2011-01-06, 23:40
Medlem
Neodans avatar
Funkar krigssystemet bra eller? Känns som om den gamla känslan med krig försvunnit lite? Har inte spelat seriöst på typ 1-1,5 år så har ingen riktig koll på det där.
Citera
2011-01-07, 04:05
Medlem
presarios avatar
ingen som spelar obsidia ?
Citera
2011-01-07, 11:07
Medlem
stolpsk0tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
De flesta updates har varit helt okej och endast ändrat spelet lite, sånt kan man leva med och det är skönt när ett spel utvecklas.

Jag började spela tibia 2003 och precis som du säger så hatade jag alla updates som kom stup i kvarten, men blev senare van. Men det var dock 1 viss update som gick för långt. Nämligen den som totalt gjorde om spelet. Minns inte vilken update det var, men iaf den som ändrade pvpsystemet totalt.

Likt alla andra updates så gav jag den ett försök.. jag spelade säkert ett halvår efter den. Men tillslut så insåg jag att spelet aldrig kommer att vara lika kul som det en gång var. Kändes sådär lagom surt att ens favoritspel inte längre är ens favoritspel, och att jag nu har en 140 ek, 100 pally bara ståendes och ruttnar.

I och med de senaste årens updates så har jag dock förstått att en 140 ek och 100 pally ändå inte är speciellt bra. När jag lirade var det fan highlevel.

Känner fan likadant typ.. jag är ingen riktig oldschool, jag började 2004, men jag tycker ändå att 7.6 var den bästa versionen.. Men det är som du säger, man har vant sig ändå efter varje update och liksom spelat spelet "bara för att" typ. Men det kommer aldrig bli samma sak som under sina glansdagar med 60-70k spelare online..

Den senaste vinterupdaten var droppen för mig, när dem lägger till cooldowns på 40 sec på UE så är det något som är fel i min mening. Kommer dock alltid komma ihåg glansdagarna på tibia, fyfan va kul och spännande det var att lira då
Citera
2011-01-09, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolpsk0tt
Känner fan likadant typ.. jag är ingen riktig oldschool, jag började 2004, men jag tycker ändå att 7.6 var den bästa versionen.. Men det är som du säger, man har vant sig ändå efter varje update och liksom spelat spelet "bara för att" typ. Men det kommer aldrig bli samma sak som under sina glansdagar med 60-70k spelare online..

Den senaste vinterupdaten var droppen för mig, när dem lägger till cooldowns på 40 sec på UE så är det något som är fel i min mening. Kommer dock alltid komma ihåg glansdagarna på tibia, fyfan va kul och spännande det var att lira då
Känner också så. Tänk att man en gång i tiden såg upp till dem som var level 40... och att ha en golden armor verkligen betydde något!

Tyckte fan jag va skitcool när jag fick mitt första fire sword
Citera
2011-01-09, 10:05
Medlem
stolpsk0tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuri
Känner också så. Tänk att man en gång i tiden såg upp till dem som var level 40... och att ha en golden armor verkligen betydde något!

Tyckte fan jag va skitcool när jag fick mitt första fire sword

Haha, jag har aldrig i min tibiakarriär varit så nervös som när jag var lvl 65 (detta var under 7.6 versionen) och jag skulle blocka final room på banshee quest med min ek.. Fyfan, jag satt och skakade, och mina lillebrorsor som vi bodde med då satt bakom mig på stolar för att kolla Sen när vi väl hoppade ner så skakade jag så mycket på handen så jag missade en UH (fanns ju inga hotkeys då, och jag använde inga bots), och var nere på rött HP.

Kommer fan ihåg det som om det var igår, tiden typ stannade och varje sekund kändes som den gick skitsakta På reflex drog jag iallafall på mig en ny UH och jag överlevde iallafall hela finalrummet Var så jäkla stolt när jag klarade det!

En annan anekdot var när jag blockade en DL på lvl 31 på samma EK. På den tiden var ju DLs starkare än dem är idag, och när jag berättade detta i skolan så blev alla mina tibiapolare väldigt imponerade hahah.

