Citat:
Ursprungligen postat av
EcstazyRocket
Hej!
När jag var liten så hade jag ett kul spel till dator. Man var en kille som jag tror blev vittne till ett brott eller tillkallades för att lösa ett brott.
Det är väl ungefär ett pek och klickspel.
Killen, som jag vagt kommer ihåg, såg nog lite ut son Tintin. Vill tro att det var lite olika pussel för en att lösa.
Jag kommer ihåg att killen hade ett djur som följeslagare. Inget vanligt. Mer typ någon sorts apa eller liknande djur.
Närmare slutet eller mitt i spelet så vet jag att man klickade sig fram i fuktiga tunnlar, kanske till och med kloaker. Jag vet att det kunde bli lite frustrerande att vara i tunnlarna då det var svårt att komma ut som barn.
Tror också att man kan ha jagat efter en diamant och diamanttjuv. Men det är tveksamt.
Tack på förhand! Förhoppningsvis kan jag ha gett tillräckligt med detaljer.
Tror jag vet vilket spel du menar!
Spelade det mycket med en kompis när jag var liten.. Läskigt var det också under vissa delar.
Spelet heter "
Konrad och Nobelmysteriet". Det är ett svenskt spel och verkar rätt så svårt att få tag på i dagsläget

. Men här är ett kort klipp ifrån det:
https://www.youtube.com/watch?v=N96A82oqD7c .
Edit:
Läste någonstans att p.ga att spelet inte säljs längre så rekommenderar spelets tillverkare att man istället laddar ned det.