2009-01-09, 18:13
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Är i behov av ett lagomt hjärndött spel där man (statiskt) styr någon form av vapen och ska skydda sig mot horder av inkommande fiender, typ som gamla "Incoming" - eller vad det nu hette. Om jag inte missminner mig ska det finnas ett sådant som utspelar sig under anfallet på Pearl Harbor? Ser gärna att det är i lite nyare tappning och inte allt för åldrat.

Beachhead 2000 finns ju, fast det har ju några år på nacken. Om jag förstått vad du söker rätt förstås.
Citera
2009-01-09, 18:19
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Beachhead 2000 finns ju, fast det har ju några år på nacken. Om jag förstått vad du söker rätt förstås.

Så hette det! Var det spelet jag tänkte på när jag skrev inlägget. Ska se till att ordna fram det.

Fler tips mottages gärna .
Citera
2009-01-09, 18:47
Medlem
sv1nt0s avatar
Ärligt! är det ingen som hört talas om ett spel där man åker motorcross uppför massa skit, typ king of the hill och knuffar/slår ner varandra ?. gammalt som fan och typ motocrossmadness 2 grafik. Eller har jag drömt ?
Citera
2009-01-09, 18:51
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
Ärligt! är det ingen som hört talas om ett spel där man åker motorcross uppför massa skit, typ king of the hill och knuffar/slår ner varandra ?. gammalt som fan och typ motocrossmadness 2 grafik. Eller har jag drömt ?
Det enda jag kom att tänka på är Mtx Mototrax. Fast där knuffar man inte varandra...
Citera
2009-01-09, 19:04
Medlem
Ztrikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olof86
Jag har för mig att Guild Wars finns ute på Mac.

det kostar ju som sagt men finns det något MMORPG för mac som är HELT GRATIS att SPELA och HELT GRATIS att LADDA NER...?
Citera
2009-01-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztrike
det kostar ju som sagt men finns det något MMORPG för mac som är HELT GRATIS att SPELA och HELT GRATIS att LADDA NER...?

www.justfuckinggoogleit.com/SEARCH?Q=FREE+MMORPG+FOR+MAC

http://www.oberin.com/
http://www.planeshift.it/
Citera
2009-01-09, 23:08
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Så hette det! Var det spelet jag tänkte på när jag skrev inlägget. Ska se till att ordna fram det.

Fler tips mottages gärna .

Beach Head Desert War är en nyare version av Beach head 2000 och utspelar sig i Irak bland annat. Sen finns också Baghdad Central: Desert Gunner som följer samma tema.

Värt att notera är att jag inte testat dessa två spel själv och kan därför inte säga vilket som är bäst.
Citera
2009-01-10, 00:23
Medlem
Suncs avatar
Några svenska utvecklare har gjort ett nytt spel med en snubbe som åker runt mellan skyskrapor med en förlängbar arm, som spiderman fast utan nät. Det är en ny version av ett gammalt 80-talsspel.

För att promota sitt nya spel har de gjort en annan nyversion av det gamla spelet, i 2D som är gratis. Det heter dock inte samma sak.

Har glömt vad båda spelen heter. Någon som vet något av dom?
Citera
2009-01-10, 00:34
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunc
Några svenska utvecklare har gjort ett nytt spel med en snubbe som åker runt mellan skyskrapor med en förlängbar arm, som spiderman fast utan nät. Det är en ny version av ett gammalt 80-talsspel.

För att promota sitt nya spel har de gjort en annan nyversion av det gamla spelet, i 2D som är gratis. Det heter dock inte samma sak.

Har glömt vad båda spelen heter. Någon som vet något av dom?
Bionic Commando och Bionic Commando Rearmed
Citera
2009-01-10, 01:17
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunc
Bionic Commando Rearmed är inte gratis.
Citera
2009-01-10, 01:59
Bannlyst
Letar efter ett gammalt spel där man var en katt/räv-liknande figur som brukade lite random säga "So far, so good". Han hade en musketör liknande klädsel och svärd och även nåt musketör vapen. Man spelade det från sidan, alltså på samma vis som Mario (vet inte vad det heter när det är ur sådant perspektiv).

Någon som vet? Skulle riiiiktigt gärna vilja pröva det igen för nostalgin. Det ligger på samma skönhets-nivå som Jazz Jackrabbit. Tack!
Citera
2009-01-10, 04:34
Medlem
Roligt fightingspel till xbox 360 som inte kostar skjortan. Några idéer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in