2009-11-16, 02:46
Medlem
Kristofferssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffersson
Har glömt titeln från ett mysigt spel jag ägde förut. Man har ett hotel i rymden, en nöjesavdelning, en "vanlig" avdelning och en trädgårdsavdelning. Man kunde även ha konkurrenter på banan som man fick slåss mot.

Gjort på 2000-talet.

Found it, Startopia!
Citera
2009-11-16, 08:54
Medlem
haiguises avatar
Tjena. Ska köpa en chippad ps2a nu i dagarna och jag behöver tips på spel. PS2 kanske inte känns som en speciellt aktuell konsol men den är ju billig och som världens populäraste konsol borde det finnas en del bra spel iallafall, så jag vill inte argumentera om varför jag borde köpa en xbox 360 eller liknande istället ( Har haft en 360, sålde skiten)

Iallafall, vad jag söker är främst spel som är roliga multiplayer, typ sociala spel. Tekken och burnout har jag redan planerat att fixa, sånt är ju alltid kul, men har ni några mer tips? Får vara alla genrer/typer osv, grafik spelar ingen roll bara det är kul liksom. Men ni kan utesluta Guitar hero och liknande, av uppenbara anledningar.

Så för att summera -> Multiplayer, anything goes bara det har bra underhållningsvärde och inte är Guitar hero.

PS Om ni kommer på några riktigt sjukt bra singleplayerlir kan ni förstås tipsa om det med.

Iom att ps2 är mitt i mellan retro och aktuellt så postar jag i både Jag söker ett spel - RETRO-tråden och Jag söker ett spel-tråden. Tack på förhand!
Citera
2009-11-16, 10:35
Medlem
becauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Tjena. Ska köpa en chippad ps2a nu i dagarna och jag behöver tips på spel. PS2 kanske inte känns som en speciellt aktuell konsol men den är ju billig och som världens populäraste konsol borde det finnas en del bra spel iallafall, så jag vill inte argumentera om varför jag borde köpa en xbox 360 eller liknande istället ( Har haft en 360, sålde skiten)

Iallafall, vad jag söker är främst spel som är roliga multiplayer, typ sociala spel. Tekken och burnout har jag redan planerat att fixa, sånt är ju alltid kul, men har ni några mer tips? Får vara alla genrer/typer osv, grafik spelar ingen roll bara det är kul liksom. Men ni kan utesluta Guitar hero och liknande, av uppenbara anledningar.

Så för att summera -> Multiplayer, anything goes bara det har bra underhållningsvärde och inte är Guitar hero.

PS Om ni kommer på några riktigt sjukt bra singleplayerlir kan ni förstås tipsa om det med.

Iom att ps2 är mitt i mellan retro och aktuellt så postar jag i både Jag söker ett spel - RETRO-tråden och Jag söker ett spel-tråden. Tack på förhand!

Tanka ner Jurassicpark Operation Genesis! ÄGER!
Citera
2009-11-16, 10:40
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av because
Tanka ner Jurassicpark Operation Genesis! ÄGER!

Tack, singleplayer men ska iallafall kolla lite på det kanske.
Citera
2009-11-16, 10:46
Medlem
Bra tips på nybörjarspel för PS3?

Är det någon om har några bra tips på nybörjarspel för PS3?

Vill ha spel som man kan sätta sig och spela direkt utan att (någonsin) behöva läsa någon tjock manual och där man inte behöver lära sig en massa avancerade kontrolltryckningar etc. Ja, ni fattar: nybörjarspel.

Gärna något soldat/polis-spel där man skjuter en massa böss samt nåt spel där man t ex kör stridsvagn, bombplan, attackhelikopter e dyl.
Senast redigerad av Bud Fox 2009-11-16 kl. 10:50.
Citera
2009-11-16, 12:44
Medlem
Paranoixs avatar
Jag söker ett gammalt snes spel, kommer ihåg att jag köpte det med en kompis för massa år sen och har nu glömt vad det heter.

Det är liknelse med pokémon typ, fast mer manligt man fångar fiender i "bubblor" eller i bollar eller liknande, man använder dom sedan som vapen hör jag för mig. Mörkt spel men jävligt snyggt.

Hoppas någon fattar vad jag menar

edit: kan eventuellt vart till psOne
Senast redigerad av Paranoix 2009-11-16 kl. 12:47.
Citera
2009-11-16, 17:20
Medlem
Xindaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Mulle Meck bygger bilar. Dock inte post-apocalyptic.

