2008-04-02, 22:43
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Hej. Jag är på jakt efter roliga coop-spel till ps2, gärna med någon sorts rollspels inslag hur små de än må vara. Tacksam för hjälp .
Baldur's Gate: Dark Alliance, både ettan och tvåan. Helt ok spel om än något enformiga.
Citera
2008-04-03, 01:35
Medlem
Jivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Jag letar efter ett actionspel till PC jag brukade spela när jag var yngre, kanske under mellandstadiet, för 8-10 år sedan.

Det var en top-down shooter där mansprang runt i korridorer, samlade på sig powerups och dödade fienden, har för mig att de flesta av banorna hade tegelväggar om det hjälper.
Tror även att man kunde använda en motorsåg, och det kan ha varit så att denne användes genom att helt enkelt gå in i fienden, utan att trycka på någon knapp eller liknande.
Sen det viktigaste, man kunde spela coop split-screen.

Cyberdogs

http://www.youtube.com/watch?v=fKbvJ4AHtc8
Citera
2008-04-03, 08:55
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiv
Cyberdogs

http://www.youtube.com/watch?v=fKbvJ4AHtc8

Yes. Om jag nu bara kunde få några vänner peppade på coop nu så..
Citera
2008-04-03, 09:24
Medlem
Ettan^s avatar
jää cyberdogs Fan vad många timmar jag spelat det, aldrig klarat ut det dock >.< Brorsan blev less när vi började dö på sista banorna.
Citera
2008-04-03, 17:51
Medlem
Saffoks avatar
Ok here it goes. Har inga större förhoppningar om att hitta spelet jag söker då jag minns det ytterst vagt, men jag gör ett försök.

Det lilla jag minns var att man i detta SNES-spel var någon slags neandertalare/grottmänniska med primitiva vapen som tillhyggen. Man sprang runt och bonkade ihjäl en massa fiender (tror det var dinosaurier) och i slutet på varje level mötte man någon slags boss som man skulle ha ihjäl på något sätt (minns vad jag tror var en röd, långhalsad dinosaurie som sprutade eld typ). Har även för mig att man kunde spela 2 personer samtidigt, men är verkligen inte säker på detta. Tror att det kan ha varit lite grovt 8-11 år sedan jag spelade det så innan dess bör det ha kommit ut.
Citera
2008-04-03, 18:09
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Ok here it goes. Har inga större förhoppningar om att hitta spelet jag söker då jag minns det ytterst vagt, men jag gör ett försök.

Det lilla jag minns var att man i detta SNES-spel var någon slags neandertalare/grottmänniska med primitiva vapen som tillhyggen. Man sprang runt och bonkade ihjäl en massa fiender (tror det var dinosaurier) och i slutet på varje level mötte man någon slags boss som man skulle ha ihjäl på något sätt (minns vad jag tror var en röd, långhalsad dinosaurie som sprutade eld typ). Har även för mig att man kunde spela 2 personer samtidigt, men är verkligen inte säker på detta. Tror att det kan ha varit lite grovt 8-11 år sedan jag spelade det så innan dess bör det ha kommit ut.

Det är möjligtvis inte Joe & Mac?

http://www.mobygames.com/game/snes/joe-mac-caveman-ninja/cover-art/gameCoverId,60643/

EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/Joe_&_Mac
Senast redigerad av Diktatur 2008-04-03 kl. 18:13.
Citera
2008-04-03, 18:35
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Det är möjligtvis inte Joe & Mac?

http://www.mobygames.com/game/snes/joe-mac-caveman-ninja/cover-art/gameCoverId,60643/

EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/Joe_&_Mac

Det måste det vara! Känner igen vissa screenshots iallafall och även Wikipedias beskrivning verkar stämma in bra på mitt signalement. Tackar och bockar!
Citera
2008-04-03, 18:46
Medlem
Sheiks avatar
Min tur.

Detta spel är till någon gammal Sega konsoll. Du är en utomjoring som ser ut som en varmkorv typ och springer omkring på en planet och letar efter en del till ditt rymdskepp. När du funnit denna del så går du in i en hiss och åker upp till nästa planet för att fotsätta så tills rymdskeppet är komplett.

Detta går att spela multiplayer. Det finns även fiender som hindrar dig, tex galna tandläkare och bisvärmar. Du får även paket hela tiden som ger dig olika egenskaper.

Vilket spel är det?
Citera
2008-04-03, 19:50
Medlem
grithors avatar
Söker ett PC spel som jag spelade runt år 1999-2000(kan ha varit tidigare). Det var 2D, med rätt mycket pusselinslag, också lite plattform och action. Man spelade som militär, och miljön var mycket betong golv och betongplattor. Man behövde flytta mycket lådor för att komma vidare. Kommer inte ihåg om man sköt ner aliens men man dödade i alla fall aliens/monster på något sätt. Kommer också ihåg att spelet innehöll mycket satir/svart humor, speciellt när man dog, då man fick en sarkastisk kommentar. Kommer även ihåg att det var en bild på ett monster i en bur när man dog eller liknande.
Suddigt minne om spelet.
Senast redigerad av grithor 2008-04-03 kl. 19:54.
Citera
2008-04-03, 22:31
Medlem
Nahibos avatar
tja tja

söker ett spel där man var en gubbe som skulle smyga ut för att fara på en karnival (eller bara ut på stan och supa) och man blev kissnödig efter några öl så man var tvungen att kissa och spy ibland, om man gjorde det på fel ställe så kom det någon och jagade en (tror jag), samtidigt så skulle man akta sig för sin arga fru (eller mamma?) som kunde springa efter en och slå en med en stekpanna om hon upptäckte att man inte var i rummet.

således är det ett väldigt gammalt spel som var i 2D har jag för mig.. minns inte heller om det var till PC eller Mac..
Citera
2008-04-03, 23:09
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Min tur.

Detta spel är till någon gammal Sega konsoll. Du är en utomjoring som ser ut som en varmkorv typ och springer omkring på en planet och letar efter en del till ditt rymdskepp. När du funnit denna del så går du in i en hiss och åker upp till nästa planet för att fotsätta så tills rymdskeppet är komplett.

Detta går att spela multiplayer. Det finns även fiender som hindrar dig, tex galna tandläkare och bisvärmar. Du får även paket hela tiden som ger dig olika egenskaper.

Vilket spel är det?
Toe Jam & Earl till Mega Drive.

Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
tja tja

söker ett spel där man var en gubbe som skulle smyga ut för att fara på en karnival (eller bara ut på stan och supa) och man blev kissnödig efter några öl så man var tvungen att kissa och spy ibland, om man gjorde det på fel ställe så kom det någon och jagade en (tror jag), samtidigt så skulle man akta sig för sin arga fru (eller mamma?) som kunde springa efter en och slå en med en stekpanna om hon upptäckte att man inte var i rummet.

således är det ett väldigt gammalt spel som var i 2D har jag för mig.. minns inte heller om det var till PC eller Mac..
Dubbelmoral heter spelet och det är mamman man ska passa sig för.
Citera
2008-04-04, 00:06
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Toe Jam & Earl till Mega Drive.

Underbart! Tack! Spelade detta timvis när jag var liten, och har nu fåt värsta nostalgiruset då jag såg lite filmer på youtube... Måste leta upp ett mega drive så jag kan åter förenas med detta spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in