2008-11-19, 15:27
Medlem
pinkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D4niel
Är det någon som vet var jag kan få tag på spelet Havets Vargar?

TPB
Citera
2008-11-19, 15:52
Medlem
sam_elofs avatar
Söker ett PSX-spel som jag lirade nån gång under andra halvan av 90-talet. Det var likte Mario 64 i spelstil i det att man hoppade mycket från plattform till plattform. Ens karaktär som man styrde var nån slags kaninliknande grej, hade långa öron osv. Kändes futuristiskt/fantasifyllt.

Letar även efter ett gammalt bartenderspel för PC. Minns inte mycker mer av det än att det kom in folk till ens bar också skulle man blanda drinkar under tid, iaf på demoversionen.
Senast redigerad av sam_elof 2008-11-19 kl. 15:55.
Citera
2008-11-19, 17:17
Medlem
pinkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sam_elof
Letar även efter ett gammalt bartenderspel för PC. Minns inte mycker mer av det än att det kom in folk till ens bar också skulle man blanda drinkar under tid, iaf på demoversionen.

Last Call?
Citera
2008-11-19, 20:47
Medlem
Powen66s avatar
fel post
Citera
2008-11-19, 21:18
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sam_elof
Söker ett PSX-spel som jag lirade nån gång under andra halvan av 90-talet. Det var likte Mario 64 i spelstil i det att man hoppade mycket från plattform till plattform. Ens karaktär som man styrde var nån slags kaninliknande grej, hade långa öron osv. Kändes futuristiskt/fantasifyllt.
Du tänker på Jumping Flash
Citera
2008-11-19, 21:21
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masshypnotisk
Jag söker ett spel jag körde på min första dator. Man spelar som en liten kille i pyjamas med en slangbella. Målet för varje level är att frita alla djur som är instängda i burar samt döda alla zombies - när man sköt dem så kunde ibland huvudena rulla iväg. Man hittar upgraderingar till slangbellan så att den bland annat skjuter tre skott istället för ett.
Någon som har en aning om vad jag snackar om?
Monster Bash!
Älskar det spelet :]
Citera
2008-11-19, 22:22
Avslutad
Finns det något spel som påminner mycket om age of empires seriern ?

Har provat
Empire earth
Civ
Settlers

Något spel som ni tycker är liknande och kul att spela, ska även innehålla multiplayer !
Citera
2008-11-19, 22:45
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phillan

Har provat
Empire earth
Civ
Settlers

Något spel som ni tycker är liknande och kul att spela, ska även innehålla multiplayer !

Age of Mythology?
Citera
2008-11-19, 22:52
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkey

Last Call?

Citat:
Ursprungligen postat av NeonHeart

Du tänker på Jumping Flash

Haha, great, full pott på båda!
Senast redigerad av sam_elof 2008-11-19 kl. 23:12.
Citera
2008-11-20, 00:47
Medlem
ochsås avatar
Jag söker ett spel som jag spelade när jag var mindre, men jag hade det inte själv, jag spelade det hos en kompis.

Jag tror att vi spelade det år 2000 eller tidigare, jag är lite osäker. Kan även ha varit lite senare, jag är osäker.

I alla fall, spelet utspelade sig "förr" man styrde över gubbar som hade svärd mm. Man började med en stad vill jag minnas, man såg kartan från ovan hela tiden. Man kunde producera gubbar, jag kommer inte ihåg riktigt hur, och sedan kunde man sätta dem på "spaning". Spelet var uppbyggt på att man fick spela i "rundor", man gjorde det man skulle, och sedan klickade man på klar, då bytte det dag, och under tiden utförde fienden alla sina drag. Och sedan när det blev ny dag gick de gubbar som man hade satt på spaning. De rörde sig altså en viss sträcka varje ny omgång.

I staden hade man en liten mätare. På denna mätare fanns det flera markörer. Man kunde reglera vad man ville satsa på. Det mellanrummet mellan markörerna representerade olika saker, så fick man liksom dra markörerna i sidled för att markera hur många % man skulle satsa på varje sak. Jag tror att ett av avstånden var att producera krigare, en var satsning på mat, och den sista var nog utbildning vill jag minnas.

Sedan kunde man bygga "nybyggare" som sprang iväg (en viss sträcka varje ny dag) så man kunde grunda nya städer.

De trupper som man var ute och gick med kunde man också slå läger med, de mådde inte bra av att vara ute för länge, då kunde de ju svälta.

Tyvärr har jag ingen kontakt med denna kompis längre, så jag kan inte få reda på vad spelet hette.

Min förklaring känns ganska omständig, men jag skulle verkligen uppskatta om någon ville hjälpa mig.
Citera
2008-11-20, 00:59
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phillan

Har provat
Empire earth
Civ
Settlers

Har du testat Knights and Merchants? Det är väldigt likt Settlers-serien.

Citat:
Ursprungligen postat av ochså
Jag söker ett spel som jag spelade när jag var mindre, men jag hade det inte själv, jag spelade det hos en kompis.

Jag tror att vi spelade det år 2000 eller tidigare, jag är lite osäker. Kan även ha varit lite senare, jag är osäker.

I alla fall, spelet utspelade sig "förr" man styrde över gubbar som hade svärd mm. Man började med en stad vill jag minnas, man såg kartan från ovan hela tiden. Man kunde producera gubbar, jag kommer inte ihåg riktigt hur, och sedan kunde man sätta dem på "spaning". Spelet var uppbyggt på att man fick spela i "rundor", man gjorde det man skulle, och sedan klickade man på klar, då bytte det dag, och under tiden utförde fienden alla sina drag. Och sedan när det blev ny dag gick de gubbar som man hade satt på spaning. De rörde sig altså en viss sträcka varje ny omgång.

I staden hade man en liten mätare. På denna mätare fanns det flera markörer. Man kunde reglera vad man ville satsa på. Det mellanrummet mellan markörerna representerade olika saker, så fick man liksom dra markörerna i sidled för att markera hur många % man skulle satsa på varje sak. Jag tror att ett av avstånden var att producera krigare, en var satsning på mat, och den sista var nog utbildning vill jag minnas.

Sedan kunde man bygga "nybyggare" som sprang iväg (en viss sträcka varje ny dag) så man kunde grunda nya städer.

De trupper som man var ute och gick med kunde man också slå läger med, de mådde inte bra av att vara ute för länge, då kunde de ju svälta.

Tyvärr har jag ingen kontakt med denna kompis längre, så jag kan inte få reda på vad spelet hette.

Min förklaring känns ganska omständig, men jag skulle verkligen uppskatta om någon ville hjälpa mig.

Låter som något av Civilization-spelen.
Citera
2008-11-20, 11:25
Medlem
ochsås avatar
Nej, tyvärr, jag tror inte att det är Civilization, kom gärna med fler förslag.
Senast redigerad av ochså 2008-11-20 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in