Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-22, 23:38
Medlem
plask_boys avatar
Godkväll.

Jo såhär ligger det till. Jag spelar tibia (snälla inga dumma kommentarer om det, jag har hört alla) och fick häromdagen tag på en riktigt bra "cavebot" (den spelar tibia när jag sover eller är afk på annat sätt). Grejen är bara den
att killen som programerat botten vill ha pengar för att man använder det. Programmet fungerar i 3 dagar och efter det så måste man mata in ett serie nummer för fortsatt användning.
Självklart vill jag försöka undvika betalning och söker därför tips på hur man kommer förbi registrering eller på ngt sett generar fram ett serienummer till programmet.

Jag förväntar mig inte att ngn ska göra detta åt mig utan vill som sagt bara ha hjälp att komma in på rätt spår.

Jag har fått programmet från http://www.tprogramming.tk/. Det är ett forum som endast inriktar sig på tibiaprogrammering. Jag litar på allt som läggs upp där eftersom dom oftast lägger upp källkoden till sina program och eftersom filerna är "verified by admin".
Killen har inte lagt upp källkoden till detta program, troligtvis för att han vill ha betalt för det. Om ngn vill ta en titt på programmet så la jag upp det på rapidshare (http://rapidshare.de/files/18688588/NG.zip.html)

En sak till. Jag hade ingen aning om var jag skulle posta denna tråd, hoppas moderator har överseende
Citera
2006-04-23, 14:02
Medlem
Kolla regnyklarna och ta bort den som tillhör cavebot.
Citera
2006-04-23, 14:05
Medlem
plask_boys avatar
Jo men det förutsätter ju att jag vet vilka nycklar programmet använder och det gör jag inte. Jag har försökt leta utan resultat.
Finns det kanske ett program som kan kolla vilka nycklar ett annat program använder?
Citera
2006-04-23, 14:41
Medlem
Tibiaauto har funkat bra för mig... och den är mer eller mindre gratis... slutat spela tibia så jag har ingen koll längre
Tibiaauto.net
Citera
2006-04-23, 16:23
Medlem
prezets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plask_boy
Jo men det förutsätter ju att jag vet vilka nycklar programmet använder och det gör jag inte. Jag har försökt leta utan resultat.
Finns det kanske ett program som kan kolla vilka nycklar ett annat program använder?

Vet ej vad 'tibia' är (eller ens om detta har med programmering att göra), men
http://www.sysinternals.com/Utilities/Regmon.html
visar all access till registret i realtid. (Glöm inte att ange ett vettigt filter, annars får du mer än vad du ber om.)
Citera
2006-04-23, 17:32
Medlem
plask_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prezet
Vet ej vad 'tibia' är (eller ens om detta har med programmering att göra), men
http://www.sysinternals.com/Utilities/Regmon.html
visar all access till registret i realtid. (Glöm inte att ange ett vettigt filter, annars får du mer än vad du ber om.)

Ok tack ska testa det
Citera
2006-04-23, 19:24
Medlem
Quienas avatar
Lite kul att den sidan fortfarande är uppe och körs. Programmerade med dem i 2 år... bror min älskade att få AFK-bots stup i kvarten. De var väldigt sega på att uppdatera sitt phpBB forum när den fina session_id exploiten kom ut
(Nej... jag pajjar inte saker. Inlärnings-syfte )

edit:
Rapidshare tyckte inte alls om mig. Det får vänta tills senare.
Citera
2006-04-24, 03:07
Medlem
plask_boys avatar
AA! Jag får inte rätt på det Testade regmon och den visade mycket riktigt vilka regkeys "loader.exe" använde, dock var det ganska många nycklar och de låg på olika ställen, så eftersom min kunskap inom detta område är såpass begränsad så valde jag att strunta i det.
Citera
2006-04-24, 14:58
Medlem
plask_boys avatar
Mitt problem är snart löst inom kort, tack för alla tipps!
Citera
2006-04-24, 15:47
Medlem
BoB_Burgares avatar
Hur löste du det?
Citera
2006-04-24, 16:51
Medlem
plask_boys avatar
Citat:
Hur löste du det?

Ni skulle nog inte tro mej om jag berättade Låt oss bara säga att jag fick en hjälpande hand.
Citera
2006-04-24, 16:54
Medlem
uNderdog_101s avatar
Låt oss bestämma om vi tror dig eller inte.
Låt oss veta så att andra personer som vill använda botten kan låsa upp den på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in