2013-10-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
när jag var liten brukade jag och en polare spela ett spel som utspelade sig i rymden. det enda jag kommer ihåg är att det var en stor robot, tusenfotliknande som man skulle laga. det enda jag kan säga utöver det är att de va ett pusselspel, otroligt lite och gå på, så räknar inte direkt med att någon vet vilket =(. spelades f.ö på pc

Jag har spelat något liknande. I ett av uppdragen skulle man skjuta ner små gubbar med siffror på om inte just den siffran var lösningen på ekvationen man gavs, i en annan skapa figurer som såg likadana ut som mallen. Man gjorde uppdragen i olika rymdhus på planeten där man kraschat, och hade inte tillgång till alla uppdrag direkt. Är det samma spel vi pratar om? Har dock ingen aning om vad det heter..
Citera
2013-10-29, 14:34
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
nu kommer en otroligt dålig beskrivining, men men

när jag var liten brukade jag och en polare spela ett spel som utspelade sig i rymden. det enda jag kommer ihåg är att det var en stor robot, tusenfotliknande som man skulle laga. det enda jag kan säga utöver det är att de va ett pusselspel, otroligt lite och gå på, så räknar inte direkt med att någon vet vilket =(. spelades f.ö på pc

Citat:
Ursprungligen postat av Modulua
Jag har spelat något liknande. I ett av uppdragen skulle man skjuta ner små gubbar med siffror på om inte just den siffran var lösningen på ekvationen man gavs, i en annan skapa figurer som såg likadana ut som mallen. Man gjorde uppdragen i olika rymdhus på planeten där man kraschat, och hade inte tillgång till alla uppdrag direkt. Är det samma spel vi pratar om? Har dock ingen aning om vad det heter..

Måste vara Matteraketen :-)
Citera
2013-10-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Måste vara Matteraketen :-)

Japp! Så hette det ja, himla kul spel om jag inte minns fel
Citera
2013-10-29, 21:02
Medlem
pozies avatar
nee inte det jag tänker på :/ spelet jag tänker på är mer i en verklig grafik. man är i rymden och den roboten man lagar är ute i öknen. det är inte heller ett svenskt spel. försöker tänka så de knakar asså, förbannat sugen på att veta vad det heter
Citera
2013-10-29, 21:56
Medlem
Bewnhurs avatar
Jag letar efter ett spel till Playstation som jag ägde när jag var yngre.

Det var ett så kallad "2d space shooter" spel där du kunde spela som olika flygplan. Ett av dem var ett pappersplan och ett utav dem var som ett stridsflyg, det var ganska små plan man styrde. Har helt tappat bort vad det spelet heter.
Citera
2013-10-30, 01:12
Medlem
Letar efter ett spel jag spelade hos en kompis för ungefär 8-9 år sen, jag kommer ihåg att iconen till spelet var en kista och man kunde spela 1-4 spelare på det och det var på datorn man spelade. Det liknade zelda lite i grafiken har jag för mig och det gick ut på att man lvlade och tog sig genom olika banor, om alla dog fick man börja om från början har jag även för mig, jag hoppas det här är tillräckligt med info!

Edit: Alltså ett 3d RPG, vy uppifrån som strategi spel med stöd för 1-4 spelare på SAMMA dator.
Senast redigerad av ToBadForYou 2013-10-30 kl. 01:18.
Citera
2013-11-01, 00:49
Medlem
Lysturkens avatar
Skumbanan. Nu kör vi.

Söker ett spel till NES, som jag var för liten för att fatta vitsen med när det begav sig. Vi satt alltid och spelade detta när jag hälsade på min äldre kusin. Jag föredrog Super Mario, men han valde alltid det här konstiga spelet. Allt för att han skulle slippa underhålla mig en längre tid.

Spelet handlade om en svärdgubbe som klättrade i träd. Eller han klättrade väl inte direkt, men han hoppade mellan olika platåer i träden. Oftast ramlade han bara ned till marknivån, innan man fick börja hoppa uppåt igen. Förslag på vilket spel det kan vara? Vad gick det ut på? Fanns det fiender? Var det världshistoriens mest meningslösa spel?

Av tack dog bödelns katt.
Citera
2013-11-01, 01:40
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Skumbanan. Nu kör vi.

Söker ett spel till NES, som jag var för liten för att fatta vitsen med när det begav sig. Vi satt alltid och spelade detta när jag hälsade på min äldre kusin. Jag föredrog Super Mario, men han valde alltid det här konstiga spelet. Allt för att han skulle slippa underhålla mig en längre tid.

Spelet handlade om en svärdgubbe som klättrade i träd. Eller han klättrade väl inte direkt, men han hoppade mellan olika platåer i träden. Oftast ramlade han bara ned till marknivån, innan man fick börja hoppa uppåt igen. Förslag på vilket spel det kan vara? Vad gick det ut på? Fanns det fiender? Var det världshistoriens mest meningslösa spel?

Av tack dog bödelns katt.

Låter som Wizards & Warriors
Citera
2013-11-01, 18:09
Medlem
Masochistens avatar
Det är ett väldigt gammalt spel. 12 år tillbaka, måste spelat det typ när KKND fanns, eller innan.
Spelades på dator. Det var figurer (tror gula) som man skulle hålla vid liv.
Det är olika banor och det är mer av ett tankespel, för fiender kom och man var tvungen att göra vissa grejer i en speciell ordning.

Jag minns att det fanns elstängsel. Man skulle ibland hämta något och ta sitt lilla hem (hydda), typ växter. Man kunde ha en till typ 3-4 gubbar.

Man klickade fram gubbarna, så inga tangenter.

De pratade ett eget språk. Man såg lite ovanifrån.

Fan vet inte mer, men hoppas på att någon hittar det jag söker.
Citera
2013-11-01, 19:20
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masochisten
Det är ett väldigt gammalt spel. 12 år tillbaka, måste spelat det typ när KKND fanns, eller innan.
Spelades på dator. Det var figurer (tror gula) som man skulle hålla vid liv.
Det är olika banor och det är mer av ett tankespel, för fiender kom och man var tvungen att göra vissa grejer i en speciell ordning.

Jag minns att det fanns elstängsel. Man skulle ibland hämta något och ta sitt lilla hem (hydda), typ växter. Man kunde ha en till typ 3-4 gubbar.

Man klickade fram gubbarna, så inga tangenter.

De pratade ett eget språk. Man såg lite ovanifrån.

Fan vet inte mer, men hoppas på att någon hittar det jag söker.

Låter lite som Cannon Fodder, men kan inte vara säker.

PS. det här är 17 år tillbaka ungefär, inte 12. Tiden går.
Citera
2013-11-02, 04:10
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Låter lite som Cannon Fodder, men kan inte vara säker.

PS. det här är 17 år tillbaka ungefär, inte 12. Tiden går.

Fantastiskt spel, men tror inte det är det han söker, tyvärr.
Citera
2013-11-02, 17:18
Medlem
Farbror Fazers avatar
För länge sedan så spelade jag ett browserspel som var länkat på lunarstorm. Hittade det på "navelludd", alltså lunarstorms enda bra funktion (förutom kanske pejl då) men som de senare tog bort.

Jag TROR att det kan hetat Stockholmsspelet. Det var färgglatt och i retrostil. Man hade en karta, antagligen stockholm, och målet var att få sitt parti omvalt eller något. Om jag inte minns helt fel så var man ett parti med piratflagga och ens "motståndarparti" hade en krokodil eller något.

Vet någon vad jag svamlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in