Kanske skulle denna tråd klistras och bli en "vilket spel?" precis som det finns "vilken låt" i musikforumet och "vilken film?" i filmdelen?. Eftersom Qw4z1 fått svar och jag tänkte starta en tråd med samma topic så lånar jag denna lika gärna.
Jag söker namnet på ett spel som jag spelat på Amiga 500 en gång i tiden. Vad jag vet är spelet är ett "action-krigsspel" som ses från sidan. Är inte helt omöjligt att det utspelas under Gulf-kriget men inte alls säker.
Innan man ger sig ut på uppdrag får man välja vilka vapen man skall ha med sig som begränsas av att man bara kan ha med sig en viss vikt. Klassiker som m60, m16, granatkastare och granater finns. Man har även en kniv som jag vet att man kunde smyga upp bakom fienden och tyst snitta upp halsen på honom (var jäkligt ung då jag spelade detta och tyckte just den delen var jävligt fräsig)
Man kunde även krypa under lastbilar för att slippa bli upptäckt.
Jag söker ett spel som man egentligen inte behöver göra så mycket med, utan mera bara luta sig tillbaks och njuta. Finns det något sånt spel egentligen? Typ något spel där det är lung musik och vackra miljöer som man får utforska. Men antar att sådana spel inte existerar?
Är inte myst ett spel där man måste tänka till? Hur frigående är spelet också, är det linjärt så tänker jag inte spela det. Sen vilket av myst ska man spela 4 eller 5an?
Jag söker ett spel som man egentligen inte behöver göra så mycket med, utan mera bara luta sig tillbaks och njuta. Finns det något sånt spel egentligen? Typ något spel där det är lung musik och vackra miljöer som man får utforska. Men antar att sådana spel inte existerar?
Damnit det dära spelet såg ju jävligt passande ut! Måste prövas så fort jag kan, du råkar inte ha några flera på lager? Finns det någon utforskar spel som utspelar sig i djungel miljö? Ej linjärt. Eller några andra vackra miljöer?
Howdi dowdy, jag söker ett härligt RPG spel, med assköna miljöer, gärna medeltida-fantasy som Oblivion & The witcher i städer etc, hyffsat nytt, och en ashärlig story!(;
Liknande Dungeon Siege & Titan quest uppskattas även!
Den som skulle kunna ge mig detta mirakel spel, avgudar jag!