2008-04-21, 18:47
Medlem
MyNameIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby C
Vill gärna ha tips om nyare (2006 --->) jakt- eller fiskespel. Har lirat en del Big Game Hunter, Deer Hunter och Pro Bass Fishing etc. men skulle vilja testa något nyare. Tips?
Rapala pro fishing är roligt.
edit: det var från 2005 såg jag nu.
Citera
2008-04-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIs
Rapala pro fishing är roligt.
edit: det var från 2005 såg jag nu.
Tack, iaf. Ska testas.
Citera
2008-04-21, 21:07
Medlem
lol spel

Jag söker ett lol spel där man är en kanin och hoppar på vita klockor som liknar dom stora klockorna som hänger i kyrkan, klockorna blir färre o färre och mindre o mindre destu längre upp man kommer, skall finnas på någon lol spel hemsida
Citera
2008-04-21, 21:54
Medlem
ShmotZs avatar
Uhm, kanske fel ställe att fråga. Men någon som vet ett roligt RPG spel som man klickar med musen eller liknande har fixat spelet "Cute Knight" väldigt roligt, men vill ha något liknande det spelet.. de värkar ju ta slut efter 21 års ålder så väldigt kort...! Vill ha något liknande det! Fast längre.
Citera
2008-04-21, 21:55
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Jag söker ett lol spel där man är en kanin och hoppar på vita klockor som liknar dom stora klockorna som hänger i kyrkan, klockorna blir färre o färre och mindre o mindre destu längre upp man kommer, skall finnas på någon lol spel hemsida

http://www.ferryhalim.com/orisinal/g3/bells.htm

Kan det vara det?
Citera
2008-04-21, 23:04
Medlem
SkinnyFistss avatar
Jag greps av en plötslig insikt.
Nämligen varför jag inte längre grips av handlingarna i spel på samma sätt nu som jag gjorde när jag var yngre.
Jag har nämligen tappat intresset för häftiga plot twists och finner det mycket mer spännande att se hur olika karaktärers relationer förändras och sånt trams.
Det finns en enorm brist på detaljer i spelvärldens handlingar. Förutom i ett fåtal episka rollspel så ska den överhängande handlingen om den stora draken som kommer trampa ner hela världen till smulor drivas framåt så fort som möjligt och då hinner man inte med små sidospår där man verkligen får fördjupa sig i karaktärerna.

Så det jag söker är spel som satsar mer energi på realistisk karaktärsutveckling än på att avslöja svaret på det spännande mysteriet.
Citera
2008-04-22, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
http://www.ferryhalim.com/orisinal/g3/bells.htm

Kan det vara det?

aa tack
Citera
2008-04-22, 04:56
Medlem
Kabaals avatar
Jag söker efter något vettigt RPG/Äventyrsspel att spela på min laptop (6715b med X1250 integrerad grafik). Jag letar efter något som går att lira som cleric, jag vill kuta runt och hela folk (konstigt nog).
Finns det inget vettigt som uppfyller de kraven skulle jag gärna lira något i stil med Zelda/Alundra eller Suikoden. WoW, GW och D2 är helt utnötta så dom går bort direkt.
Citera
2008-04-22, 18:16
Medlem
Marxamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Nämligen varför jag inte längre grips av handlingarna i spel på samma sätt nu som jag gjorde när jag var yngre.
Jag har nämligen tappat intresset för häftiga plot twists och finner det mycket mer spännande att se hur olika karaktärers relationer förändras och sånt trams.
Det finns en enorm brist på detaljer i spelvärldens handlingar. Förutom i ett fåtal episka rollspel så ska den överhängande handlingen om den stora draken som kommer trampa ner hela världen till smulor drivas framåt så fort som möjligt och då hinner man inte med små sidospår där man verkligen får fördjupa sig i karaktärerna.

Så det jag söker är spel som satsar mer energi på realistisk karaktärsutveckling än på att avslöja svaret på det spännande mysteriet.
Min smak vad gäller storylines har följt samma utveckling som din. Ett spel jag nyligen klarade, och som jag verkligen rekommenderar (fast som du väl antagligen redan har spelat om du har en Xbox360), är Mass Effect. Allt i spelet, inte minst karaktärerna, har ett otroligt djup (fast det är ofta upp till en själv att ta reda på det). Vissa delar av spelet kan dock kännas liite krystade ibland (eller okej, iallafall en grej, men det märker du när det kommer ). Aja, just play it!
Citera
2008-04-22, 23:52
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxama
Min smak vad gäller storylines har följt samma utveckling som din. Ett spel jag nyligen klarade, och som jag verkligen rekommenderar (fast som du väl antagligen redan har spelat om du har en Xbox360), är Mass Effect. Allt i spelet, inte minst karaktärerna, har ett otroligt djup (fast det är ofta upp till en själv att ta reda på det). Vissa delar av spelet kan dock kännas liite krystade ibland (eller okej, iallafall en grej, men det märker du när det kommer ). Aja, just play it!

Får vänta på PC releasen. Tyvärr.
Citera
2008-04-23, 00:35
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists

Berättelser som bygger på en stor twist i slutet är fruktansvärt irriterande. Det känns mest som ett billigt trick att få en berättelse verka smartare än vad den egentligen är och känns mest som:

Haha! Nu blev du allt lurad. Den person som vi i 20 timmar framställt som ondingen är bara en simpel underhuggare, du har bara utnyttjats av den egentligen antagonisten.

Givetvis kan det göras på ett bra eller dåligt sätt, ex Bioshock kontra Jade Empire, men överlag är det bara tröttsamt och är enligt min mening fullt jämförbar med en deus ex machina. Jag kan dock inte hålla med dig om att det bara är karaktärernas relationer som är intressanta (även om det är en viktig del). Det finns några bra exempel där även den övergripande berättelsen är värd att följa.
Citera
2008-04-23, 21:32
Medlem
Hej letar efter en länk till ett flash eller java-applet version utav Wipeout spelen, gärna en där man kan spela mot varandra i nätverk. Det kan antingen vara en hygglig kopia eller Race&ShootIn3D kategorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in