2008-09-01, 11:55
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
...
Airfix dogfighter
Citera
2008-09-01, 12:27
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose
Airfix dogfighter

Nice, ska tanka hem och prova. Spel som detta fast gärna med bättre grafik etc skulle jag vilja ha tips på.
Citera
2008-09-01, 21:43
Bannlyst
Söker ett kul spel att börja med, genre spelar inge roll.. BRAINSTORM
Citera
2008-09-01, 22:32
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nesir

Öhh.. okej?

Deus Ex.
Citera
2008-09-01, 23:32
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Tetris
Citera
2008-09-02, 06:38
Medlem
fuskas avatar
Citat:

Parodius eller Gradius till nes. Där har du att göra ett tag.
Citera
2008-09-02, 18:00
Medlem
Indianpundares avatar
Söker ett spel som min mosters polare lirade när jag var yngra var väll en 5år do, Det är till Datan.

Det är ett Rollspel spel nästan som world of warcraft men inte

det gick ut på att man hade sin arme av monsters tror jag, och man skulle gå runt och döda andra armer, så fick man göra sitt drag, kanske gå nånstans eller attakera nån och efter man gjort sitt drag så fick den andra polaren gå o sätta sig vid datan och göra sitt/sina drag? Vafan heter spelet?
Citera
2008-09-02, 20:11
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indianpundare
Söker ett spel som min mosters polare lirade när jag var yngra var väll en 5år do, Det är till Datan.

det gick ut på att man hade sin arme av monsters tror jag, och man skulle gå runt och döda andra armer, så fick man göra sitt drag, kanske gå nånstans eller attakera nån och efter man gjort sitt drag så fick den andra polaren gå o sätta sig vid datan och göra sitt/sina drag? Vafan heter spelet?

Det heter "datorn". Alltså inte spelet, utan det som inte heter "datan".

Spelet låter som något ur Heroes of Might & Magic-serien.
Citera
2008-09-02, 22:19
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:

Som skinnyfists sa så låter det som ett Heroes of Might & Magic spel. Om du vill lira det bästa spelet i serien så kan jag rekommendera 3an.
Citera
2008-09-03, 15:42
Medlem
Citat:

Det underlättar ju om du skriver hur gammal du är idag, eller skriver hur länge det var sen du spelade det.

Men jag tror att det kan vara något i Warlords-serien. Där har man en eller flera hjältar, tar över städer på en karta, gör quests, har armeer av monster och gör sina drag i turordning s.k. hot-seat.
Citera
2008-09-03, 16:38
Medlem
Det kan vara Heroes of might and Magic spelen, typ trean gissar jag på. det är så som du beskriver det

EDIT: sorry så att någon redan skrivit detta typ precis ovanför:/
Citera
2008-09-03, 21:00
Medlem
Indianpundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testpelle
Det underlättar ju om du skriver hur gammal du är idag, eller skriver hur länge det var sen du spelade det.

Men jag tror att det kan vara något i Warlords-serien. Där har man en eller flera hjältar, tar över städer på en karta, gör quests, har armeer av monster och gör sina drag i turordning s.k. hot-seat.

Är 19 detta var nog när jag var en 5-8år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in