2008-07-05, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Hej, eftersom mitt grafikkort och resten av datorn är sönder så sitter jag på, 3700+ amd 64
1024
GEFORE 6150SE
1024 DDR2

Jag undrar om det finns lite äldre spel typ från 2000-2003, vilka spel bör jag spela?
Jag finner behålning i alla spel förutom när det handlar om bilspel, dock vill jag ha helst något med en bra story.

Ja en riktig skitdator med andra ord. Ufo Aftermath?

Ett spel som ingen egentligen skall missa. Presis som ingen skulle missat xcom spelen på 90-talet. Ett TBS med level up system för dina soldater. Mäkta kul.
Citera
2008-07-05, 01:40
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikvar
Ja en riktig skitdator med andra ord. Ufo Aftermath?

Ett spel som ingen egentligen skall missa. Presis som ingen skulle missat xcom spelen på 90-talet. Ett TBS med level up system för dina soldater. Mäkta kul.

Haha ja, men spel som "Longest Journey" och så borde ju inte vara omöjligt att få igång ?
Citera
2008-07-05, 03:19
Medlem
marcusns avatar
ehh...

Citat:
Ursprungligen postat av Eklindh
Okej dags för mig att eftelysa ett spel då.

Detta var ett spel som jag minns att min pappa hade till MAC. Namnet kommer jag inte ihåg alls men jag tror att det var ett "wood" med i namnet. Men det kan vara helt fel.

Det var ett klassiskt RPG spel. En skärm där man klickade på magishopen, vapenshopen eller armourshopen. Man handlade med guld som man fick genom att döda olika varelser arenan. Grafiken var minimal och under "fighten" så kunde man välja mellan attack, magi eller flee. Detta var allt. Jag spelade det väldigt mycket då pappa bodde mitt i skogen och detta var innan internet var på modet tror knappt att modem fanns att köpa på den tiden. Jag skulle gissa på att det var någon gång under början av 90 talet som jag spelade detta. Om någon kunde tala om för mig vilket spel det kunde vara och kanske ge mig en länk till var man kan hitta spelet. Helst till PC då men det kan man ju inte begära. Bara namnet skulle hjälpa mig enormt mycket.
EYE OF THE BEHOLDER?
Citera
2008-07-05, 03:21
Medlem
marcusns avatar
ehh...

Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Jag letar efter ett spel som är som Blade Runner. Alltså detektivspel med bra känsla och bra karaktärer. Gärna också samma kontrollsystem (musen).

Tack
CRUSE FOR CORPSE
Citera
2008-07-05, 03:24
Medlem
marcusns avatar
ehh...

Citat:
Ursprungligen postat av mng0
Jag spelade ett spel i slutet på 90-talet men själva spelet var nog lite äldre. De var i stil med desert strike. Man hade kontroll över en pansarvagn,helikopter,jeep och någon typ av artilleri. Målet var att åka runt och sprängde motståndarens baser.
FIRE POWER?
Citera
2008-07-05, 03:27
Medlem
marcusns avatar
ehh...

Citat:
Ursprungligen postat av srAz
söker ett bilspel som jag spela för ett par månader sen. hyffsat nytt, lite need for speed tema, då det är drift, drag osv osv.

tacksam för svar
LIVE FOR SPEED
Citera
2008-07-05, 03:30
Medlem
marcusns avatar
ehh...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wanker
Hej behöver lite hjälp med att hitta bra FPS spel som ska funka med en dator med dessa Specifikationer:2,7ghz processor 2gb ram 256mg grafik.
Tack på förhand
DOOM 3
Citera
2008-07-05, 12:51
Medlem
trinitass avatar
Jag söker ett väldigt gammalt spel, Grafiken är i stuk med simcity1 och man odlar och sköter djur och bygger ut sin farm, nån som vet vad man snackar om?
Citera
2008-07-05, 13:58
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trinitas
Jag söker ett väldigt gammalt spel, Grafiken är i stuk med simcity1 och man odlar och sköter djur och bygger ut sin farm, nån som vet vad man snackar om?

Harvest moon?
Citera
2008-07-05, 14:55
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trinitas

SimFarm.
Citera
2008-07-05, 14:59
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Söker ett spel jag lirade för ett hyfsat tag sen (något år). Man styrde en by, och hade kontroll över en invånare (fast man var osynlig. Men man hade ett hus och kunde gifta sig och så). Man skulle bygga olika affärer och liknande, t.ex. parfym-tillverkare. Sen kunde man uppgradera affärerna genom att gå in i dom och köpa till nya saker till inredningen. Man anställde även massa folk, några skulle hämta ingredienser, och några tillverkade varan.

Sen var det en politisk del också där man kunde muta politiker och ställa upp i påve-valet och borgmästare och liknande. Det fanns även en AI-domstol där man kunde få in jurymedlemmar och få rösta. Och kyrkan var rätt viktig i staden.

Sen var det lite krig inblandat också tror jag, man kunde t.ex. köpa/ta över gruvor och skicka dit arbetare. Det var rätt snygg grafik, 3D, överblick ungefär som i de flesta RTS. Kommer inte på något mer för tillfället ^^

Just ja, man var även tvungen att köpa lastvagnar till alla affärer man byggde, också kunde man skicka iväg dom till marknaden när man hade fullt med varor. Risken fanns att man kunde bli överfallen av stråtrövare, så man kunde betala för extra livvakter. Och om man blev attackerad kunde man välja att slåss, och då kom det upp en liten "arena" i form av t.ex. en bakgård eller en bit väg, sen hade man visst många soldater och fienden hade också visst många (5-6 oftast), som man sen försökte döda. Allt som allt var det mycket micromanagement, om man ville. Man kunde även ställa in så att affärerna skötte sig själva dock.

http://www.theguild2.com/ ?
Citera
2008-07-05, 15:14
Medlem
Jag söker ett spel som jag läste om i en speltidning för ett antal år sedan, jag kommer igentligen bara ihåg några få detaljer..

Detaljer:
Man var en narkotika polis, antar att det var en korrupt såndan, iallafall så kunde man använda drogerna man beslagtog, och fick då vissa effekter på karaktären, men man skulle akta sig så man inte blev beroende eller tog en överdos. Men att börja knarka var som jag förstod det valfritt..

Någon som har minsta aning om vilket spel det gäller, namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in