2008-04-11, 22:27
Medlem
Bytingens avatar
Hoppas jag skriver i rätt tråd.

Söker ett BRA spel, där man ska vara advokat. Ett spel som går ut på att vara advokat liksom.

Hoppas det finns.

MVH.
Bytingen.
Citera
2008-04-11, 23:16
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Det låter som Broken Sword fast lite detaljer är fel. T ex att spelet börjar i Frankrike.

aah det var rätt tack så mycket.
Citera
2008-04-12, 00:00
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bytingen
Hoppas jag skriver i rätt tråd.

Söker ett BRA spel, där man ska vara advokat. Ett spel som går ut på att vara advokat liksom.

Hoppas det finns.

MVH.
Bytingen.

Ta en kik på Phoenix Wright - Ace Attourney för Nintendo DS. Det är jävligt bra, och man ikläder sig rollen av en försvarsadvokat. Har för mig det är baserat på mangan Turnabout Court.

Har du ingen DS kan du plocka hem No$GBA och spela på PC:n.
Citera
2008-04-12, 01:14
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Ta en kik på Phoenix Wright - Ace Attourney för Nintendo DS. Det är jävligt bra, och man ikläder sig rollen av en försvarsadvokat. Har för mig det är baserat på mangan Turnabout Court.

Och skulle du tröttna på det finns alltid Harvey Birdman: Attorney at Law vilket förvisso inte är så värst bra. Det är faktiskt riktigt värdelöst rent spelmässigt men jag rekommenderar det ändå eftersom det samtidigt är skitkul. Det förutsätter dock att man gillar serien.

"I'll take the case!"
Citera
2008-04-12, 02:30
Medlem
Bytingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp

Jo, jag har DS! har hört talas om spelet, hmm! får ta och ploppa in spelet i R4an =) tack för tipset
Citera
2008-04-12, 16:11
Medlem
letar ett spel som jag spelade för ett par år sedan senast men har glömt namnet på det

man kunde iaf montera ner bilar och bygga om/upp dem lite hursom, sedan tävla med dem. tror spelet fått beröm för att det har trevlig körkänsla (nej, det är inte mulle meck jag letar)

nån som vet? titeln på spelet var 2 ord om jag inte minns fel, och det är 2:an jag söker

EDIT: hittade det Street legal hette det ju
Senast redigerad av Tranceport 2008-04-12 kl. 16:14.
Citera
2008-04-12, 16:12
Medlem
Snyfts avatar
ett gammalt spel där man var ett rymdskepp och flög runt på diverse planeter där man skulle hoppa över hinder till slutet, spelet gick riktigt snabbt. gick bara att åka framåt. det var typ timeattack och visst man kunde köra vänster och höger men inget freeroam direkt, spelet var riktigt fult.
Senast redigerad av Snyft 2008-04-12 kl. 16:21.
Citera
2008-04-12, 16:37
Medlem
-X-hellfires avatar
Tatra 8x8

...finns det spel med riktigt bra fysiksimulation för terrängfordon?

Tröttnar rätt snabbt på skjuta delen i spel typ FarCry men tyckte att dess terrängfordon var roligare att köra med i devmode och där man kan se terrängfordonet utifrån text en Tatra 8x8, för det är det väl?

tyvärr var väl inte hjulen helt hundra simulerade mot underlaget etc.

Finns det någon mod till FarCry eller något annat spel/simulering som är bättre?

Den här mod:en till GTA:SA

http://www.youtube.com/watch?v=wkBbk9DUNIo

ser väl hyfsad ut men jag är även ute efter även kunna köra riktigt långsamt i oländig terräng typ...

http://www.youtube.com/watch?v=dVj22ybQ-y0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=4EYjVw3tZxM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mi8SlYGt0YM
http://www.youtube.com/watch?v=2Epd4WZypvA

...fast i spel som har en så realistisk fysik som möjligt
Citera
2008-04-12, 17:04
Medlem
-X-hellfires avatar
Det skall helst vara i en så naturligt som möjligt simulerad verklighet typ FarCry men jag har inte testat Farcry2 dvs Crysis än då jag antar att min Q6600 @3.1 Ghz, 4 GB RAM @ 800Mhz, 8800 GTS 320MB Fatality inte klarar det speciellt bra med 60 FPS åtminstone (allt under det tycker jag är kasst i stort sett) ...av de tester jag sett så knäar betydligt kompetentare datorsystem i Crysis

...har dock inte testat demon än men är alltså inte ute efter tråkiga skjutauppdrag utan lugnare körning utan att miljoner skjuter på en i ett kör
Citera
2008-04-12, 17:56
Bannlyst
Finns Stay Alive som spel? Eller bara film?
Citera
2008-04-12, 23:26
Medlem
Pjosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
Det skall helst vara i en så naturligt som möjligt simulerad verklighet typ FarCry men jag har inte testat Farcry2 dvs Crysis än då jag antar att min Q6600 @3.1 Ghz, 4 GB RAM @ 800Mhz, 8800 GTS 320MB Fatality inte klarar det speciellt bra med 60 FPS åtminstone (allt under det tycker jag är kasst i stort sett) ...av de tester jag sett så knäar betydligt kompetentare datorsystem i Crysis

...har dock inte testat demon än men är alltså inte ute efter tråkiga skjutauppdrag utan lugnare körning utan att miljoner skjuter på en i ett kör

Du märker ingen skillnad på 30fps eller 60 fps. Ögat registrerar inte skillnaden
Citera
2008-04-13, 14:00
Medlem
ReservoirDogs avatar
Finns det ett spel som är precis som Fahrenheit? Undrar bara för jag älskar det spelet enormt mycket. Skön handling, kul gameplay och pure grafik.

Om det inte finns något sådant spel, så ge mig tips på riktigt bra actionäventyrspel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in