Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Jag greps av en plötslig insikt.
Nämligen varför jag inte längre grips av handlingarna i spel på samma sätt nu som jag gjorde när jag var yngre.
Jag har nämligen tappat intresset för häftiga plot twists och finner det mycket mer spännande att se hur olika karaktärers relationer förändras och sånt trams.
Det finns en enorm brist på detaljer i spelvärldens handlingar. Förutom i ett fåtal episka rollspel så ska den överhängande handlingen om den stora draken som kommer trampa ner hela världen till smulor drivas framåt så fort som möjligt och då hinner man inte med små sidospår där man verkligen får fördjupa sig i karaktärerna.
Så det jag söker är spel som satsar mer energi på realistisk karaktärsutveckling än på att avslöja svaret på det spännande mysteriet.
Min smak vad gäller storylines har följt samma utveckling som din. Ett spel jag nyligen klarade, och som jag verkligen rekommenderar (fast som du väl antagligen redan har spelat om du har en Xbox360), är Mass Effect. Allt i spelet, inte minst karaktärerna, har ett otroligt djup (fast det är ofta upp till en själv att ta reda på det). Vissa delar av spelet kan dock kännas liite krystade ibland (eller okej, iallafall en grej, men det märker du när det kommer

). Aja, just play it!