2008-06-23, 18:00
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seraph
Söker ett konsol spel. ~5-10 år gammalt. 2D, sett från sidan.
~samma grafik som Rain Man, åt det tecknade hållet.
-
Handlade om, nån grön figur som skulle rädda sin ras, typ.
Dem var ungefär ett slavfolk, som man skulle rädda från att bli torterade(?)
Massa maskiner och elektricitet som man skulle hoppa över och ducka för etc.
-
Hette nått i stil med Obdis Eba,
-
Någon som vet?

Obdis Eba = Abe's Oddworld?
Citera
2008-06-23, 18:13
Medlem
seraphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Obdis Eba = Abe's Oddworld?

ja tack! det var spelet!
Citera
2008-06-23, 20:03
Bannlyst
Jag söker ett spel man e typ en katt, som använder en jojjo till vapen.. det är typ till ps1. ¨Typ en svart vit figur tror jag, katt liknande. sen är det olika bossar o sånt, kommer ihåg när jag va midre när jag spela det. riktigt trevligt spel! Lite som rayman faktist, det första rayman. fast man har en jojjo. Hoppas jag får ett svar snabbt!
Citera
2008-06-23, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seraph
Obdis Eba,
-

haha obdis eba...hahaha som sagt det är abe, den gröna figuren som går runt o fiser
Citera
2008-06-23, 20:08
Medlem
Hjälp mig hitta ett gammalt dator spel

Datorspelet jag söker har med kulor att göra. Jag minns att man ska få en packe kulor i olika färger (rött, gult, blått, grönt, lila) att åka genom banor och till sist hanmna där dom skall höra hemma.

Man skulle även med hjälp av kulorna få andra kulor att åka andra vägar och ja det är rätt svårt att förklara. Va jag minns så va väl kulorna i 3d liknande stuk men spelet i sig va mest plattform.

Bakrunden vill jag minnas va gammal och påminde av isaac newton och liknande storheter.

Se bild nedan. Så ser det typ ut. Ja nästan...

http://blog.makezine.com/DSCN6744.jpg

All hjälp är bra så börja tänk. Skulle vara guld värt om jag fick tag i det.
Citera
2008-06-23, 23:22
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugg_hjulet
Jag söker ett spel man e typ en katt, som använder en jojjo till vapen.. det är typ till ps1. ¨Typ en svart vit figur tror jag, katt liknande. sen är det olika bossar o sånt, kommer ihåg när jag va midre när jag spela det. riktigt trevligt spel! Lite som rayman faktist, det första rayman. fast man har en jojjo. Hoppas jag får ett svar snabbt!

Kulon?
Citera
2008-06-24, 00:42
Medlem
Ophidians avatar
Någon som vet vilket peka-klicka spel jag söker?

Spelets grafiska stil var serietecknat typ.

Man var en snubbe med röd jacka tror jag. Man skulle rädda någon brud har jag för mig.

Jag tror skurken var en alien elr nån ond vetenskapsman.

Man började i sitt rum tror jag, i spelets början kunde man gå till en skivaffär och en resturang (kanske ett bakeri?)

Vid nåt tillfälle hamnade man i en fängelsecell, då skulle man göra nåt med en hink vatten.

Jag har för mig att spelet var gratis, de låg på en gratis cd man fick från den gamla tidningen Komputer elr va den hette, tidningen va svensk iaf.
Den heter nog PC-tidingen K. nåt sånt iaf

Någon som kan hjälpa mig?? blir tokig har försökt komma på spelets namn och hitta de i flera månader!
Citera
2008-06-24, 12:23
Medlem
HerrSeriöss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepia
Datorspelet jag söker har med kulor att göra. Jag minns att man ska få en packe kulor i olika färger (rött, gult, blått, grönt, lila) att åka genom banor och till sist hanmna där dom skall höra hemma.

Man skulle även med hjälp av kulorna få andra kulor att åka andra vägar och ja det är rätt svårt att förklara. Va jag minns så va väl kulorna i 3d liknande stuk men spelet i sig va mest plattform.

Bakrunden vill jag minnas va gammal och påminde av isaac newton och liknande storheter.

Se bild nedan. Så ser det typ ut. Ja nästan...

http://blog.makezine.com/DSCN6744.jpg

All hjälp är bra så börja tänk. Skulle vara guld värt om jag fick tag i det.

marble?
Citera
2008-06-24, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSeriös
marble?

Tog en sökning och la till PC så kom det upp: Marble Drop PC Game

UNDERBART. Tack så jävla mycket
Citera
2008-06-24, 21:47
Medlem
Din nintendo ds top10?

Nämn gärna några riktigt bra titlar till ds då min kommer hem imorrn.
Citera
2008-06-25, 11:34
Medlem
jerpes avatar
Jag söker ett spel som börjar på en liten resturang och där dödar man en person på toaletten, städar undan lite och springer därifrån.
Någon timme senare kommer man tillbaka fast då styr man en tjej och en kille och letar letrådar (poliser..).

Sedan fortsätter spelet och man styr alla tre.

Har för mig att spelet hade två olika namn också..
Citera
2008-06-25, 11:40
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerpe
Jag söker ett spel som börjar på en liten resturang och där dödar man en person på toaletten, städar undan lite och springer därifrån.
Någon timme senare kommer man tillbaka fast då styr man en tjej och en kille och letar letrådar (poliser..).

Sedan fortsätter spelet och man styr alla tre.

Har för mig att spelet hade två olika namn också..

Det har tre namn.

Fahrenheit/Indigo Prophecy/Tidernas största besvikelse

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in