2013-02-21, 17:24
Medlem
DosSantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svall3
Tja, letar efter ett spel minns inte vad det heter eller om det fortfarande existerar haha, var väl en 9 år sen jag spelade det, men typ Ultimate något Ultimate tournament, Unreal tournament? något liknande iaf, var Fps liknande med mer Space stuk på det, påminner lite om Doom typ fast mer space som sagt, var till PC då, kunde även köra online, sorry har inte så mycket mer info tack på förhand
Antar att du pratar om Unreal Tournament?
Citera
2013-02-21, 17:52
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svall3
Tja, letar efter ett spel minns inte vad det heter eller om det fortfarande existerar haha, var väl en 9 år sen jag spelade det, men typ Ultimate något Ultimate tournament, Unreal tournament? något liknande iaf, var Fps liknande med mer Space stuk på det, påminner lite om Doom typ fast mer space som sagt, var till PC då, kunde även köra online, sorry har inte så mycket mer info tack på förhand

Unreal tournament 99/goty antagligen. Ett av mina favoritspel genom tiderna som jag fortfarande kör regelbundet. Communityt är ganska litet men de som fortfarande kör lirar hårt.

Finns att ladda ner lite överallt och bäst av allt är att det går att lira online även fast det är piratkopierat, och inga cracks eller nåt sånt behövs. Är du intresserad kan du skicka pm om bra servrar, inställningar, etc. Jag hjälper gärna till.
Senast redigerad av TheBoot 2013-02-21 kl. 17:58.
Citera
2013-02-21, 18:34
Medlem
Mannomorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannomorth
PC lite äldre, gissar på 2000 och man är inte i rymden som i galaxy on fire, utan man är på marken av en planet. Men bra gissning, för det är helt klart liknande.

Nu när jag tänker på de så kan det ha en del rpg element i en öppen värld

bump
Citera
2013-02-23, 10:08
Medlem
Minns ett spel jag spelade som yngre. Var till antingen Playstation eller Playstation 2. Det handlade om att man hade typ några slags monster som man skulle träna upp, man hade ett labb i "basen" där man kunde ta två av dessa monster och typ breeda dem till en hybrid med fördelar från båda. Sedan sprang man runt i typ en skog och skulle slåss mot andra tränare och vilda monster. (Typ Pokemon/digimon influerat)

Någon som vet?
Citera
2013-02-23, 11:10
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannomorth
bump
Var det körandet som var huvudfokus eller sprang man mest runt till fots? Förstaperson?
Det där med körande på andra planeter låter som en spelserie jag inte kommer på namnet på just nu, men de är betydligt äldre, typ sent 80/tidigt 90-tal...
Citera
2013-02-23, 20:10
Medlem
Jag minns ett spel som jag hade demo på, måste ha varit runt 12-13 år sen som jag spelade demot men det kan ju ha varit nåt år gammalt då.

Det jag minns är att spelet hette någonting som började på dead eller daed eller något, ganska säker på dom 4 bokstäverna iaf. Ett strategispel. Grafiken var nog ganska lik den i sim city 2000, sådär lite windows 95-aktig. Har för mig att det var ganska färgglatt.

Man hade någon typ av stad eller bas. En karta där man såg sin egen och alla andras baser och man kunde även klicka sig in i sin bas och då få en byggnads-vy över bara sin stad.
Jag antar att det gick ut på att eliminera sina motståndare men jag kan möjligvis ha fel där och det kan ha varit politik eller nåt inblandat också.
Jag minns att man kunde bygga missiler (av olika slag?) och skicka på fiendens baser, jag har ett svagt minne av att man kunde välja på chemical eller explosive och möjligvis fler alternativ men det är jag inte helt hundra på. Jag misstänker att man kunde skicka styrkor också då jag har ännu ett svagt minne av en bild på infanterister.

Någon som har en aning?
Citera
2013-02-24, 13:37
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Minns ett spel jag spelade som yngre. Var till antingen Playstation eller Playstation 2. Det handlade om att man hade typ några slags monster som man skulle träna upp, man hade ett labb i "basen" där man kunde ta två av dessa monster och typ breeda dem till en hybrid med fördelar från båda. Sedan sprang man runt i typ en skog och skulle slåss mot andra tränare och vilda monster. (Typ Pokemon/digimon influerat)

Någon som vet?
Monster Rancher 4? http://www.youtube.com/watch?v=0Yzf_AairJ0
Trean och fyran är till PS2 och ettan och tvåan till Playstation tror jag.
Citera
2013-02-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Monster Rancher 4? http://www.youtube.com/watch?v=0Yzf_AairJ0
Trean och fyran är till PS2 och ettan och tvåan till Playstation tror jag.

Tyvärr inte, man var som i en stad, inte den där stilen heller :/ så jävla irriterande när man inte minns!
Citera
2013-02-25, 04:31
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Någon som har en aning?

Det enda jag har att komma med är en vild gissning baserad på luddigt minne; Alpha Centauri.
Citera
2013-02-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku

Någon som vet?

Lirade detta på en demoskiva en gång tror jag. Efter lite letandes hittade jag titeln, Jade Cocoon! Finns visst en uppföljare till ps2 med.
Citera
2013-02-27, 08:11
Medlem
kh31d4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Jag minns ett spel som jag hade demo på, måste ha varit runt 12-13 år sen som jag spelade demot men det kan ju ha varit nåt år gammalt då.

Det jag minns är att spelet hette någonting som började på dead eller daed eller något, ganska säker på dom 4 bokstäverna iaf. Ett strategispel. Grafiken var nog ganska lik den i sim city 2000, sådär lite windows 95-aktig. Har för mig att det var ganska färgglatt.

Man hade någon typ av stad eller bas. En karta där man såg sin egen och alla andras baser och man kunde även klicka sig in i sin bas och då få en byggnads-vy över bara sin stad.
Jag antar att det gick ut på att eliminera sina motståndare men jag kan möjligvis ha fel där och det kan ha varit politik eller nåt inblandat också.
Jag minns att man kunde bygga missiler (av olika slag?) och skicka på fiendens baser, jag har ett svagt minne av att man kunde välja på chemical eller explosive och möjligvis fler alternativ men det är jag inte helt hundra på. Jag misstänker att man kunde skicka styrkor också då jag har ännu ett svagt minne av en bild på infanterister.

Någon som har en aning?

Deadlock
Citera
2013-02-27, 12:04
Bannlyst
Kommer ihåg ett demo på ps1, man var en röd robot spindel som hade massa vapen och man kunde hoppa upp på hus taken och springa på väggarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in