2008-10-06, 01:49
Medlem
Utvecklande spel?

"Vaknade" just upp efter att ha spelat tetris(win95) i 2h och fick fruktansvärd ångest. Samma sak händer flera gånger i veckan med tex Hjärter, harpan .osv

Har någon något tips på vettiga "tidsfördrivsspel" som man faktiskt lär sig något i eller kanske ökar reaktionsförmåga eller annat konstruktivt?
Citera
2008-10-06, 02:38
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aber
"Vaknade" just upp efter att ha spelat tetris(win95) i 2h och fick fruktansvärd ångest. Samma sak händer flera gånger i veckan med tex Hjärter, harpan .osv

Har någon något tips på vettiga "tidsfördrivsspel" som man faktiskt lär sig något i eller kanske ökar reaktionsförmåga eller annat konstruktivt?

Typing of the dead - Tidsfördrivspel som lär dig skriva snabbare på tangentbordet, riktigt kul också.

Gamla Counter-strike?
Citera
2008-10-06, 17:32
Medlem
Hej. jag söker ett spel.
antingen ett tycoon rpg eller strategi spel

skall vara nerladdningsbart

svara via PM TACK
Citera
2008-10-06, 18:09
Medlem
roppens avatar
Kommer inte ihåg vad det heter men iallfall så var man en grön gubbe typ ödla med röda sugproppar på händerna, man sprang runt och samlade olika saker.
Detta spelade jag för en massa massa år sedan på våran DOS dator.
Nån som vet vad jag pratar om?
Citera
2008-10-06, 18:57
Medlem
roppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppen
Kommer inte ihåg vad det heter men iallfall så var man en grön gubbe typ ödla med röda sugproppar på händerna, man sprang runt och samlade olika saker.
Detta spelade jag för en massa massa år sedan på våran DOS dator.
Nån som vet vad jag pratar om?
Kom på det själv, Cosmos cosmic adventure.
http://www.youtube.com/watch?v=6Fx9VvwZfs8
Citera
2008-10-06, 19:58
Medlem
Någon som kan något roligt rpg spel där man spelar som vampyr? Ska hälst gå att ladda ner. Och bra grafik är stort +
Citera
2008-10-06, 21:39
Medlem
NestTests avatar
Jag och brorsan klarade just Bionic Commando Rearmed. Ett mycket underhållande spel. Själva tjusningen låg i att man kunde spela co-op fast på en dator. Jag och brorsan sitter alltså i soffan och spelar detta med varandra till min dator med tv-dataskärm.

Jag söker spel som liknar detta. Man ska kunna köra spel coop på en dator (inte flera datorer i nätverk), i t.ex. splitscreen.

Genre spelar ingen roll. Allt från action, fighting, rpg, action etc.

Gärna snyggt grafiskt, men det är verkligen inget krav.

Musen bör inte användas, eftersom vi bara har en sådan till datorn!

Tack för hjälp!

edit: Glömde säga, man måste inte köra MED varandra det går bra att köra MOT varandra också!
Citera
2008-10-07, 04:18
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksnow
Någon som kan något roligt rpg spel där man spelar som vampyr? Ska hälst gå att ladda ner. Och bra grafik är stort +

Vampire the Masquerade: Bloodlines, såklart.
http://www.mobygames.com/game/windows/vampire-the-masquerade-bloodlines
Men om du gillar vampyrspel så känner du säkert redan till det.

Föregångaren (typ) ska också vara rätt bra, men det är inget RPG direkt:
http://www.mobygames.com/game/windows/vampire-the-masquerade-redemption

Klart de går att ladda ner, this is da internet
Citera
2008-10-07, 15:33
Medlem
Söker Breakout-klon!

Nu är det så att jag för flera år sedan spelade en Breakout-klon på datorn, och jag drar mig till minnes att jag hade väldigt kul med det här spelet. Jag har letat efter det men inte hittat nåt, då jag inte minns namnet på spelet.

Det enda jag minns är att spelet är av breakout-typ (styr din platta, studsa bollen), och spelet går ut på att kämpa sig fram för att slutligen nå fram till ett stort jävlarns rymdskepp. Om man minns rätt så fanns en karta på sidan av skärmen när man spelade som indikerade hur långt i spelet man kommit.

Spelet kan även ha varit med på en PC-Gamer demo-skiva från sent 90-tal, men just det här punkten kan jag ha fantiserat ihop på senare dagar (jag har tidigare letat genom min ansenliga mängd av sådana skivor utan att hitta spelet, dock har det försvunnit skivor så ajg är inte 100% säker).

Hoppas någon kan hjälpa mig, skulle vilja bli alldeles mysigt nostalgisk och lira det här spelet igen.

Cheers, Bwunglah
Citera
2008-10-07, 15:48
Medlem
Söker ett spel som her en stark handling. Kan vara vilket sorts spel som helst så länge det är inte tråkar ihjäl en.

Spel med bra handling:
Halo
Warcraft
Final Fantasy
F.E.A.R

Spel med dålig handling:
Doom 3(det roliga är att det finns en film baserat på spelet)
Conker(fast det är ju iofs ett ganska luddigt spel)
Citera
2008-10-07, 16:12
Medlem
NestTests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenMedHatten
Söker ett spel som her en stark handling. Kan vara vilket sorts spel som helst så länge det är inte tråkar ihjäl en.

Spel med bra handling:
Halo
Warcraft
Final Fantasy
F.E.A.R

Spel med dålig handling:
Doom 3(det roliga är att det finns en film baserat på spelet)
Conker(fast det är ju iofs ett ganska luddigt spel)
Half-life 2 (och 1 faktiskt) har bra handling, är roliga och intensiva. Men det lär du ju ha testat redan??
Citera
2008-10-07, 17:41
Medlem
BallaLinas avatar
Ett gammalt spel

Söker ett spel som säkert är gammalt men jag tycker det är ett kul fördriva-tiden-spel. Undrar om någon vet var på internet det finns likande att spela gratis...gärna svenska sidor.

Det är olika banor o så ska man bygga sig en väg ut, flytta block osv.
Finns massa olika varianter men det är nog den vanligaste....

Någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in