Letar namnet på ett spel till PC som ej är speciellt gammalt, kanske från 2004/2005..
Det handlar om att man är en gammal vän till ett par som har ett trasigt förhållande. Dom ringer upp en och bjuder över en till deras lägenhet.
Man får sedan välja ett namn från en lista och efter det så startar man utanför deras lägenhetsdörr som man sen måste knacka på för att dom ska öppna.
Spelet är i förstapersonsperspektiv och man styr med musen och WASD knapparna.
Det speciella med spelet är att det går ut på att man ska fixa till deras förhållande som håller på att falla ihop.
För att kunna interagera med paret så skriver man vad man vill säga eller fråga och texten kommer upp nere på skärmen och sen klickar man på enter.
Tex när man knackar på dörren och killen öppnar och säger kanske "Hey Tom!" så kan man skriva "Hey how are you doing?"
Så kommer killen svara på det, och säga hur han mår osv.
Man kan också interagera med omgivningen i lägenheten.
Man kan välja att sätta sig ner i soffan, ta en drink.
Allt är i 3D
Man kan även säga fula saker, svära åt dom, vara odräglig, säga sjuka kommentarer, och då kan det hända att dom slänger ut en ur lägenheten och spelet är slut.
Jag lyckades iaf inte fixa ihop deras förhållande dom gångerna jag spelade för ett par år sen.
Kan varit så att jag spelat något demo.
Men någon som vet vad detta spelet heter?
Tacksam för svar