2008-02-05, 00:43
Medlem
Eric Foreskins avatar
Tipsa mig om PC-spel!

Har för tillfället snöat in på arkadspel , men vill hitta värdiga ersättare till Silent Hill-serien *love*. Tips emottages tacksamt!
Citera
2008-02-05, 00:44
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Jag söker ett gammalt spel till dator.
Ett bilspel, men såg bilen och den andra bilen man tävlade mot bakifrån eller från sidan minns inte riktigt.
Man vann dessutom bilarna man vann emot.
Det fanns även en svart bil som alltid vann, vi kallade den för Elvis.

Någon som minns spelet?

Det är riktigt gammalt, tror inte ens vi hade cd-rom då.

MVH /Pillevicken

Låter som Street Rod. Fast det körde man inifrån bilen så att säga. Kolla screenshotsen om det är rätt:

http://www.mobygames.com/game/street-rod/screenshots
Citera
2008-02-05, 00:48
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Låter som Street Rod. Fast det körde man inifrån bilen så att säga. Kolla screenshotsen om det är rätt:

Jo, jag tänker också på Street Rod. Annars fanns det ju en svart bil som alltid vann i Ridge Racer men det kom ju lite senare och dessutom bara till Playstation.
Citera
2008-02-05, 05:28
Medlem
emriks avatar
jag söker ett mmorpg. helst med en liten trial eller gratis.
det mesta fungerar bra =) behöver någonting att göra på dessa kvällar då man bara hänger på flashback ändå.
framtiden, stenåldern eller nutid spelar ingen roll. det enda kravet är att det inte suger.

har testat eve nu en vecka och det är ju skitkul men har en kräsen kompis som hellre vill vara en gubbe man kan springa runt med.

spelet får inte heta någonting med warcraft, runescape, burning sea eller flyff.

ös på med förslag!
Citera
2008-02-05, 10:41
Medlem
tbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emrik
jag söker ett mmorpg. helst med en liten trial eller gratis.
det mesta fungerar bra =) behöver någonting att göra på dessa kvällar då man bara hänger på flashback ändå.
framtiden, stenåldern eller nutid spelar ingen roll. det enda kravet är att det inte suger.

har testat eve nu en vecka och det är ju skitkul men har en kräsen kompis som hellre vill vara en gubbe man kan springa runt med.

spelet får inte heta någonting med warcraft, runescape, burning sea eller flyff.

ös på med förslag!

Jag lirade KAL rätt mycket innan, men tröttnade och gav bort mina konton...

www.kalonline.com tror jag.

Typ Diablo+mmorpg=KAL

Edit: Fel adress.
Citera
2008-02-05, 10:54
Medlem
Jivs avatar
Okej, detta är ett longshot, men jag hoppas på det bästa!

Söker ett spel som jag spelade hos min granne under tidigt 90-tal. Plattformen var någon sorts dator iaf, kan ha varit amiga, c64 eller dyl. Var rätt ung då så minnet är lite vagt.

I själva spelet är jag nästan säker att man var någon sorts riddare, och de hela sågs från sidan a la standard plattformsspel. Jag minns att man kunde ha olika sorters vapen, tex var man tvungen att ha en röd pil för att kunna döda första bossen (som var en skelettdrake, om jag minns rätt). Det fanns även en vit pil som flög söligare än den röda, och nån sorts gul "solplutt" som kunde rotera runt plattformar. De fiender jag minns är den redan nämnda skelettdraken och vanliga skelett, vilket jag har för mig funkade som "trash" :P

Jag vet, inte direkt övertydlig beskrivning, men det skulle vara guld om någon har en susning om vilket spel det är!
Citera
2008-02-05, 15:07
Medlem
The darkness till pc? Kanske inte rätt tråd att fråga i jag vet.
Citera
2008-02-05, 16:57
Medlem
Andrees avatar
Hej alla spelgalningar.