Åh va många historier jag har om mina dagar i tibia... Vi borde fan ha någon slags "nostalgitråd" eller liknande om tibia där man kan berätta om sina bästa minnen! Det skulle fan vara kul
Citera
2011-01-09, 14:11
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolpsk0tt
Haha, jag har aldrig i min tibiakarriär varit så nervös som när jag var lvl 65 (detta var under 7.6 versionen) och jag skulle blocka final room på banshee quest med min ek.. Fyfan, jag satt och skakade, och mina lillebrorsor som vi bodde med då satt bakom mig på stolar för att kolla Sen när vi väl hoppade ner så skakade jag så mycket på handen så jag missade en UH (fanns ju inga hotkeys då, och jag använde inga bots), och var nere på rött HP.

Kommer fan ihåg det som om det var igår, tiden typ stannade och varje sekund kändes som den gick skitsakta På reflex drog jag iallafall på mig en ny UH och jag överlevde iallafall hela finalrummet Var så jäkla stolt när jag klarade det!

En annan anekdot var när jag blockade en DL på lvl 31 på samma EK. På den tiden var ju DLs starkare än dem är idag, och när jag berättade detta i skolan så blev alla mina tibiapolare väldigt imponerade hahah.

Åh va många historier jag har om mina dagar i tibia... Vi borde fan ha någon slags "nostalgitråd" eller liknande om tibia där man kan berätta om sina bästa minnen! Det skulle fan vara kul

Sitter och ryser när jag läser din text! Varit i precis samma situation i bansheerummet! Finns så sinnessjukt mycket att diskutera vad gäller detta spelet asså. Alla bugs som fanns, kom ihåg för länge, längesedan, så sa jag åt en kille att ställa sig mellan 4 buskar, alltså snepusha in sig där. Sedan drog jag en firefield på honom så kunde han inte komma ut hahahahha.
Citera
2011-01-12, 16:06
Medlem
Rodah15s avatar
Slutade lira Tibia för 3-4 år sen, tänkte bara om nån kan ge en update på vem som är högst lvl just nu?
Citera
2011-01-12, 16:09
Medlem
hawaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodah15
Slutade lira Tibia för 3-4 år sen, tänkte bara om nån kan ge en update på vem som är högst lvl just nu?

Tror att det är Tomurka som är ungefär level 500 vid det här laget? Rekommenderar dig inte att börja med Tibia, man blir bara frustrerad över hur mycket power abuse det är. Folk som är level 15-20 kan börja slå dej och om du slår tillbaka så får du stryk av en level 100.... Skit tråkigt hur det har förvandlat tibia att de med mest pengar och "kontakter" vinner ett gräl.

Edit: Glömde alla höglevlare som farmar pengar via bots som man vill döda men blir anal penetrerad av dem senare...
Citera
2011-01-13, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
Tror att det är Tomurka som är ungefär level 500 vid det här laget? Rekommenderar dig inte att börja med Tibia, man blir bara frustrerad över hur mycket power abuse det är. Folk som är level 15-20 kan börja slå dej och om du slår tillbaka så får du stryk av en level 100.... Skit tråkigt hur det har förvandlat tibia att de med mest pengar och "kontakter" vinner ett gräl.

Edit: Glömde alla höglevlare som farmar pengar via bots som man vill döda men blir anal penetrerad av dem senare...

http://tibia-stats.com/index.php?akcja=77

Inte Tomurka som är högst level länge
Citera
2011-01-13, 12:07
Medlem
julllleees avatar
är det värt att botta upp en gubbe på no pvp sen byter man server i lvl 150+?
Citera
2011-01-13, 15:51
Medlem
Rodah15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiberg13
http://tibia-stats.com/index.php?akcja=77

Inte Tomurka som är högst level länge

Jävlar, level 506! På min tid när jag spelade var det Bubble som var högst som är ≈ 250 nu :P
Citera
2011-01-13, 18:55
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julllleee
är det värt att botta upp en gubbe på no pvp sen byter man server i lvl 150+?
Går inte att worldtransfera från no-pvp till open-pvp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in