2011-01-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voldo
Möjligen, men det kan även handla om skills och tur ifall man lyckas med det. Och att påstå att det inte finns fler utmaningar i spelet bara för att man solat dhq på en lvl 100 så är det väldigt märkligt. Men det kanske är en smaksak, vad vet jag.

Att det finns mer utmaningar är det inget tvek om, men när man blir så OP att man kan göra dom så fort man har leveln som krävs känns inte så värt att kämpa för i min mening, just sayin'!
Citera
2011-01-27, 00:11
Medlem
Robss avatar
Finns ju fortfarande många utmaningar, styra upp en server för att göra den till en bättre plats genom krig, sen tycker jag att lvls bara är skitsnack egentligen, bara du vet hur du ska hantera din klass för din lvl så kan du göra mycket.

Jag har t.ex annat dödat en 58 sorc på min lvl 20 pally, pallyn var skull och han försökte sänka mig, så visst finns det utmaningar och krävs ju mer skills än bara lvl etc.

Minns för ett tagsedan att vi jagade en snubbe som var kanske lvl 30 eller något, visade sig att det var en second char till en "krigar-guild", vi var 4-5 pers på honom och han visade stor skicklighet genom att veta precis vart han skulle springa, hur han skulle springa osv osv, tillslut lyckades vi få han i en trap och få slut på alla hans healings, men det var väl mest tur från våran sida att vi fick han i trappen.
Citera
2011-02-01, 15:13
Bannlyst
Hallåsan,

Jag och ett gäng polare är sugna på att börja igen efter ett antal års vilande från Tibia. Är Galana världen att köra på isf? Vi är nämligen sugna att lira en PVP-värld som inte är dominerad av PL's eller BR's.. Det ska även vara många svenskar förstås!

Tänkte slänga in ännu en fråga när jag ändå håller på! Finns det några fungerande bots? Kommer ihåg att jag använde BlackD och Elfbot när jag lirade, funkar de fortfarande?
Senast redigerad av Robin2161 2011-02-01 kl. 15:30.
Citera
2011-02-01, 16:06
Bannlyst
Någon som vet ifall de riktiga old schoolarna fortfarande loggar in på skitspelet?

Snackar om grabbar i;

Mulf
Claxton
Smoked
Recca
Bringer of Light
Hesperides
(osv)'s

kaliber..

Mulf är förövrigt fortfarande guden av Pvp på tibia, alla dessa newfags som kallar sig härskare kan sticka något tubformat i anus.
Citera
2011-02-01, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robin2161
Hallåsan,

Jag och ett gäng polare är sugna på att börja igen efter ett antal års vilande från Tibia. Är Galana världen att köra på isf? Vi är nämligen sugna att lira en PVP-värld som inte är dominerad av PL's eller BR's.. Det ska även vara många svenskar förstås!

Tänkte slänga in ännu en fråga när jag ändå håller på! Finns det några fungerande bots? Kommer ihåg att jag använde BlackD och Elfbot när jag lirade, funkar de fortfarande?

Ett tips är att INTE börja igen, dels för att inte bidra med pengar till Cip samt att ni kommer bli otroligt besvikna.
Citera
2011-02-01, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskedii
Ett tips är att INTE börja igen, dels för att inte bidra med pengar till Cip samt att ni kommer bli otroligt besvikna.

Jasså, varför detta då?
Citera
2011-02-01, 16:50
Bannlyst
Citat:
Jasså, varför detta då?

1. Bara PLs & BRs på de flesta servrarna
2. PVP systemet är ett skämt för att säga det milt.
3. På tok för lätt att bli lvl 200, vilket har resulterat i massa idioter som har tillgång till höglvlade chars
4. Ingen respekt på någon server, du blir sedd som underlägsen om du inte har "high lvl", inte som på den gamla goda tiden då man kunde gjuta sig ett bra respekterat rykte genom att vara diplomatisk, om du vill kalla det det.
5. Bottarna har förstört spelet (se punkt 3)
6. Det kostar att använda sig av en urusel "service"
7. Cooldown på spells (kolla tibia.wikia.com för mer info, men UE har "egen cooldown" på 40sec te.x. dvs att om du UEar kan du lägga en e-wave efteråt, men måste vänta in den "egna cooldownen")
8. Priserna är helt sönder (sen är SoV inte bäst sword längre, fick mig att fälla en lite tår i.a.f...)
9. De "nya questerna" suger hästakuk
10. Alla som en gång har spelat har slutat, med vissa undantag