Nu till helgen och några helger framöver är det ju som bekant schlagerfestivalen.
Tyvärr är det så att jag som är en gammal hårdrockare HATAR schlager medan min flickvän är helt tokig i skiten.... Jag har gått med på att jag spelar spel medan hon tittar på schlager och i gengäld så får jag mer sex (bra va?).

Mitt problem är att jag har helt fastnat för spelet "the Witcher", och spelar det mest hela tiden just nu.... tyvärr så har jag kommit mot slutet av spelet och känner att jag inte har många speltimmar kvar.... så jag undrar finns det någon som känner till ett någorlunda bra spel som the witcher?
Ej Diablo eller annat hack and slash, utan mer en kombination av hack and slash och gåtor/problemlösningar....
För övrigt, alla ni som gillar rpg, missa för guds skull inte detta underbara spel..... rekomenderas varmt.
Senast redigerad av Andree 2008-02-05 kl. 16:59.
Citera
2008-02-05, 17:42
Medlem
Farbror Fazers avatar
Ja nu är det ju så att det finns igentligen inga bättre spel än RPG spelen. Inget som kan forma så bra storys och få en att fastna. Har på senare tid svårt att hitta bra RPG spel o lira, o tänkte fråga FB medlemmarna

Försök inte ta upp spel som t.ex wow, ja jag erkänner, det är ett hyffsat spel men i helvete att det är värt stålarna

Dra på med allt ni har, browser baserade, vanliga lir på datorn, mmorpg's (INGA med månadsbetalning, de rensar ja ut direkt haha)

PS. Oblivion är bästa PC liret EVAR, så säg inte emot

Jo jag har även The witcher, inte min stil...
Citera
2008-02-05, 18:37
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andree
Mitt problem är att jag har helt fastnat för spelet "the Witcher", och spelar det mest hela tiden just nu.... tyvärr så har jag kommit mot slutet av spelet och känner att jag inte har många speltimmar kvar.... så jag undrar finns det någon som känner till ett någorlunda bra spel som the witcher?
Ej Diablo eller annat hack and slash, utan mer en kombination av hack and slash och gåtor/problemlösningar....
För övrigt, alla ni som gillar rpg, missa för guds skull inte detta underbara spel..... rekomenderas varmt.

Som jag uppfattat det så ska The Witcher påminna om de mest hyllade RPG-spelen häromkring, nämligen Baldur's Gate och PlaneScape: Torment. Prova dessa spel helt enkelt. De är äldre, men antagligen bättre också.
Baldur's Gate har ett bättre spelupplägg medans Planescape har bättre handling.

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Ja nu är det ju så att det finns igentligen inga bättre spel än RPG spelen. Inget som kan forma så bra storys och få en att fastna. Har på senare tid svårt att hitta bra RPG spel o lira, o tänkte fråga FB medlemmarna

Försök inte ta upp spel som t.ex wow, ja jag erkänner, det är ett hyffsat spel men i helvete att det är värt stålarna

Dra på med allt ni har, browser baserade, vanliga lir på datorn, mmorpg's (INGA med månadsbetalning, de rensar ja ut direkt haha)

PS. Oblivion är bästa PC liret EVAR, så säg inte emot

Jo jag har även The witcher, inte min stil...

Du tror inte du är lite väl insnöad?
De som jag tipsar om ovan är enligt många bäst.
Morrowind äger Oblivion.
Gothic-spelen har jag hört ska vara som Elder Scrolls fast bättre när man väl lärt sig kontrollerna (trean är dock väldigt buggigt).
Knights of the Old Republic är otroligt om man inte har något emot sci-fi.
Deus Ex likaså, även om det är mer av en blandning mellan RPG och shooter.
Citera
2008-02-05, 18:42
Medlem
Farbror Fazers avatar
Gothic 3 är inte spelbart, mer frustrerande lir får man leta efter

Har aldrig kollat in KOTOR spelen, är dom värkligen ordentliga RPG? Värkar mer som Starwars lir med lite RPG element
Citera
2008-02-05, 19:03
Medlem
Pillevickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp

Underbart!!! Tackar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in