2008-04-23, 22:09
Medlem
Roygbivs avatar
Jag blev lite småkär i American Mcgee's Alice, ett fps som baseras på en omtwistad och mörk Alice i Underlandet. Spelet i sig är egentligen inte så mycket att hänga i granen med halvtragglig grafik och alldeles för linjära banor, men det är samtidigt extremt charmigt på grund av dess mörka och mardrömsaktiga värld.

Nu skulle jag vilja ha nåt annat spel som fångar samma känsla. Om nån har nå bra förslag så vore jag tacksam.
Citera
2008-04-24, 11:57
Medlem
lordos avatar
Jag söker ett spel där man är på en öde och måste kämpa för att överleva, letar efter vatten och dylikt.
Det måste finnas!
Citera
2008-04-24, 13:03
Bannlyst
söker ett spel där man lär sig det tyska språket! var menat att jag skulle läsa tyska på högstadiet men fick aldrig tummen ur...
om det finns något som typ abc jag kan stava fast med svenska till tyska alltså börjar på en låg nivå och tar sig uppåt till lite mer avaancerad tyska
Citera
2008-04-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIs
Finns det något spel som är likt mafia? Inte troligt men jag kan ha missat något. Antingen till pc,360 eller ps2. Det ska vara mafia stuket inget gta eller saints row.
Scarface?
http://www.scarfacegame.com/
Citera
2008-04-25, 06:45
Medlem
divajns avatar
Jag söker ett spel som jag spelade när jag var mindre, det är ett 2D-spel och man är en kille som man ser från sidan som skjuter en slangbella på zombies tror jag..
Citera
2008-04-25, 13:30
Medlem
sittstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divajn
Jag söker ett spel som jag spelade när jag var mindre, det är ett 2D-spel och man är en kille som man ser från sidan som skjuter en slangbella på zombies tror jag..

Låter som http://en.wikipedia.org/wiki/Monster_Bash
Citera
2008-04-25, 18:42
Medlem
Undrar om någon känner till några kul "småspel", kan vara i princip vad som helst.
"Småspel"= Soldat, Jets'N'Guns, Meteor, Facewound, LieroX, Icy Tower, Little Fighter 2, Enigma och denna typ av spel..

Annars undrar jag också om någon känner till något spel där man kan upgradera sig själv/vapen/utrustning/fordon? Alltså spel där man har möjligheten att uppgradera/köpa nytt för att bli bättre.

Tack.
Senast redigerad av tooodd 2008-04-25 kl. 19:07.
Citera
2008-04-25, 19:27
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tooodd
Undrar om någon känner till några kul "småspel", kan vara i princip vad som helst.
"Småspel"= Soldat, Jets'N'Guns, Meteor, Facewound, LieroX, Icy Tower, Little Fighter 2, Enigma och denna typ av spel..
Armagetron höll mig sysselsatt ett bra tag så kolla in det.
Citera
2008-04-25, 19:44
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:

Annars undrar jag också om någon känner till något spel där man kan upgradera sig själv/vapen/utrustning/fordon? Alltså spel där man har möjligheten att uppgradera/köpa nytt för att bli bättre.

Tack.

Dwarf Fortress. (Ja, jag tjatar)
Citera
2008-04-25, 19:48
Medlem
Tack för era svar.
Någon får gärna komma med fler förslag
Citera
2008-04-25, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av virtoz
söker ett spel där man lär sig det tyska språket! var menat att jag skulle läsa tyska på högstadiet men fick aldrig tummen ur...
om det finns något som typ abc jag kan stava fast med svenska till tyska alltså börjar på en låg nivå och tar sig uppåt till lite mer avaancerad tyska
bump! kom igen nu gubbar!
Citera
2008-04-25, 23:45
Medlem
SkinnyFistss avatar
Jag letar efter spel till PSP med bra handling.. verkar vara ganska sällsynta.

Citat:
Tack för era svar.
Någon får gärna komma med fler förslag

Kan även tipsa om Nifflas spel. Främst då Knytt och Knytt Stories. Riktigt, riktigt stämningsfyllda och just Knytt är nog den största freeware-upplevelsen jag varit med om.
Dessa tips är extra interessanta fölr dig om du tycker om Ico/Shadow of the Colossus då Nifflas inspirerats till viss del av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in