2008-07-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legalisering
Jag vill ha ett Cannabisodlingsspel tack. Länka =)

Highgrow kanske kunde vara något?
Citera
2008-07-29, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Most Wanted
Carmageddon 2

Aa precis! Tackar
Citera
2008-07-29, 17:20
Medlem
Limenys avatar
Jag försöker komma på namnet på ett gamalt spel jag lira för en jävla massa år sedan. Man börjar spelet på månen där man sitter i nån slags farkost som kan skjuta och ha sig men skjutadet är inte hela grejen med spelet utan mans ska även bygga upp baser och bygga andra fordon RTS stil. Det är alltså en FPS och RTS i ett. Sen åker man runt i vårat solsystem (Mars, Europa o allt var ställena heter) och slås mot dom onda tjommarna. Nån som har en aning vad det spelet hette?
Citera
2008-07-30, 00:31
Medlem
Zaiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domenicer
Söker ett NES-spel där man kunde välja lite olika karaktärer, typ trollkarl och riddare (minns inte så tydligt). Iaf så gick spelet ut på att gå runt på banor som var som labyrinter, slå ihjäl lite fiender och sen hitta en svart fyrkant som det stod EXIT på och på så vis klara banan. Skulle vara väldigt kul om nån förstår vilket jag menar

Gissar att det är Gauntlet du tänker på.
Citera
2008-07-30, 00:48
Medlem
Pavarottis avatar
Söker något RPG där man kan köra singel player läget, skaffa items osv offline eller online för att sedan köra multiplayer och möta polare.

Inget WoW / GW mmo strunt nu bara
Citera
2008-07-30, 00:56
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavarotti
Söker något RPG där man kan köra singel player läget, skaffa items osv offline eller online för att sedan köra multiplayer och möta polare.

Diablo 1 och 2 kanske är något för dig.
Citera
2008-07-30, 02:20
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavarotti

neverwinter nights 2 kanske skulle vara intresant.

-> http://www.atari.com/nwn2/US/
Citera
2008-07-30, 12:39
Medlem
Krigsspel sökes - förslag?

Letar efter ett nytt spel att lira. Har testat BF1942, BF2 samt COD4.
1942 är helt klart bäst av dessa 3 enligt mig. BF2 är ok....lite segt bara. COD4 tröttnade jag på rätt snabbt, känner mig för instängd i det spelet.

Så det jag söker är ett spel med lite frihet, möjligheten att köra olika fordon(bilar, tanks, flygplan etc.). Även (om det finns) lite mer realism, dvs. att byggnader m.m. går sönder.

Kom gärna med förslag!

//hmmz
Citera
2008-07-30, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hmmz
1942 är helt klart bäst av dessa 3 enligt mig. BF2 är ok....lite segt bara. COD4 tröttnade jag på rätt snabbt, känner mig för instängd i det spelet.

Så det jag söker är ett spel med lite frihet, möjligheten att köra olika fordon(bilar, tanks, flygplan etc.). Även (om det finns) lite mer realism, dvs. att byggnader m.m. går sönder.

Kom gärna med förslag!

//hmmz

För några år sedan kom spelet "Joint Operations". Påminner en del om BF1942, fast med lite bättre grafik. Man kunde välja om man ville vara sniper, medic, med mera... Banorna var gigantiska, vissa av dom i alla fall. Man kunde även köra diverse fordon, så som bilar, båtar, helikoptrar med mera. Mycket roligt spel.
Tyvärr är inte spelkänslan den allra bästa i dagens läge och jag tvivlar lite på om det finns några servrar kvar att spela online på. Det går att spela LAN med det förståss, men det var som roligast om det var 20+ personer att spela mot. Tror det gick att spela upp till 64 pers på vissa av banorna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Operations:_Typhoon_Rising
Citera
2008-07-30, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii
För några år sedan kom spelet "Joint Operations". Påminner en del om BF1942, fast med lite bättre grafik. Man kunde välja om man ville vara sniper, medic, med mera... Banorna var gigantiska, vissa av dom i alla fall. Man kunde även köra diverse fordon, så som bilar, båtar, helikoptrar med mera. Mycket roligt spel.
Tyvärr är inte spelkänslan den allra bästa i dagens läge och jag tvivlar lite på om det finns några servrar kvar att spela online på. Det går att spela LAN med det förståss, men det var som roligast om det var 20+ personer att spela mot. Tror det gick att spela upp till 64 pers på vissa av banorna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Operations:_Typhoon_Rising

Tack för förslaget! Spelet så bra ut(grafiskt sett)....får läsa lite mer om det och ev. testa något demo Sen om det verkar vara roligt så får jag kolla upp om folk fortfarande spelar online
Citera
2008-07-30, 14:58
Medlem
lysdexis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmmz

Kom gärna med förslag!

//hmmz

Om du har köpt BF2, så kan jag starkt rekommendera modden "Project Reality"

Om du kommer in i en riktigt bra squad och lär dig lite om gameplay så är känslan enormt härlig. Tillskillnad från BF2 så är det här baserat på att det ska bli så realistiskt som möjligt, man måste arbeta med sin grupp och följa order, annars går det inte att köra. Det kräver mycket teamplay och koordination mellan grupperna för att vinna.

Det finns även ett antal nya factions man kan spela. De vanliga USMC MEC, China, sen har vi de nya, Britain och insurgents/millitia.
Citera
2008-07-30, 18:40
Medlem
Letar efter ett lir, tror det var till ps2, ett racing/streetracing spel där man kunde köra i Paris och jag tror man också kunde köra i Tokyo bl.a. Har vaga minnen av att jag brände runt i Paris med en hoj på nån motorväg, möjligen ringleden runt stan. Bilar kunde man ha också btw, så det var inte ett motorcykelspel. Och jag tror inte det var midnight club, men som sagt jag kommer inte ihåg så mycket av det.

Har gått och klurat på det i 3-4 dagar nu. Hlp plx!1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in