spel till Xbox 360 och PS3 ??
Ej bilspel/sortspel

Rainbow Six Vegas 1&2 (PS3 & Xbox360)
Gears of War (Xbox360)
Halo 3 (Xbox360)
Resistance (PS3)
Army of Two (PS3 & Xbox360)
Unreal Tournament 3 (PS3 & Xbox360)
Call of Duty 4 (PS3 & Xbox360)
Kane and Lynch (PS3 & Xbox360)
Dynasty Warriors 6 (PS3 & Xbox360)
Perfect dark zero (Xbox360)

Där har du några (tror att platformarna ska stämma)
Citera
2008-09-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandra_n
Text text osv..
crysis, enda alternativet om du vill ge burken en ordentlig huvudvärk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in