2008-02-03, 15:56
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
På tal om caveman-spel, jag hade ett spel på min gamla 3.1a, där man var grottmänniskor och skulle tävla i olika 'grenar', tex stavhopp och dragkamp. Någon som vet vilket jag pratar om?
Caveman Ugh-Lympics
Citera
2008-02-03, 16:40
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Caveman Ugh-Lympics
Tackar
Citera
2008-02-03, 18:16
Medlem
samuzmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trytrace
Har under en längre tid sökt efter ett spel, som jag spelade en del i min barndom(10-15 år tillbaka), minns inte mycket av det, men det jag tror kan hjälpa er mer är följande minnen:

* man döda mammutar / dinosaurier som tappade olika stora köttstycken när de dog
* man skulle "nog" bygga någon form av by

vet att det är luddigt beskrivet, men det är allt jag minns, hör gärna av er här eller skickar pm om ni kan lista ut spelet

Kanske ett av de tidigare Age of Empires?
Citera
2008-02-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samuzmd
Kanske ett av de tidigare Age of Empires?

Nej, det känns inte heller bekant, kan ha funnits på typ spelskivan 117 spil eller ngt, tror man kunda döda mammutar och raptorer, såg spelet uppifrån. Det gnager verkligen att jag inte kan hitta detta spel, väldigt irreterande Jag lämnar mitt hopp hos er
Citera
2008-02-03, 19:11
Medlem
Schnauzers avatar
Jag är ute efter något rpg-liknande spel som Dungeon Siege. Såg en polare spela Wow häromdagen och blev sugen men vill fan inte spela just det spelet. Något wow-liknande spel som är offline på 360? Finns det? Inget mass effect eller sonata arctica eller vad det heter.
Citera
2008-02-03, 21:16
Medlem
samuzmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Jag är ute efter något rpg-liknande spel som Dungeon Siege. Såg en polare spela Wow häromdagen och blev sugen men vill fan inte spela just det spelet. Något wow-liknande spel som är offline på 360? Finns det? Inget mass effect eller sonata arctica eller vad det heter.

The Elder Scrolls: Oblivion kan nog falla dig i smaken, dock inte speciellt WoW-liknande på quest-stadiet.
Citera
2008-02-03, 21:44
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuzmd
The Elder Scrolls: Oblivion kan nog falla dig i smaken, dock inte speciellt WoW-liknande på quest-stadiet.

Tack för tipset, ska kolla upp det
Citera
2008-02-04, 16:58
Bannlyst
På den första datorn jag använde (win3.1, 200mb hårddisk. Var runt 94) så fanns det ett spel i 2d där man gick runt i mörka gångar med shotgun(?) och sköt monster mm. Jag tror att spelet började på bokstaven B, jag får upp ordet Backtrack i huvudet när jag tänker på det. Men det är ju en Linux-dist

Någon som har den minsta idé om vilket spel jag menar?

Mvh
Citera
2008-02-04, 18:20
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven Orvar
På den första datorn jag använde (win3.1, 200mb hårddisk. Var runt 94) så fanns det ett spel i 2d där man gick runt i mörka gångar med shotgun(?) och sköt monster mm. Jag tror att spelet började på bokstaven B, jag får upp ordet Backtrack i huvudet när jag tänker på det. Men det är ju en Linux-dist

Någon som har den minsta idé om vilket spel jag menar?

Mvh
Blackthorne?
Citera
2008-02-04, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Blackthorne?

Haha, det jävla spelet. Nu klarnar minnet..
Tusen tack för svaret, jag hade nästan rätt med namnet

Mvh
Citera
2008-02-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Blackthorne?

Riktigt kul spel, en favorit hos mig!
Köpte det på tradera till SNES för en tid sedan!

Edit: Jag vet, helt menlöst inlägg.
Citera
2008-02-04, 21:28
Medlem
Pillevickens avatar
Jag söker ett gammalt spel till dator.
Ett bilspel, men såg bilen och den andra bilen man tävlade mot bakifrån eller från sidan minns inte riktigt.
Man vann dessutom bilarna man vann emot.
Det fanns även en svart bil som alltid vann, vi kallade den för Elvis.

Någon som minns spelet?

Det är riktigt gammalt, tror inte ens vi hade cd-rom då.

MVH /Pillevicken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in