Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-29, 05:16
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelittledevil
Söker ett spel som jag inte kommer ihåg vad det heter.
Spelet gick ut ungefär på att man hade en karaktär och gick på en karta och klarade av uppdrag. Uppdragen bestod till mestadels att svara på frågor. Jag tror det var en karta av Stockholm. Jag kommer ihåg att man kunde köpa tuggummi för att springa snabbare. Det fanns även risk att bli rånad på nätterna.
Spelade det när jag var ungeför 6-7 år gammal. Så spelet är minst 13 år gammalt.

Jag TROR spelet hette något i stil med "traveller" eller liknande.

All hjälp är uppskattat!

http://www.discshop.se/spel/pc/traveller/P91488
Citera
2014-05-29, 05:26
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterEkh
Hej, jag söker ett spel från sent 90-tal eller tidigt 00-tal där man spelar ett monster (Godzilla, King Kong etc.) och slåss med ett annat monster i stadsmiljö, där man kan använda delar av staden som vapen (radiomaster etc.). Är det någon som har en titel på detta spel?

Tacksam för svar.

King Of Monster startade tidigt 90-tal sa troligen inte vad du ar ute efter.
Men det ar jattemonster som slass i olika stadsmiljoer, sa om det ar din grej...

http://www.mobygames.com/images/shots/l/103517-king-of-the-monsters-2-the-next-thing-neo-geo-screenshot-eifflelyte.png
Citera
2014-05-29, 05:26
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterEkh
spel från sent 90-tal eller tidigt 00-tal där man spelar ett monster (Godzilla, King Kong etc.) och slåss med ett annat monster i stadsmiljö

King Of Monster startade tidigt 90-tal sa ar osaker pa om det ar det du ar ute efter.
Men det ar jattemonster som slass i olika stadsmiljoer...

http://www.mobygames.com/images/shots/l/103517-king-of-the-monsters-2-the-next-thing-neo-geo-screenshot-eifflelyte.png
Citera
2014-05-29, 17:45
Medlem
FPS(?) liknande spel med medeltida stuk. Man har sina armé och försöker att erövra världen. Har testat spelet innan men tyvärr glömt namnet. Fanns minst 1 expansion till spelet!
Citera
2014-05-29, 22:13
Medlem
Hejsan

Jag söker ett spel som jag spelade sönder på 90 - talet (pc)

Det är ett strategispel som släpptes någon gång på 90 talet. Nu var det såpass länge sedan jag spelade det men jag vill minnas att det påminner lite om wc2 till grafiken och om jag minns rätt har ett rätt kort namn.

Spelet utspelar sig under medeltiden dock finns det en uppsjö med olika monster som man kan använda i sin arme. Första banan (?) i spelet utspelar sig på en avlång ö där man börjar från den södra sidan och krigar genom en stad som brinner.

Vet att det är inte mycket att komma med.
Citera
2014-05-29, 22:23
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxon
FPS(?) liknande spel med medeltida stuk. Man har sina armé och försöker att erövra världen. Har testat spelet innan men tyvärr glömt namnet. Fanns minst 1 expansion till spelet!
Mount & Blade kanske?
Citera
2014-05-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Mount & Blade kanske?

Det var det! Tack ska du ha
Citera
2014-06-01, 00:00
Medlem
Yo.

Runt år 2000 (kan säkert vara tidigare) spelade jag och farsan ett 2D pusselspel. Det var endast en demoversion om jag minns rätt, som vi fick med i någon PC-tidning. Spelet gick ut på att man skulle ta sig förbi hinder i en stor sal med Egyptiskt tema (tänk er en stor pyramid, med hieroglyfer och så). Man kunde hoppa upp och ned, gå höger och vänster samt flytta block för att ta sig förbi olika hinder. Det var ingen sidescroll utan hela nivån syntes på en skärm och när man tagit sig från punkt A till punkt B började nästa bana.

Vet inte om jag kan förklara det bättre då jag inte ens var 10 år gammal då och minns inte så mycket, kan säkert t.o.m vara runt 97/98.
Citera
2014-06-01, 00:17
Medlem
söker ett gammalt strategi spel till pc, påminner om jag minns rätt om ages of empire, man byggde upp sin arme och utvecklades då man gick in i nya tidsåldrar som i ages of empire men man kunde komma till nutid och framtid om man körde tillräckligt länge, vill minnas att ww2 eran fanns med bla då man kunde få slagskeppet bismark, rätt så bra grafik för att vara den tiden, för mig att man även kunde ha ubåtar osv, kan förväxla med något annat spel, har ingen aning om utvecklare eller namn, min bror lånade det av någon kompis och vi spelade det ett tag...., snackar typ minst 10 år sen.
Senast redigerad av chasen 2014-06-01 kl. 00:20.
Citera
2014-06-01, 00:46
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chasen
söker ett gammalt strategi spel till pc, påminner om jag minns rätt om ages of empire, man byggde upp sin arme och utvecklades då man gick in i nya tidsåldrar som i ages of empire men man kunde komma till nutid och framtid om man körde tillräckligt länge, vill minnas att ww2 eran fanns med bla då man kunde få slagskeppet bismark, rätt så bra grafik för att vara den tiden, för mig att man även kunde ha ubåtar osv, kan förväxla med något annat spel, har ingen aning om utvecklare eller namn, min bror lånade det av någon kompis och vi spelade det ett tag...., snackar typ minst 10 år sen.

http://empireearth.wikia.com/wiki/Battleship_-_Bismarck

Spelet heter Empire Earth.

Jag har inte spelat det själv utan kom bara ihåg att någon polare lirat det. Fick googla
för att ta reda på om ditt skepp var med, och det verkar så.
Citera
2014-06-01, 15:21
Medlem
jag håller på och försöker hitta ett spel men utan lycka och tänkte be er om hjälp om det är nån annan som vet vad jag pratar om för spel. Det utspelar sig på lisseberg och det är pirater som har tagit över det. ( nej det är INTE när karusellerna sover, men det är jävligt likt) för i det här spelet så va det ingen lucköppning. utan man bara spelade igenom spelet. vet att jag fastnade på ett ställe där man kryper runt i kloakerna. är det någon annan som vet vad jag pratar om? tackar för hjälp
Citera
2014-06-01, 19:53
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vergatario
Yo.

Runt år 2000 (kan säkert vara tidigare) spelade jag och farsan ett 2D pusselspel. Det var endast en demoversion om jag minns rätt, som vi fick med i någon PC-tidning. Spelet gick ut på att man skulle ta sig förbi hinder i en stor sal med Egyptiskt tema (tänk er en stor pyramid, med hieroglyfer och så). Man kunde hoppa upp och ned, gå höger och vänster samt flytta block för att ta sig förbi olika hinder. Det var ingen sidescroll utan hela nivån syntes på en skärm och när man tagit sig från punkt A till punkt B började nästa bana.

Vet inte om jag kan förklara det bättre då jag inte ens var 10 år gammal då och minns inte så mycket, kan säkert t.o.m vara runt 97/98.

Chefrens Pyramid? Tycker din beskrivning påminner om det.

http://www.lar-lek.se/172-3234-large/chefrens-pyramid.jpg

Kan det vara det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in