2008-01-31, 14:33
Medlem
TechoNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Det måste ju bara vara empire earth, finns även empire earth 2.
jao jag tror det hette så tackar för svaret..
Citera
2008-01-31, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Låter som något Broken Sword. Geten minns jag inte men det länge sedan jag spelade dem.

Tack før ett snabbt svar.. Spelet jag letade efter hette Circle of Blood.. ska væl klara av geten denna gg d va ju ændå 10 år sen man spelade d....
Citera
2008-01-31, 16:02
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Tack før ett snabbt svar.. Spelet jag letade efter hette Circle of Blood.. ska væl klara av geten denna gg d va ju ændå 10 år sen man spelade d....

Circle of Blood är den amerikanska titeln. Shadow of the Templars är samma spel.
Citera
2008-01-31, 18:39
Medlem
Megalomanias avatar
Requests postas fortfarande under fildelning. Här är det ok att fråga var man kan köpa ett spel men inget annat. Det är heller inte ok att fråga om någon har ett spel att sälja.

Tänk på detta i fortsättningen.

/ Moderator
Citera
2008-01-31, 20:05
Medlem
Hannes2ks avatar
strategispel med stor multiplayerscen som går att köpa online direkt, alltså inget gå till valfri spelbutik? Finns det exempelvis något spel som går att köpa genom steam som skulle vara värt det?
Senast redigerad av Hannes2k 2008-01-31 kl. 20:51.
Citera
2008-01-31, 20:50
Medlem
Tips på Xbox 360 spel

Nu är de så att njuren min höll på att pajja häromveckan så jag kan inte vara ute och "supa" som alla andra barnen utan måste sitta hemma tyvärr, några helger framöver.

Som tur var impulsköpte jag Xbox 360 efter julen så man har suttit o nött det nu tills färgen på kontrollerna börjar försvinna.

Nu till frågan, jag är ingen spelfantast precis så jag behöver lite tips på lite bra spel. Har suttit o laddat ner lite demos o så på Live men hittar inget som faller mig i smaken.

Alla monster-spel går tyvärr bort för mig. Bilspel är roliga men det blir lite samma sak hela tiden. Plattformspel har inte lockat mig alltför mycket eller rollspel. FPS gillar jag, men som sagt, inga monster eller Star Wars liknande saker.

Spel jag har nu de är; Call of Duty 4, helt underbart online. Need for Speed Pro Street, tyckte de var lite av en flopp men det är bra känsla i det. Köpte mitt senaste spel häromdagen, NHL 2008 var riktigt roligt när man har lärt sig Skillsticken eller vad dem nu kallar det. Men det känns som ett spel man sitter med polarna o lirar med en öl vid sidan av.

Kan för övrigt nämna att GTA-spelen njöt jag av, speciellt Vice City. Sitter räknar dagarna tills 4:an kommer.

Summan av kaddemumman, jag är fan bra kräsen..

Någon som har ett tips? Eller är de helt kört?

FSP-spel, kanske strategi-spel eller något form av äventyr så man får tänka till lite. Gärna verklighetstroget..
Citera
2008-02-01, 00:58
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfaregard
FSP-spel, kanske strategi-spel eller något form av äventyr så man får tänka till lite. Gärna verklighetstroget..

Medal of honor: airborne - WW2-FPS. Det kan du slå ihjäl några timmar på.

Dead rising - Zombieslakt i köpcentrum ã la George Romero

Command and conquer 3 - Nuff' said, senaste delen i C&C.

Typ...
Citera
2008-02-01, 05:05
Medlem
need_wingss avatar
Jad har letat som en tok efter D Till saturn men det verkar hopplöst att få tag i en PAL version.
det hela gör inte saken bättre att de flesta sökmotorer klagar på att det måste vara fler bokstäver i sökordet...

Har hittat D på ebay men då NTCS-version som jag inte kan lira..

Vet någon snäll själ var man kan få tag på detta spel?
Citera
2008-02-01, 06:01
Medlem
tjaboooos avatar
Finns på underground gamer.
Citera
2008-02-02, 01:29
Medlem
Megalomanias avatar
Jag sitter här med romflaskan i högsta hugg och är ute efter ett bra piratspel.

Jag har sedan länge gått igenom Sid Meyer's Pirates!, Monkey Island-serien och Uncharted Water's-serien (även om inte alla UW har fokus på pirater).

Jag är ute efter något med fokus på upptäckande, äventyr och sjöslag. Handel intresserar mig inte, usla plattformspel som Cutthroat Island går fetbort och inte heller vill jag ha strategi i stil med Tropico 2. Vad finns det då kvar? Några tips?
Citera
2008-02-02, 09:40
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Jag sitter här med romflaskan i högsta hugg och är ute efter ett bra piratspel.

Jag har sedan länge gått igenom Sid Meyer's Pirates!, Monkey Island-serien och Uncharted Water's-serien (även om inte alla UW har fokus på pirater).

Jag är ute efter något med fokus på upptäckande, äventyr och sjöslag. Handel intresserar mig inte, usla plattformspel som Cutthroat Island går fetbort och inte heller vill jag ha strategi i stil med Tropico 2. Vad finns det då kvar? Några tips?

Kan inte tala av egen erfarenhet, men tydligen ska det första Pirates of the Caribbean-spelet inte vara helt oävet. Polarns syrra älskade det. Förvisso är hon 16 och dreglar över Johnny Depp, men helt uruselt kan det ju knappast vara med tanke på att det upprätthöll hennes intresse såpass länge. Det såg riktigt okej ut i alla fall.

Sen vill det ju till att det är rätt stuk på det för dig också, du tycks ju vara rätt kräsen med piratspelen :>
Citera
2008-02-02, 20:33
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
The name itself already gives you a good message what will be this title about, and it can remind many older gamers of classic 1990 title Monkey Island from Lucas Arts.
Destination Treasure Island-ViTALiTY http://www.rlslog.net/destination-treasure-island-vitality/
Kanske kan vara något?

Hittade några till här:
http://www.rlslog.net/swashbucklers-blue-vs-grey-reloaded/
http://www.rlslog.net/tortuga-two-treasures-reloaded/ - Pirates! kopia. Finns även finnas en föregångare
http://www.rlslog.net/dead-reefs-postmortem/
www.black-buccaneer.com - Tomb Rider liknande spel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in