2008-09-25, 23:15
Medlem
KeanoManus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vesis88
Jag vill ha ett spel som liknar det(dock inte lika korkad ai)
vet ni något spel som man kan detalj styra ett valfrit land, dess politik osv?

Om du väntar ett tag så bör Geo Political Simulator komma i affärerna snart, om du inte orkar vänta så kan du ladda ner det för 400 kronor eller något i den prisklassen från Eversims hemsida.
Har personligen inte spelat det ännu men det verkar lovande.
Citera
2008-09-26, 13:31
Medlem
COOP+Lan. För 2 spelare

Jag har nu lirat de flesta Tom Clancy spel coop, Battlefield 2 osv.
Jag vill veta om det finns något nytt spel att lira, funderar på SWAT 4, nåt ni rekommenderar? PM:a till mig eller skriv här. Tacksam för snabba svar =) Tack på förhand.
Citera
2008-09-26, 17:25
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrovski
Jag har nu lirat de flesta Tom Clancy spel coop, Battlefield 2 osv.
Jag vill veta om det finns något nytt spel att lira, funderar på SWAT 4, nåt ni rekommenderar? PM:a till mig eller skriv här. Tacksam för snabba svar =) Tack på förhand.

Jag skulle rekommendera Splinter Cell spelen, det är sneak em ups, så du får en del skjutande, en del specialstyrka och en del smygande, i något av de nyare finns även coop
Citera
2008-09-27, 02:40
Medlem
Är det någon som känner till ett spel som heter något i stil med "supaplex" ? Kommer ihåg att jag spelade det frenetiskt i början av 90 talet på min 368:a.. Vill minnas att det var lite som packman fast man behövde "käka sig ur" banan.

Har sökt en del via google men ej hittat det. Någon som möjligtvis vet vilket spel jag talar om ?
Citera
2008-09-27, 10:46
Medlem
Armons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realforce
Jag söker spel som liknar Fallout

Antar att du redan kört det, men för säkerhets skull vill jag påpeka att Fallout 2 är minst lika bra som sin föregångare.
Citera
2008-09-27, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capzyL
Jag skulle rekommendera Splinter Cell spelen, det är sneak em ups, så du får en del skjutande, en del specialstyrka och en del smygande, i något av de nyare finns även coop

Ska kika lite närmare på den serien, enda TC spelen jag ej spelat ännu då jag gav upp redan efter första Splinter Cell. Tack ska du ha. Mer får gärna rekommendera COOP spel. Tack tack

EDIT: Har en fråga till ang. spelet Medal of honour: Airborne, läste att det var COOP på detta spel(PC) Kan någon bekräfta?
Senast redigerad av Petrovski 2008-09-27 kl. 11:27.
Citera
2008-09-27, 12:17
Medlem
lelleps avatar
Har bara en mycket mycket svag minnesbild av spelet. Måste ha varit runt 1995-. Om jag inte minns fel var det till SNES. Eller jag är nästan helt säker på det.

Jag vill minnas att man var någon sorts riddare och samlade på sig saker, mötte fiender...ja det gamla klassiska.
Bör inte vara någon jättekänd titel men inte heller helt okänd.

Har för mig att man bara ser spelet från sidan, vad det nu heter då, som i Donkey Kong osv.

Spelet är ganska mörkt av sig.

http://www.snesclassics.com/snes-roms/
Senast redigerad av lellep 2008-09-27 kl. 12:41.
Citera
2008-09-27, 16:29
Medlem
javla_bajss avatar
Söker ett spel som liknar diablo 2, och som man kan lana på. Inte neverwinter nights
Citera
2008-09-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javla_bajs
Söker ett spel som liknar diablo 2, och som man kan lana på. Inte neverwinter nights

jag rekommenderar Titan Quest med expansionen
Citera
2008-09-27, 19:03
Medlem
blueCommands avatar
Tja, söker ett spel jag inte kan få ur huvudet. Spelade inte så långt in vilket kommer göra det svårt att komma fram till vad spelet heter.

Nåväl; det är ett äventyrsspel, kom på 4 skivor tror jag. Det är ett gammalt spel, skulle tro mellan 98-2002 kanske.
Det jag minns av spelet är att man är på någon slags plattform. Man kan kolla på log-filmer där det är någon forskare som snackar. På något sätt skulle man av dessa filmer (kanske var text med?) få fram en kod som jag vill minnas var 4 siffror.

Mer kommer jag inte ihåg - någon som känner på sig vad spelet heter?
Citera
2008-09-27, 20:30
Medlem
javla_bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quizela
jag rekommenderar Titan Quest med expansionen

Har kollat lite på youtube och det verkar kul! Ska prova det
Några andra förslag någon?
Citera
2008-09-27, 22:40
Medlem