2007-12-25, 21:21
Medlem
Chris Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezz
Söker ett roligt och enkelt flygspel. Inte nån avancerad simulatir där det finns en massa knappar och dylikt.
Nej det skall vara starta och flyg och skjuta, i princip. Behöver inte vara supersnyggt, det viktiga är att det är roligt och beroendeframkallande.

Hittade näligen en gammal joystick.

Mitt bästa tips torde vara Airfix Dogfighter!
Citera
2007-12-26, 00:22
Medlem
Jag söker ett "övningskörnings spel" till PS2 , alltså inget vanligt bilspel utan ett spel där man tränar inför att ta körkort.
Citera
2007-12-27, 18:39
Medlem
mizipzors avatar
coop

Gjorde en sökning i tråden på "coop", allt jag hittade var folk som frågade efter coop spel och förslagen Serious Sam och Sven-Coop (mod till Half-Life) och de två kände jag redan till.

Jag vill ha några förslag på bra coop spel, alla varianter av pve i alla genrer är välkommet.

Min personliga favorit är OpenTTD, men jag skulle vilja ha något där det krävs lite mer interaktion mellan spelare.
Citera
2007-12-27, 19:03
Medlem
SkinnyFistss avatar
Jag skulle vilja spela ett spel där huvudkaraktären sitter vid en dator.
Lite svårt att förklara men alltså typ att ens dator emulerar huvudkaraktärens dator. Att man kanske öppnar olika program och kollar sin email osv.

Ett exempel på vad jag pratar om är Uplink.
Även Defcon funkar. Visserligen är det där ingen dator man styr, men det är typ samma sak.

Några tips?
Citera
2007-12-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harsjo
Söker ett spel som jag har för mig var till NES. Man kunde vara en till två spelare och det gick ut på att skjuta sönder bubblor. Bubblorna studsade omkring ovanför en och man sköt sönder dem med laser-aktiga vapen. Väldigt simpelt spel med ett flertal nivåer, kommer speciellt ihåg att en nivå hade en stor pyramid i bakgrunden. Inte så hjälpsamt kanske, men i alla fall...

Tack på förhand.

Låter skrämmande likt Bubble trouble!

http://www.miniclip.com/swfcontent/freegames/bubbletrouble.swf
Citera
2007-12-27, 20:22
Medlem
mizipzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Jag skulle vilja spela ett spel där huvudkaraktären sitter vid en dator.
Lite svårt att förklara men alltså typ att ens dator emulerar huvudkaraktärens dator. Att man kanske öppnar olika program och kollar sin email osv.

Ett exempel på vad jag pratar om är Uplink.
Även Defcon funkar. Visserligen är det där ingen dator man styr, men det är typ samma sak.

Några tips?

"Hacker evolution" är som Uplink fast lite mindre peka-klicka och lite mer skriva-tangentbord.
Citera
2007-12-27, 21:12
Medlem
Sökes: Gammalt tankspel

Kommer inte ihåg allt för mycket av spelet men jag vet att det är riktigt gammalt, man är en stridsvagn, GTA-grafik typ, ser stridsvagnen uppifrån, 2d... Tror man sköt på enter.

Vet inte om det var ett bra/dåligt spel, vill bara ha det för jag spelade det så mycket när jag var liten unge.
Citera
2007-12-28, 18:13
Medlem
farre911s avatar
kula world

hej

vet nån var man kan hitta den eller om den finns o ladda till pc?
Citera
2007-12-28, 20:36
Medlem
Fargashs avatar
Sniperspel

Efter att ha spelat det fullständigt magiska sniperuppdraget i Call of Duty 4 började jag fundera över huruvida det existerar ett spel med krypskytte i fokus.

Någon som vet?
Citera
2007-12-28, 20:40
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargash
Efter att ha spelat det fullständigt magiska sniperuppdraget i Call of Duty 4 började jag fundera över huruvida det existerar ett spel med krypskytte i fokus.

Någon som vet?

om jag inte minns helt fel så finns det ett spel eller spelserie som heter just sniper
Citera
2007-12-28, 20:44
Medlem
mizipzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViikkeE
om jag inte minns helt fel så finns det ett spel eller spelserie som heter just sniper

Oh yes; http://en.wikipedia.org/wiki/Sniper_Elite
Citera
2007-12-28, 23:22
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargash

Någon som vet?

Sniper, Sniper Elite och Death to Spies (DtS är nytt) är alla inriktade på sniping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in