Välj från ovanstående lista anledningarna till varför du inte borde spela tibia längre. Ni andra kan gärna fylla på med mer ifall ni känner för det.
Citera
2011-02-01, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskedii
1. Bara PLs & BRs på de flesta servrarna
2. PVP systemet är ett skämt för att säga det milt.
3. På tok för lätt att bli lvl 200, vilket har resulterat i massa idioter som har tillgång till höglvlade chars
4. Ingen respekt på någon server, du blir sedd som underlägsen om du inte har "high lvl", inte som på den gamla goda tiden då man kunde gjuta sig ett bra respekterat rykte genom att vara diplomatisk, om du vill kalla det det.
5. Bottarna har förstört spelet (se punkt 3)
6. Det kostar att använda sig av en urusel "service"
7. Cooldown på spells (kolla tibia.wikia.com för mer info, men UE har "egen cooldown" på 40sec te.x. dvs att om du UEar kan du lägga en e-wave efteråt, men måste vänta in den "egna cooldownen")
8. Priserna är helt sönder (sen är SoV inte bäst sword längre, fick mig att fälla en lite tår i.a.f...)
9. De "nya questerna" suger hästakuk
10. Alla som en gång har spelat har slutat, med vissa undantag

Välj från ovanstående lista anledningarna till varför du inte borde spela tibia längre. Ni andra kan gärna fylla på med mer ifall ni känner för det.

Lät ju inte jätte muntert! Får nog ta mig en funderare till
Citera
2011-02-01, 17:36
Bannlyst
Citat:
Lät ju inte jätte muntert! Får nog ta mig en funderare till

Jag hade tagit 2

Runescape utklassar (nästan) tibia i dagsläget
Citera
2011-02-02, 01:13
Medlem
Citat:
POI, inq, yalahar questen, zao/farmine, deeper mines, alla task quests, wrath of the emperor quest, demon oak, the new frontier, elemental sphere.... har du gjort allting på din lvl 100 menar du?

Så du menar alltså att jag ska SOLOA Pits of Inferno quest med alla dess seals, SOLOA The Inqusition quest med alla dess bossar och seals och SOLOA sista bossen av The New Frontier quest? För det är precis vad du antyder om du menar vad du skrev.

Som svar, ett självklart - Nej

Anledning - Ytterst omöjligt för en karaktär med min nivå att klara av ensam.

Citat:
Möjligen, men det kan även handla om skills och tur ifall man lyckas med det. Och att påstå att det inte finns fler utmaningar i spelet bara för att man solat dhq på en lvl 100 så är det väldigt märkligt. Men det kanske är en smaksak, vad vet jag.

När jag syftade på utmaningar menade jag utmaningar där man är ensam och ska klara av en uppgift på svårast möjligast nivå - alltså i detta fallet, lägsta möjliga nivå då man kan utföra uppgiften på.

Du får det dessutom att låta som att vem som helst kan klara av det bara sådär. Krävdes mod och lite "fuck-for-life" känsla att springa in till rummet fyllt med demoner och banshees. Skulle vilja se dig försöka dig på det på en jämnlik karaktär, om det nu "är så enkelt".

pussokram
Citera
2011-02-02, 03:25
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiz
Så du menar alltså att jag ska SOLOA Pits of Inferno quest med alla dess seals, SOLOA The Inqusition quest med alla dess bossar och seals och SOLOA sista bossen av The New Frontier quest? För det är precis vad du antyder om du menar vad du skrev.

Som svar, ett självklart - Nej

Anledning - Ytterst omöjligt för en karaktär med min nivå att klara av ensam.

När jag syftade på utmaningar menade jag utmaningar där man är ensam och ska klara av en uppgift på svårast möjligast nivå - alltså i detta fallet, lägsta möjliga nivå då man kan utföra uppgiften på.

Du får det dessutom att låta som att vem som helst kan klara av det bara sådär. Krävdes mod och lite "fuck-for-life" känsla att springa in till rummet fyllt med demoner och banshees. Skulle vilja se dig försöka dig på det på en jämnlik karaktär, om det nu "är så enkelt".

pussokram

Missuppfattade ditt inlägg, för mig framgick det inte alls att du menade solo missions när du pratade om utmaningar. Men då vet jag.

Hur menar du nu? Det enda jag sa att det KAN antingen handla om TUR eller SKILLS (om du nu vill benämna dig själv som skillad, varför tar du åt dig?) Varva ner lite va. Trampade jag på en öm tå? Vill du ha en kaka för att du solade dhq i lvl 100?

Jag sa aldrig att det var enkelt, och absolut hade jag haft en char som var lvl 100 hade jag försökt.
Citera
2011-04-04, 14:52
Medlem
Raizans avatar
Neobot is the new shit. Med neobot spelar din karaktär bättre än vad du gör med ett bra script. Kostar 50kr månad eller 200kr för 6 mån (ungefärliga priser) Neobot lurar datorn så att den tror att du trycker ner tagenterna och styr musen på tibia därför är botten väldigt safe.

Lvlat från 40 - 70 med botten utan några problem den sköter verkligen allt med ett bra script, helt klart värd pengarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in