2009-12-09, 16:44
Medlem
Farbror Fazers avatar
Vilket manager-spel är bäst? (vilken sort som helst gå bra)

Har bara lirat fifa championship manager eller vad det heter (alltså det första spelet från typ 98) och det har jag lirat MYCKET i flera omgångar. Laddade ner ett nyare fotbollsmanagerspel för kanske 2 år sedan och det var helt fucked. Fattade ingenting. Man skulle hålla redan på allt som fanns och inget förklarades alls.

Finns det managerspel för oss som är helt casual och inte kan något alls om sporten? Championship manager var ju lätt att sätta sig in i
Citera
2009-12-09, 16:48
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Vilket manager-spel är bäst?

Personligen tycker jag att Football manager 06 an är rätt simpel att förstå sig på och väldigt njutbar. Min kusin visade mig detta spel och jag blev helt fast, spelade en hel sommar.
Citera
2009-12-09, 20:03
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittiotalisten
söker ett spel som går ut på att hitta saker i en bild och sen gå vidare till nästa level osv. MEN man ska kunna spela ut det utan att behöva ladda ner det/köpa det

mvh

Vill du ha ett flashspel alltså? Annars vet du säkert att det finns en uppsjö seek and find-spel av Big Fish Games.
Citera
2009-12-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Vill du ha ett flashspel alltså? Annars vet du säkert att det finns en uppsjö seek and find-spel av Big Fish Games.

exakt, gärna en liten klurigare variant än de på de olika spelsidorna.. Borde finnas någon sida där man kan regga sig och få lite stats och liknande, vore grymt
Citera
2009-12-09, 22:49
Bannlyst
liknande spel:

http://www.spela.se/spel_/Crush-the-Castle.html
eller
http://www.addictinggames.com/bowman2.html

någon som vet nåt bra som påminner om dessa två?
Citera
2009-12-10, 07:47
Medlem
Shoopdawh00ps avatar
Vilka spel liknar dessa? [SNES]

Hej! Jag ska fixa SNES till en vän till mig. Hon gillar spel som Donkey Kong-serien, och Yoshi's Island. Sen vet jag inte så mycket mer... Finns det spel som instinktivt liknar dessa? Jag tänkte fixa typ, Donkey kong 1-3, Yoshi's Island och sen Super Mario Allstars.

Yoshi's Safari, har det något med Yoshi's Island att göra?

Så, alla nintendonördar, hjälp mig! tack!
Senast redigerad av Shoopdawh00p 2009-12-10 kl. 08:07.
Citera
2009-12-10, 08:11
Medlem
Porryhatters avatar
Menar du mera "tjejspel"? Eller själva adventure side scrolling spelen?

Minns inte riktigt vad hela titeln heter, men Långben och pirat ön är ganska så kul.
Final Fantasy IV (Final Fantasy II i USA/Väst)
Final Fantasy V
Final Fantasy VI (Final Fantasy III i USA/Väst)
Citera
2009-12-10, 08:43
Medlem
Shoopdawh00ps avatar
Nja, tjejspel vet jag inte. Svårt att sätta en sån stämpel. Kanske mer "barnspel". Yoshi's island är ju jäkligt gulligt liksom.

Något långben-spel med pirater. Jag får kolla upp. Minns något musse pigg-spel som var bra också...

Dock är nog final fantasy inget för henne. Hon är ingen riktig gamer, och inte inne på fantasy/rollspels-spåret. Det blir nog för mycket story för henne, tror jag.
Citera
2009-12-10, 09:16
Medlem
Porryhatters avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Goof_Troop_(video_game) Denna är det.

En liten demonstration, riktigt roligt med två spelare också. Då man måste samarbeta och "tänka" mera. http://www.youtube.com/watch?v=JhYOUGywf48&feature=related

Lejonkungen och Aladdin kanske är något också?
Senast redigerad av Porryhatter 2009-12-10 kl. 09:23.
Citera
2009-12-10, 10:35
Medlem
Shoopdawh00ps avatar
Bra förslag! Vill inte fixa för mycket spel heller, då blir det nog bara så att hon inte spelar alls.
Citera
2009-12-10, 19:22
Medlem
Ja!s avatar
Kirbyspelen kanske
Citera
2009-12-10, 23:30
Medlem
cyberdolls avatar
Kul ps3-spel till tjej?

Tänkte köpa ett PS3 nu snarast då jag behöver lite tidsfördriv.. Dock kan jag ingenting om några spel, så tänkte be om lite tips. Vill inte ha några läskiga mördarspel (även om jag gillar GTA, men det är ju en serie för sig), utan mer feel good spel som inte är supersvåra. Älskar t.ex. SSX och need for speed. Är inte så mycket för super mario och crash och sånt dock. Skulle va jättetacksam för tips på bra spel från er som är lite insatta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in