2008-01-05, 20:03
Medlem
Berats avatar
Söker ett spel till Playstation 1!

Kommer inte ihåg hur många år sedan det var jag spelade det. 7-8år sedan kanske.

Det är iallafall ett fighting spel, som utspelar sig i källarliknande miljöer och jag kommer ihåg att man kan vara en doktor, och en best liknande varerlse - Spelat är sjukt blodigt, och super attackerna är störda man liksom strimmlar sönder motstånderen, alltså när jag skrev "sjukt blodigt." då menar jag verkligen det, har aldrig sätt ett blodigare eller stördare spel i mina dagar.

Jag försöker komma på mer information som kanske kan hjälpa er, men det är inte lätt. Mitt minne är ju Men hoppas någon vet iallafall vilket spel jag menar och kan hjälpa mig.

Ett PM skulle inte sitta fel heller, så jag får reda på det illakvickt!
Citera
2008-01-05, 22:45
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berat
Söker ett spel till Playstation 1!

Kommer inte ihåg hur många år sedan det var jag spelade det. 7-8år sedan kanske.

Det är iallafall ett fighting spel, som utspelar sig i källarliknande miljöer och jag kommer ihåg att man kan vara en doktor, och en best liknande varerlse - Spelat är sjukt blodigt, och super attackerna är störda man liksom strimmlar sönder motstånderen, alltså när jag skrev "sjukt blodigt." då menar jag verkligen det, har aldrig sätt ett blodigare eller stördare spel i mina dagar.

Jag försöker komma på mer information som kanske kan hjälpa er, men det är inte lätt. Mitt minne är ju Men hoppas någon vet iallafall vilket spel jag menar och kan hjälpa mig.

Ett PM skulle inte sitta fel heller, så jag får reda på det illakvickt!
Thrill Kill
Citera
2008-01-06, 13:47
Medlem
Berats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Thrill Kill

Det är nästan så jag vill pussa dig Du vet inte om det finns till dator kanske? Det är ju skapligt bannat så det finns ju inte att köpa.
Citera
2008-01-06, 14:10
Bannlyst
Söker ett rallyspel till pc men inte colin mcrae det har jag lirat.

det får gärna inte vara senare utkommet än nångång under 2006 då min dator inte är bäst .
Citera
2008-01-06, 16:54
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berat
Det är nästan så jag vill pussa dig Du vet inte om det finns till dator kanske? Det är ju skapligt bannat så det finns ju inte att köpa.
Det finns inte att köpa till någon plattform eftersom spelet aldrig fick en officiell release. Utgivaren blev uppköpt av EA som cancellerade utgivningen trots att spelet var färdigt. Att spelet finns att ladda ner beror på att lite folk från utvecklingsteamet läckte ut det på nätet.
Citera
2008-01-06, 23:58
Medlem
Berats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Det finns inte att köpa till någon plattform eftersom spelet aldrig fick en officiell release. Utgivaren blev uppköpt av EA som cancellerade utgivningen trots att spelet var färdigt. Att spelet finns att ladda ner beror på att lite folk från utvecklingsteamet läckte ut det på nätet.

Ja har iallafall haft spelet bränt, kanske ska kika runt på lite på google och se vad man kommer fram till. Återigen tackar
Citera
2008-01-07, 01:02
Medlem
pikzels avatar
Jag letar efter ett spel, java- eller flashbaserat men kunde spelas lokalt på datorn. Det gick ut på att lösa ett brott, det jag minns är att man kunde se ett hus ur tvärsnitt och kunde gå mellan olika rum för att hitta ledtrådar, och fråga folk. Tror det kom från popcap, gamehouse eller liknande, men hittar inget. Har för mig att det var tidsbegränsad demo, man fick spela en timme eller nåt sånt.

Stort tack till den som ger mig ett bra tips.
Citera
2008-01-07, 01:03
Medlem
Halte Haralds avatar
Söker något som är i klass med Mafia.
Tyckte detta spelet var grymmt för sin tid, och tror jag fortfarande tycker det!
Citera
2008-01-07, 01:04
Medlem
Krooked.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Söker något som är i klass med Mafia.
Tyckte detta spelet var grymmt för sin tid, och tror jag fortfarande tycker det!

Prova Gudfadern!
Citera
2008-01-07, 06:59
Bannlyst
Jag söker detta spel, som jag spelade för en herrans massa år sen (typ 9-10?)
på den tiden där man satt med en av den tidens värstingar: en p2 266

vad jag minns: ett krig/action spel. man var ledare för ett gäng, och jag tror man hade 3-4st lagkamrater med sej. man styrde med musen och sköt med musknappen har jag för mej, man kunde ge order till lagkamraterna med F-knapparna. Man börjar spelet genom att stå på en hög pelare och ska flyga in på en plattform. det fanns även några fler pelare runtomkring dit man kunde flyga å hämta diverse grejer man behövde. man flög genom att hålla nere space har jag för mej, men kunde bara göra det ett kort tag för det tog snabbt slut.

hursomhelst, väl inne på fast mark mötte man jättelika insekter å dylikt och det fanns stora insektsbon(tror jag att det var iaf), nå sorts stora svampar, som man kunde flyga upp på och lägga en sprängladdning. sen var det en liten kraftmätare(en horisontell stapel) över spelarna. om det var över medspelarna eller över fienden minns jag inte....

när man hade utplånat tillräckligt med insekter å dylikt och sprängt en massa bon så kom det nåt sorts rymdskepp och hämtade upp en har jag ett svagt minne av
Citera
2008-01-08, 01:23
Medlem
Snake_s avatar
Jag söker ett väldigt simpelt spel som jag spelade för flera år sedan.
Spelet gick ut på att man var en streckgubbe eller liknande som åkte upp och ner och serverade öl åt olika personer samtidigt som man skulle servera så skulle man också ta hand om alla tomglas som kom glidandes.

Väldigt roligt spel skulle uppskatta ifall någon kunde tala om vad det heter eller om någon vet vars det finns så att man kan får återuppleva detta underbara spel
Citera
2008-01-08, 08:57
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake_
Jag söker ett väldigt simpelt spel som jag spelade för flera år sedan.
Spelet gick ut på att man var en streckgubbe eller liknande som åkte upp och ner och serverade öl åt olika personer samtidigt som man skulle servera så skulle man också ta hand om alla tomglas som kom glidandes.

Väldigt roligt spel skulle uppskatta ifall någon kunde tala om vad det heter eller om någon vet vars det finns så att man kan får återuppleva detta underbara spel
Det låter som en simpel klon av den gamla arkadklassikern Beer Tapper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in