2008-03-12, 17:40
Medlem
ShmotZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indiana
Är tyvärr inte den som köper spel då jag har sjukt ont om pengar. Hade gärna gjort annars.

Men söker ett RPG, likt Dungeon Siege & Oblivion etc. (;

prova www.gamespot.com Värkar vara en bra sida! Det finns ratade Spel, t ex rpg osv
Citera
2008-03-12, 22:55
Medlem
Riksers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tönne
Jag söker ett nascar (tror jag) bilspel till NES.
Jag kommer ihåg att det var en grön bil och att man kunde köra in i depån och typ byta däck och tanka. Detta fick man göra själv!

Tacksam för hjälp.

Låter som F1-spelet som jag spelade på Commodore 64 som ung, Pit Stop
Citera
2008-03-13, 05:56
Medlem
acuras avatar
Söker ett äventyrs- och pusselspel i stil med Myst eller i alla fall ett spel som är väldigt mycket mer inriktat problemlösning än att skjuta sig framåt. Detta till xbox 360.

Sen skulle jag gärna vilja ha tips på spel som kan tänkas passa en sju år gammal kille, plattformarna som gäller är xbox360 och nintendo ds.
Citera
2008-03-13, 10:39
Medlem
marxys avatar
Letar efter ett NES 8-bit spel, ett golf spel, kan ha varit med mario, men har ett minne av två andra karaktärer. Dock var jag väldigt liten jag spelade så jag minns bara att jag råkade "ta bort" vissa klubbor, eller rättare sagt alla.
Någon som vet vilket spel jag menar ?

// Marxy

EDIT: Tackar
Senast redigerad av marxy 2008-03-13 kl. 10:47.
Citera
2008-03-13, 10:40
Medlem
Neoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marxy
Letar efter ett NES 8-bit spel, ett golf spel, kan ha varit med mario, men har ett minne av två andra karaktärer. Dock var jag väldigt liten jag spelade så jag minns bara att jag råkade "ta bort" vissa klubbor, eller rättare sagt alla.
Någon som vet vilket spel jag menar ?

// Marxy

NES Open Tournament Golf?
Citera
2008-03-13, 10:45
Medlem
Qjts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acura
Sen skulle jag gärna vilja ha tips på spel som kan tänkas passa en sju år gammal kille, plattformarna som gäller är xbox360 och nintendo ds.
Super Mario 64 DS roligaste spelet till DS, och sådär lagom svårt för en sjuåring.
Citera
2008-03-13, 16:37
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Söker ett äventyrs- och pusselspel i stil med Myst eller i alla fall ett spel som är väldigt mycket mer inriktat problemlösning än att skjuta sig framåt. Detta till xbox 360.

Portal finns till xbox360 i The orange box och även om det är ett FPS så är det det bästa pusselspelet som har kommit på bra länge, även om det är lite kort.
Citera
2008-03-13, 19:29
Medlem
Saffoks avatar
Citat:

Pokémonspelen är väl alltid gångbara. Diamond och Pearl är de senaste som släppts, finns till DS.
Citera
2008-03-14, 14:22
Medlem
Anakinskywalkers avatar
Söker: Tetris!

Jag söker en riktigt bra version av tetris till pc.
Allt jag hittar är dåliga versioner eller versioner som kostar pengar, tacksam för svar.
Citera
2008-03-14, 14:24
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anakinskywalker
Jag söker en riktigt bra version av tetris till pc.
Allt jag hittar är dåliga versioner eller versioner som kostar pengar, tacksam för svar.

Plocka hem en NES-emulator och en romdump av Tetris. NES-versionen är fortfarande den som står sig bäst tycker jag.

Nestopia är en jäkligt bra NES-emulator.
Citera
2008-03-14, 14:52
Medlem
Anakinskywalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Plocka hem en NES-emulator och en romdump av Tetris. NES-versionen är fortfarande den som står sig bäst tycker jag.

Nestopia är en jäkligt bra NES-emulator.

Jo jag har gjort det och tänkte pröva snart, men jag vill helst ha en nyare version av tetris men vi får se! Tack.
Citera
2008-03-14, 15:13
Medlem
Letar ett gammalt pc-spel. Utgivet någon gång före 2000.

Äventyr/strategi spel där man far runt med en hjälte och utforskar öar. hittar olika fort/baser där man kan bygga sin armé, 3e persons vinkel och turer för varje person, liknar till stor del Heroes of might and magic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in