2008-04-05, 14:15
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
Gammalt roligt spel. Ett väldigt litet och simpelt sådan. Man är en bartender och ska ge öl till gäster. Det gör man genom att flytta sig mellan olika bardiskar (tror jag) och sedan släppa en öl med mellanslagstangenten. Då glider ölen på disken till kunden.

något som vet vad spelet heter..?

Finns massor, här är ett i alla fall, som verkar matcha dina krav:

http://www.funny-games.biz/beertappergonewild.html

Det finns ett till som man bara slår på space för att kasta öl, jag tror det är den du menar, men den hittar jag inte alls.
Citera
2008-04-05, 15:51
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
Gammalt roligt spel. Ett väldigt litet och simpelt sådan. Man är en bartender och ska ge öl till gäster. Det gör man genom att flytta sig mellan olika bardiskar (tror jag) och sedan släppa en öl med mellanslagstangenten. Då glider ölen på disken till kunden.

något som vet vad spelet heter..?
Beer Tapper är originalspelet som fanns i arkadhallar och barer och sedan finns det en uppsjö av kloner och portade versioner.

Beer Tapper hade i vissa versioner ett helt underbart kabinett med en barstol att sitta på, en mässingsstång att vila fötterna på och en öltapp att styra med i stälet för styrspak. Det fanns även en barnvänligare version som hette Root Beer Tapper.
Citera
2008-04-05, 16:26
Medlem
Indianas avatar
Sökerspel i RPG-FPS genrarna(:

Gärna ett RPG likt Oblivion, Dungeon Siege, Two worlds etc.
Och ett FPS likt CoD4 osv(:

Hyffsat nytt gärna!
Citera
2008-04-05, 17:02
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indiana
Sökerspel i RPG-FPS genrarna(:

Gärna ett RPG likt Oblivion, Dungeon Siege, Two worlds etc.
Och ett FPS likt CoD4 osv(:

Hyffsat nytt gärna!
Slå ihop båda och du har S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl
Någorlunda stabilt och faktiskt klart spelbart nu när det är ordentligt patchat.
Citera
2008-04-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Slå ihop båda och du har S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl
Någorlunda stabilt och faktiskt klart spelbart nu när det är ordentligt patchat.

Rekommenderar realism-modden till det med!
Citera
2008-04-06, 21:09
Medlem
Gaffelsåss avatar
Jag söker ett spel som jag lirade för en sisådär 10 år sen.

Man kan vara olika rymdskepp (man ser uppifrån) och kunde tex ha race eller driva omkring i rymden o skjuta andra skepp, minns att ett skepp såg ut som en isbjörn och Polisskeppen liknade polisbilar och hade Håvar som dem fångade in ens skepp i. Detta spel har jag letat efter ända sen dess!
Citera
2008-04-06, 22:02
Bannlyst
Jag söker ett enormt spel, där man kan utforska bygga nya saker ta över land/planeter kriga och sådant. Jag vill ha oändliga möjligheter och massor med saker att hitta/froska fram

om jag kommer ihåg rätt fanns det ett äldre spel som var likadant, man spelade med den ras man valt tills massa ondingar dök upp och man försvarade sig så gorr man kunde...
Citera
2008-04-06, 22:39
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Jag söker ett enormt spel, där man kan utforska bygga nya saker ta över land/planeter kriga och sådant. Jag vill ha oändliga möjligheter och massor med saker att hitta/froska fram

om jag kommer ihåg rätt fanns det ett äldre spel som var likadant, man spelade med den ras man valt tills massa ondingar dök upp och man försvarade sig så gorr man kunde...

Det finns Oblivion som e riktigt enormt och med alla mods/patches är det bara fantasin som sätter gränser nästan.
Men det spel som mest liknar din beskrivning är nog Spore, som dock kommer ut först i september.
Citera
2008-04-06, 23:01
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive

Passar inte helt klockrent in på din beskrivning då det saknar forskning och övertagande av land, men när det gäller oändliga möjligheter måste jag ännu en gång rekommendera Dwarf Fortress.
Och som vanigt måste jag också varna att valfriheten i det spelet kommer till priset av att det är svårt som tusan att lära sig. Men kul är det. Losing is fun.
Citera
2008-04-07, 15:43
Bannlyst
Söker spel.

Jag söker ett spel till ps1 där man är en rätt ung tjej, och ska fly från en puckelryggad skummis som går sakta och klipper med en häcksax efter en hela tiden. T.ex så är man i nått höghus typ ett sjukhus där man måste springa fram och tillbaka mellan en massa rum hela tiden, och man kan inte slå eller skada häcksaxmannen eller komma förbi han, utan måste gömma sig och komma undan hela tiden. Nån som vet??
Citera
2008-04-07, 16:51
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailerRipley
Jag söker ett spel till ps1 där man är en rätt ung tjej, och ska fly från en puckelryggad skummis som går sakta och klipper med en häcksax efter en hela tiden. T.ex så är man i nått höghus typ ett sjukhus där man måste springa fram och tillbaka mellan en massa rum hela tiden, och man kan inte slå eller skada häcksaxmannen eller komma förbi han, utan måste gömma sig och komma undan hela tiden. Nån som vet??
Clock Tower
Citera
2008-04-08, 12:22
Bannlyst
Xbox-spel 4 spelare?

Jag söker ett skönt spel för 4 spelare till xbox 360. Ska inte vara för avancerat fps eller något, och bilspel är kanske inte det roligaste. Men det ultimata hade varit något slags third person-spel man kan glida runt tillsammans och röja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in