2008-02-02, 21:07
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Kan inte tala av egen erfarenhet, men tydligen ska det första Pirates of the Caribbean-spelet inte vara helt oävet. Polarns syrra älskade det. Förvisso är hon 16 och dreglar över Johnny Depp, men helt uruselt kan det ju knappast vara med tanke på att det upprätthöll hennes intresse såpass länge. Det såg riktigt okej ut i alla fall.

Sen vill det ju till att det är rätt stuk på det för dig också, du tycks ju vara rätt kräsen med piratspelen :>
Fan, jag har inte ens brytt mig om att titta mot PotC pga licensen men det ser ju riktigt lovande ut. Ska testas.

Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Destination Treasure Island-ViTALiTY http://www.rlslog.net/destination-treasure-island-vitality/
Kanske kan vara något?

Hittade några till här:
http://www.rlslog.net/swashbucklers-blue-vs-grey-reloaded/
http://www.rlslog.net/tortuga-two-treasures-reloaded/ - Pirates! kopia. Finns även finnas en föregångare
http://www.rlslog.net/dead-reefs-postmortem/
www.black-buccaneer.com - Tomb Rider liknande spel
Tortuga har jag läst om tidigare men sedan glömt bort. Det verkar passa mig som pitten i Greta.

Stort tack till er båda.
Citera
2008-02-02, 22:19
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Fan, jag har inte ens brytt mig om att titta mot PotC pga licensen men det ser ju riktigt lovande ut. Ska testas.

Nej, förstår dig. Senaste gången ett filmbaserat spel ens var spelbart var väl strax innan dackefejden.

Hoppas det uppnår förväntningarna!
Citera
2008-02-02, 23:50
Medlem
samuzmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfaregard
Kan för övrigt nämna att GTA-spelen njöt jag av, speciellt Vice City. Sitter räknar dagarna tills 4:an kommer.

Ta dig och införskaffa GTA-kopian Saints Row, så har du något att tagga till med innan GTAIV kommer ut.
Citera
2008-02-03, 00:22
Medlem
jag söker ett krigs stradegy spel, men inte nåt som handlar så mkt om att styra trupperna i slag o sånt utan mer den taktiska delen.
Senast redigerad av darkcd 2008-02-03 kl. 00:26.
Citera
2008-02-03, 01:41
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkcd
jag söker ett krigs stradegy spel, men inte nåt som handlar så mkt om att styra trupperna i slag o sånt utan mer den taktiska delen.

Medieval 2, där har du båda delarna. Båda är lika bra gjorda.
Citera
2008-02-03, 11:00
Medlem
Har under en längre tid sökt efter ett spel, som jag spelade en del i min barndom(10-15 år tillbaka), minns inte mycket av det, men det jag tror kan hjälpa er mer är följande minnen:

* man döda mammutar / dinosaurier som tappade olika stora köttstycken när de dog
* man skulle "nog" bygga någon form av by

vet att det är luddigt beskrivet, men det är allt jag minns, hör gärna av er här eller skickar pm om ni kan lista ut spelet
Citera
2008-02-03, 11:31
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trytrace
Har under en längre tid sökt efter ett spel, som jag spelade en del i min barndom(10-15 år tillbaka), minns inte mycket av det, men det jag tror kan hjälpa er mer är följande minnen:

* man döda mammutar / dinosaurier som tappade olika stora köttstycken när de dog
* man skulle "nog" bygga någon form av by

vet att det är luddigt beskrivet, men det är allt jag minns, hör gärna av er här eller skickar pm om ni kan lista ut spelet

Det skulle kunna vara Joe & Mac - Caveman Ninja. Minns dock inget byggaby-moment i det.
Citera
2008-02-03, 11:44
Medlem
Citat:
Det skulle kunna vara Joe & Mac - Caveman Ninja. Minns dock inget byggaby-moment i det.

Tyvärr inte det jag tänker på, kan iofs tillägga att man såg det ovanifrån, typ som ett rts-spel
Citera
2008-02-03, 15:20
Medlem
Jag har vaga minnen av ett brick(flyttande)liknande spel där man spelade som mus och blev jagad av en katt. Dett har jag för mig fanns till gamla win95 men är inte säker. Någon som vet vad det heter eller var man kan få tag på det?

Edit: Nevermind, hittade det. "Rodent's revenge"
Senast redigerad av 8D8 2008-02-03 kl. 15:26.
Citera
2008-02-03, 15:26
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8D8
Jag har vaga minnen av ett brick(flyttande)liknande spel där man spelade som mus och blev jagad av en katt. Dett har jag för mig fanns till gamla win95 men är inte säker. Någon som vet vad det heter eller var man kan få tag på det?
Låter som Rodent's Revenge. Det finns en download-länk längst ner på sidan.
Citera
2008-02-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Låter som Rodent's Revenge. Det finns en download-länk längst ner på sidan.
Citera
2008-02-03, 15:40
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
På tal om caveman-spel, jag hade ett spel på min gamla 3.1a, där man var grottmänniskor och skulle tävla i olika 'grenar', tex stavhopp och dragkamp. Någon som vet vilket jag pratar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in