Hade väl tänkt mig något mer utmanande för hjärnan.
Citera
2009-11-16, 20:24
Medlem
grithors avatar
Letar namnet på ett spel till PC som ej är speciellt gammalt, kanske från 2004/2005..

Det handlar om att man är en gammal vän till ett par som har ett trasigt förhållande. Dom ringer upp en och bjuder över en till deras lägenhet.
Man får sedan välja ett namn från en lista och efter det så startar man utanför deras lägenhetsdörr som man sen måste knacka på för att dom ska öppna.
Spelet är i förstapersonsperspektiv och man styr med musen och WASD knapparna.

Det speciella med spelet är att det går ut på att man ska fixa till deras förhållande som håller på att falla ihop.
För att kunna interagera med paret så skriver man vad man vill säga eller fråga och texten kommer upp nere på skärmen och sen klickar man på enter.
Tex när man knackar på dörren och killen öppnar och säger kanske "Hey Tom!" så kan man skriva "Hey how are you doing?"
Så kommer killen svara på det, och säga hur han mår osv.
Man kan också interagera med omgivningen i lägenheten.
Man kan välja att sätta sig ner i soffan, ta en drink.
Allt är i 3D
Man kan även säga fula saker, svära åt dom, vara odräglig, säga sjuka kommentarer, och då kan det hända att dom slänger ut en ur lägenheten och spelet är slut.

Jag lyckades iaf inte fixa ihop deras förhållande dom gångerna jag spelade för ett par år sen.

Kan varit så att jag spelat något demo.

Men någon som vet vad detta spelet heter?
Tacksam för svar
Senast redigerad av grithor 2009-11-16 kl. 20:26.
Citera
2009-11-16, 20:58
Medlem
Letar efter ett krigsspel, liknande Call of Duty, till PC. 2-3 år gammalt.
Det jag kommer ihåg är att man är en grupp på 5-6 stycken soldater.
Det första uppdragen är att man ska försvara helikoptern man man kom i, från fienden.
För att klara första banan ska man köra iväg i ett fordon och undvika fienden som jagar/attackerar.
Citera
2009-11-16, 21:16
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
Jag söker ett gammalt snes spel, kommer ihåg att jag köpte det med en kompis för massa år sen och har nu glömt vad det heter.

Det är liknelse med pokémon typ, fast mer manligt man fångar fiender i "bubblor" eller i bollar eller liknande, man använder dom sedan som vapen hör jag för mig. Mörkt spel men jävligt snyggt.

Hoppas någon fattar vad jag menar

edit: kan eventuellt vart till psOne

Bubble bobble kanske...
Citera
2009-11-16, 21:21
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Letar efter ett krigsspel, liknande Call of Duty, till PC. 2-3 år gammalt.
Det jag kommer ihåg är att man är en grupp på 5-6 stycken soldater.
Det första uppdragen är att man ska försvara helikoptern man man kom i, från fienden.
För att klara första banan ska man köra iväg i ett fordon och undvika fienden som jagar/attackerar.

Jag är dålig på FPS-spel men kanske Brothers in arms: road to hill 30
Citera
2009-11-16, 21:37
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Letar namnet på ett spel till PC som ej är speciellt gammalt, kanske från 2004/2005..

Det handlar om att man är en gammal vän till ett par som har ett trasigt förhållande. Dom ringer upp en och bjuder över en till deras lägenhet.
Man får sedan välja ett namn från en lista och efter det så startar man utanför deras lägenhetsdörr som man sen måste knacka på för att dom ska öppna.
Spelet är i förstapersonsperspektiv och man styr med musen och WASD knapparna.

Det speciella med spelet är att det går ut på att man ska fixa till deras förhållande som håller på att falla ihop.
För att kunna interagera med paret så skriver man vad man vill säga eller fråga och texten kommer upp nere på skärmen och sen klickar man på enter.
Tex när man knackar på dörren och killen öppnar och säger kanske "Hey Tom!" så kan man skriva "Hey how are you doing?"
Så kommer killen svara på det, och säga hur han mår osv.
Man kan också interagera med omgivningen i lägenheten.
Man kan välja att sätta sig ner i soffan, ta en drink.
Allt är i 3D
Man kan även säga fula saker, svära åt dom, vara odräglig, säga sjuka kommentarer, och då kan det hända att dom slänger ut en ur lägenheten och spelet är slut.

Jag lyckades iaf inte fixa ihop deras förhållande dom gångerna jag spelade för ett par år sen.

Kan varit så att jag spelat något demo.

Men någon som vet vad detta spelet heter?
Tacksam för svar

FOUND IT!

Facade
heter spelet om någon annan undrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här