2007-05-29, 21:30
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Finns det ens några bra skate/snowboard-spel till PC?
Eller finns det ens några fightningspel till PC? Ganska synd tycker jag.

Jag söker även ett bra FPS-storybyggt spel där det är lite armé-aktigt (även andra, men helst armé) och lite seriösare inte direkt springa in å döda allt (ex. CS).
Helst där man måste klara banor för att komma vidare och så, inte samma map osv hela tiden.

MVH Bahmut

Tony Hawk-spelen finns väl till PC? Eller är jag helt ute och cyklar?
Annars är ju SSX-serien helt underbar. Finns väl dock bara till PS2 och xbox mig veterligen. Men de är nästan värda att skaffa en av de konsollerna för. Sånt underbart spel när man sitter och hinkar pilsner med polarna.
Fightingspel gör sig verkligen så mycket bättre på konsoll. Det funkar ju förvisso att skaffa sig en handkontroll och köra i emulator.

FPS, har du testat Vietcong? Det har ett par år på nacken, men tycker det är jävligt kul. Lite utmaning i det också, det är inte pissenkelt som i princip alla andra fps.
Citera
2007-05-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Jag har Pro Evolution 6 på X-box 360 och har haft NHL 07, båda var riktigt underhållande.

Nu vill jag börja lira sportspel på datorn, vilket jag inte gjort sedan NHL 2000 typ. Vilka sportspel finns att rekommendera? Alltså vilka håller måttet?
Främst skulle jag vilja spela något bra Tennisspel eller basketspel.
Fire it up, folks.
Ingen som har någonting att rekommendera?
Citera
2007-05-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Jo, det är rätt underhållande

Suverän story sa du, och jag tänkte direkt Star Wars - Knights of the Old republic! Har du inte lirat de spelen än så är det verkligen hög tid!

En snesemulator + Chrono Trigger är en höjdare det med.

Deus Ex är också ett måste för storyjunkies :>

Jag har kört igenom KOTOR I och II ca 20 gånger vardera
Citera
2007-05-29, 22:08
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turelio
Jag har kört igenom KOTOR I och II ca 20 gånger vardera

Men du var en jobbig jävel då

Aja, men då hamnar min röst på Deus Ex. Första banan är rätt seg, så ge inte upp direkt
Citera
2007-05-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roader

Är lite trött nu så jag är inte säker på att jag uppfattade din fråga helt, men Americas Army låter som det skulle passa dig som handen i handsken

Tack, skall kollas upp!

Citat:

Tony Hawk-spelen finns väl till PC? Eller är jag helt ute och cyklar?
Annars är ju SSX-serien helt underbar. Finns väl dock bara till PS2 och xbox mig veterligen. Men de är nästan värda att skaffa en av de konsollerna för. Sånt underbart spel när man sitter och hinkar pilsner med polarna.
Fightingspel gör sig verkligen så mycket bättre på konsoll. Det funkar ju förvisso att skaffa sig en handkontroll och köra i emulator.

FPS, har du testat Vietcong? Det har ett par år på nacken, men tycker det är jävligt kul. Lite utmaning i det också, det är inte pissenkelt som i princip alla andra fps.

Jo visst finns det några Tony Hawk-spel till PC, men det senaste är American Wasteland vilket var sådär, sen kom med en stor bugg efter att man gjorde spelet från konsoll (PS2 antar jag) till PC vilket gör att man inte kan klara spelet.
Det är sant att fightingspel passar bättre till konsoll, men ändå!

Jag ska kolla upp Vietcong, tackar för svar!
Är inte CoD2 eller BFnågot värt att kolla upp, fast det kanske inte är så mycket single-player-story? Farcry kanske? Jag söker vidare helt enkelt!
Citera
2007-05-30, 03:19
Medlem
Citat:
Men du var en jobbig jävel då

Aja, men då hamnar min röst på Deus Ex. Första banan är rätt seg, så ge inte upp direkt

Ska kolla upp det tack för tipsen Verkar ha rätt lika smak
Citera
2007-05-30, 09:44
Medlem
Jag letar efter ett bra "pusselspel" till PC åt min flickvän.
Inte äventyrsspel utan mer att man får logiska pussel att lösa och när man har löst det så kommer man vidare i spelet.
Det ska inte innehålla realtidssekvenser där man slåss eller ska t.ex. tajma hopp över lava och när man misslyckas så dör man.

Det får gärna vara som Safecracker som kom häromåret där man skulle lösa logiska pussel för att öppna kassaskåp.

Antar att Myst skulle passa men finns det en version av det första Myst som funkar strulfritt på XP?

Edit: Stavfel
Citera
2007-05-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apfen
Jag letar efter ett bra "pusselspel" till PC åt min flickvän.
Inte äventyrsspel utan mer att man får logiska pussel att lösa och när man har löst det så kommer man vidare i spelet.
Det ska inte innehålla realtidssekvenser där man slåss eller ska t.ex. tajma hopp över lava och när man misslyckas så dör man.

Det får gärna vara som Safecracker som kom häromåret där man skulle lösa logiska pussel för att öppna kassaskåp.

Antar att Myst skulle passa men finns det en version av det första Myst som funkar strulfritt på XP?

Edit: Stavfel

Vänta på Portal, kommer nog bli grymt kul! Sök på Youtube.
Citera
2007-05-30, 11:44
Medlem
FlyingMachines avatar
Letar efter ett spel för personer med två gipsade armar. Dvs piltangenter + mellanslag. Gärna nått modernare spel då TinyXP inte har stöd för kompatibilitetsläge.

EDIT: Peka- & klickaspel duger det med.
Citera
2007-05-30, 16:02
Medlem
Martin Rävs avatar
Jag letar efter ett gammalt nes spel. Minns ej mycket så det kan bli svårt att förklara men jag ska göra mitt bästa.

Spelet har jag för mig är i samma perspektiv som i zelda på gameboy eller snes, uppifrån fast man ser ändå lite från sidan.
Det är mörkt.
Huvudpersonen (den man är) har jag för mig har en hatt. Man går runt och det finns massa fiender som går att döda på något sätt eller bara "hoppa" över dem. Man kan falla genom hål och hamna på en annan nivå. Minns inte om det fanns massa saker.
När jag spelade detta var jag runt 5 år.

Det är inte mycket att gå på men jag hoppas att nån av er vet! Själv ska jag kolla vad roms sidorna har
Citera
2007-05-30, 20:40
Medlem
Finns det något bra, lite mer avancerat, bilspel till dator? Typ som Gran Turismo. Inte som t.ex Need For Speed.

Tack
Citera
2007-05-30, 20:53
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdapa
Finns det något bra, lite mer avancerat, bilspel till dator? Typ som Gran Turismo. Inte som t.ex Need For Speed.

Tack

GTR 2 om du söker total realism, bästa racingspelet som gjort ur den synvinkeln. Annars fins Live for Speed som tydligen också ska vara jäkligt vasst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in