Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-04, 16:00
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superananas10
Skulle vilja spela ett spel men jag kommer inte ihåg namnet, spelet var till wii och det fanns 2 delar(tror jag) man hade en dräkt och en/ett kula/öga som flög ovanför din hand och med den kunde man läsa meddelanden på väggen och hacka datorer. Det var en first person shooter och man slogs mot utomjordningar.
Vet någon vad spelet heter?

The Conduit?
Citera
2016-01-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
The Conduit?
Ja det var det, tack så mycket!!
Citera
2016-01-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Söker ett spel till PC typ horror/lösa problem spel, man möter en snubbe som typ legat i ett badkar i typ 20 år så hans kropp är typ format som ett badkar eller så är han en del av badkaret.

Tror det kan vara silent hill liknande.
Låter som "säng-monstret" i silent hill 2.
http://1.bp.blogspot.com/-qIPFPuDHzIk/TevdpJJwHEI/AAAAAAAAAFY/Xk3bkYYo3Z8/s1600/Abstract+Daddy.png
Citera
2016-01-06, 19:18
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyrostail
Låter som "säng-monstret" i silent hill 2.
http://1.bp.blogspot.com/-qIPFPuDHzIk/TevdpJJwHEI/AAAAAAAAAFY/Xk3bkYYo3Z8/s1600/Abstract+Daddy.png

Hmm kanske har för mig dock att sekvensen utspelade sig i ett badrum typ
Citera
2016-01-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Hmm kanske har för mig dock att sekvensen utspelade sig i ett badrum typ
Det är det enda jag känner igen som skulle kunna komma från Silent hill,har inget minne av något badkars-monster. Finns visserligen en scen i Resident evil, där en zombie ligger under vattnet i badkaret?
Citera
2016-01-07, 12:19
Medlem
Hej!

Söker ett spel som jag såg på twitch, men jag hittar inte kanalen i historiken så kan inte söka åt det.

Det jag såg var iaf att han dödade en massa varelser i någon gammal gruva med bland annat gamla hissar som drivs med vatten osv. Han hamnade inne i en grotta med massa pelare som han skulle få det här monstret att slå sönder. Monstret var som en tjur i sättet. Sprang snabbt mot det stället man stod. Efter att alla pelare var sönderslagna kunde han döda monstret och hela grottan vattenfylldes och karaktären spolades ut ur grottan.

Innan denna "bana" var han i ett träsk där han i slutet skulle döda någon stor varelse och sedan gå över en stock för att komma in i gruvan.

Man kunde ett vapen som liknande shotgunmachine gun. Att heala sig gick väldigt fort då man tog någon slags liten spruta som låg en i box som snabbt togs fram.

Inte mkt att gå på då detta var allt jag hann se.
Citera
2016-01-07, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpen
Hej!

Söker ett spel som jag såg på twitch, men jag hittar inte kanalen i historiken så kan inte söka åt det.

Det jag såg var iaf att han dödade en massa varelser i någon gammal gruva med bland annat gamla hissar som drivs med vatten osv. Han hamnade inne i en grotta med massa pelare som han skulle få det här monstret att slå sönder. Monstret var som en tjur i sättet. Sprang snabbt mot det stället man stod. Efter att alla pelare var sönderslagna kunde han döda monstret och hela grottan vattenfylldes och karaktären spolades ut ur grottan.

Innan denna "bana" var han i ett träsk där han i slutet skulle döda någon stor varelse och sedan gå över en stock för att komma in i gruvan.

Man kunde ett vapen som liknande shotgunmachine gun. Att heala sig gick väldigt fort då man tog någon slags liten spruta som låg en i box som snabbt togs fram.

Inte mkt att gå på då detta var allt jag hann se.

Metro: Last light
Citera
2016-01-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Metro: Last light

Mången tack
Citera
2016-01-08, 16:59
Bannlyst
Jag undrar vad ett ganska gammalt spel heter som var i 2d.
De gick ut på flyga äldre stridsflyg och gick att spela multiplayer. var väl axeis vs allies som var lagen.
Man såg allting ifrån sidan inte ovanifrån.
Citera
2016-01-08, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Såg ett spel på Steam för några veckor sen jag inte lyckas hitta nu. Det var någon form av survivalspel med ovanligt djup spelmekanik, hade fått väldigt positiva användaromdömen och kan ha varit gjort i RPGMaker. Om det inte var ett RPGMaker-spel vill jag minnas att den grafiska stilen var väldigt lik, i alla fall (så pass lik att jag antar att det är ett RPGMaker-spel).
Klen beskrivning, the Forrest kanske.
Citera
2016-01-08, 20:00
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Såg ett spel på Steam för några veckor sen jag inte lyckas hitta nu. Det var någon form av survivalspel med ovanligt djup spelmekanik, hade fått väldigt positiva användaromdömen och kan ha varit gjort i RPGMaker. Om det inte var ett RPGMaker-spel vill jag minnas att den grafiska stilen var väldigt lik, i alla fall (så pass lik att jag antar att det är ett RPGMaker-spel).
Don't Starve ?
Citera
2016-01-11, 02:54
Medlem
h4xors avatar
Jag söker ett spel som jag såg en kompis spela för kanske 10-15 år sedan på PC och jag minns inte jättemycket av det.

Man spelar som en kvinna och några fiender tar ens unge eller någon man tyckte om, men jag tror att det var ens unge. Jag är ganska säker på att det fanns drakar i spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in