2007-12-19, 19:42
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alive_proof
Hej, söker ett dataspel jag spelade för ungeför 6 år sedan (spelet är nog äldre än så) och var på den tiden ~12 år. Kommer inte ihåg mycket utom att man kunde välja mellan två karraktärer tror jag, en tjej- och en killclownliknande (joker-aktiga) människor. Spelet går sedan ut på att hoppa genom olika världar. Minns en bana väldigt väl, den gick ut på att man skulle ta sej upp för en spiraltrapp som satt fast i en snurrande stomme, tänk er en trappa som går nedför en typ brandutgång fast i trä som snurrar. Spelet är väldigt fantasy och som jag kommer ihåg det 3D (nästan 100% säkert men kan ha fel.

Hoppas någon känner igen min beskrivning.
Det låter som Pandemonium.
Citera
2007-12-19, 19:55
Medlem
Troaës avatar
bumpa is the shit!

Citat:
Jag söker krigspel, inte alltför stora och komplicerade men gärna i stil med det där syphon filter 2. Eller liknande spel.

Citera
2007-12-19, 23:53
Medlem
Kotor

hej
jag undrar om ni har några tips på spel som liknar kotor lr spel som ni tror att jag skulle gilla? då jag uppskattade dessa mkt, för er som inte spelat dem gör det! tycker att det är rätt bra på de flesta punkter men det krävs väl att man gillar SW
Citera
2007-12-19, 23:56
Medlem
P.Gs avatar
Bra RPG:
Planescape: Torment - fantasy
Baldur's Gate I & II - fantasy
Icewind Dale - fantasy
Fallout I & II - postapokalyptiskt
Mass effect - scifi, bara för de med X360
Citera
2007-12-20, 15:13
Medlem
Akademikerns avatar
Ett pusselspel som jag har för mig var till GBA

Man är en slags propellerlinkande sak som snurrar sig igenom banor. Man kan ändra snurriktning och bli större/minre.
Citera
2007-12-20, 16:34
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Ett pusselspel som jag har för mig var till GBA

Man är en slags propellerlinkande sak som snurrar sig igenom banor. Man kan ändra snurriktning och bli större/minre.
Kuru Kuru Kururin
Citera
2007-12-20, 16:39
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Kuru Kuru Kururin

Just jävlar. Visste att det var något freakat namn. Tack så mycket.
Citera
2007-12-22, 21:49
Medlem
downloaders avatar
Orkar inte översätta min egna text men jag tror ni förstår:

Citat:
This is a very simple game, You are a frog at the bottom of the screen u use you're muse for aiming, you're target is flies, all have to be caught in order to proceed to the next level and to make it harder there is more and more flies on the levels as yo progress.

To make it easier on you as the levels get harder and harder there is butterfly's, 4 different, one that incest you're tung speed, one that make it longer, one that increase the number of flies that can be caught at the same time and one that have all the colors and i think that one made it rain and all flies is forced to the bottom of the screen.

An other optical is a bee that will hold you're tung for a number of seconds if u touch it. The game is on a timer. Theres is a bonus level there you collect letters in bubbles.

Game is from between 1995 and 2000. And on windows 95. And you always stand on the same spot at the bottom in the middle of the screen. And you use you're mouse for aiming.

There is the game for you, now all I need is a name.
Citera
2007-12-22, 22:18
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
one that incest you're tung speed
Engelska är inte din starkaste sida va?

Kan det vara Bzzz!?
Citera
2007-12-22, 23:01
Medlem
downloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Engelska är inte din starkaste sida va?

Kan det vara Bzzz!?

Klara inte en ända glosa i engelska b fick G ändå, fast nu hitta du ju bara en rad fel resten var ju bra så jag tror jag klarar mig, måste bara lära mig att läsa igenom vad jag skivigt.

åh, spelet aj det var helt rätt spel, stort tack.
Citera
2007-12-23, 14:05
Medlem
sudoks avatar
jag söker ett andravärlds krisspel som kan vara mellan allt från 7-5 år gammalt. Det fungerade lite som risk man hadde drag då man fick göra sitt anfall eller vad man nu ville. Artelleri spelade stor roll i spelet.
Citera
2007-12-23, 17:13
Medlem
jag söker ett spel som jag hade på fritids för länge sedan..

man var kaniner som skulle hoppa på varandra och så kom det massa blod någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in