Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 03:57
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Klen beskrivning, the Forrest kanske.

Nåja, SÅ klen var den inte. Jag skrev att spelet såg ut att vara gjort i RPGMaker. The Forest är någonting heeeeeeelt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Don't Starve ?

Nej, tyvärr. Samma perspektiv som Don't Starve (snett ovanifrån) men helt annat utseende. Som sagt; det såg ut att vara gjort i RPGMaker. Så här alltså. Möjligt att det inte var gjort i RPGMaker, men i så fall hade det grafik som liknade den jag nu länkade.
Citera
2016-01-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Jag söker ett spel som jag såg en kompis spela för kanske 10-15 år sedan på PC och jag minns inte jättemycket av det.

Man spelar som en kvinna och några fiender tar ens unge eller någon man tyckte om, men jag tror att det var ens unge. Jag är ganska säker på att det fanns drakar i spelet.

Drakan: Order of the Flame?
Citera
2016-01-14, 19:22
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyrostail
Drakan: Order of the Flame?

Tackar
Citera
2016-01-26, 10:44
Medlem
Hej!

När jag var liten så hade jag ett kul spel till dator. Man var en kille som jag tror blev vittne till ett brott eller tillkallades för att lösa ett brott.
Det är väl ungefär ett pek och klickspel.

Killen, som jag vagt kommer ihåg, såg nog lite ut son Tintin. Vill tro att det var lite olika pussel för en att lösa.

Jag kommer ihåg att killen hade ett djur som följeslagare. Inget vanligt. Mer typ någon sorts apa eller liknande djur.

Närmare slutet eller mitt i spelet så vet jag att man klickade sig fram i fuktiga tunnlar, kanske till och med kloaker. Jag vet att det kunde bli lite frustrerande att vara i tunnlarna då det var svårt att komma ut som barn.

Tror också att man kan ha jagat efter en diamant och diamanttjuv. Men det är tveksamt.

Tack på förhand! Förhoppningsvis kan jag ha gett tillräckligt med detaljer.
Citera
2016-01-26, 11:04
Medlem
Saftgroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstazyRocket
Hej!

När jag var liten så hade jag ett kul spel till dator. Man var en kille som jag tror blev vittne till ett brott eller tillkallades för att lösa ett brott.
Det är väl ungefär ett pek och klickspel.

Killen, som jag vagt kommer ihåg, såg nog lite ut son Tintin. Vill tro att det var lite olika pussel för en att lösa.

Jag kommer ihåg att killen hade ett djur som följeslagare. Inget vanligt. Mer typ någon sorts apa eller liknande djur.

Närmare slutet eller mitt i spelet så vet jag att man klickade sig fram i fuktiga tunnlar, kanske till och med kloaker. Jag vet att det kunde bli lite frustrerande att vara i tunnlarna då det var svårt att komma ut som barn.

Tror också att man kan ha jagat efter en diamant och diamanttjuv. Men det är tveksamt.

Tack på förhand! Förhoppningsvis kan jag ha gett tillräckligt med detaljer.

Ta en titt på http://www.abandonwaredos.com/abandonware-list.php?tp=10&gen=adventure&subgentxt=point+%26+c lick&subgen=32
Kanske finns med där
Citera
2016-01-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saftgrogg
Ta en titt på http://www.abandonwaredos.com/abandonware-list.php?tp=10&gen=adventure&subgentxt=point+%26+c lick&subgen=32
Kanske finns med där

Kan alltid kika där! Tror spelet kan ha varit svenskt. Lite osäker över det.
Citera
2016-01-26, 11:56
Medlem
Det låg inget där som såg ut som det jag spelade.
Hoppas verkligen att någon kan lösa det. Jag har försökt i några år att hitta spelet. Verkar nästan omöjligt.

Spelet har troligtvis kommit ut under tvåtusen men kan ha kommit sent 90tal också.
Citera
2016-01-30, 01:10
Medlem
Jag söker ett spel, jag har dock jävligt lite info om det.

Det är relativt nytt, max 2-3 år.
Jag tror att man kommer till ett hus, där är ingen hemma, så ska man lösa vad som hänt med folket som bor där. Genom att lösa massa "pussel"
Det har en ganska mysig stämning.
Ingen aning om det finns till PC/XBOX/PS eller alla 3, men något av de tre finns det till.

Knapphändig info, men kan fan inte komma på mer.

Tack på förhud.

MVH 16
Citera
2016-01-30, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16161616

Jag tror att man kommer till ett hus, där är ingen hemma, så ska man lösa vad som hänt med folket som bor där. Genom att lösa massa "pussel"
Ingen aning om det finns till PC/XBOX/PS eller alla 3, men något av de tre finns det till.

Tack på förhud.

MVH 16
Kanske "The Vanishing of Ethan Carter"?
Citera
2016-01-30, 11:38
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16161616

Tack på förhud.

MVH 16
Låter som det kan vara "Gone Home"
Citera
2016-01-31, 15:40
Medlem
bmwhorans avatar
Körde ett spel förut kanske 2008 om inte längre fram eller bak i tiden men runt där så spelade jag ett action krigsspel man kunde åka tankar och cross moped och man var i olika teams sen var spelet gratis också.
Citera
2016-01-31, 15:52
Medlem
Tegelstens avatar
Söker ett spel som jag inte vet speciellt mycket om egentligen, tror det skulle komma ut 2015. Såg en trailer på spelet och det var riktigt sjukt, man såg sin gubbe i tredje persons perspektiv och gick runt och sköt ihjäl oskyldiga människor. För mig det var lite snack om att steam och liknande inte skulle ha det pga att det var så sjukt.
Fanns en tråd om spelet här på flashback men som sagt så kommer jag inte ihåg vad det heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in