2011-01-03, 20:58
Medlem
Havsgetens avatar
Ja, haka med på Nova! De börjar arta sig lite faktiskt

Heroes Unit är ju typ Flashbacks officiella nova guild och alla är välkomna att joina, så blir de ju även lättare att hålla koll på folk då med
Citera
2011-01-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havsgeten
Ja, haka med på Nova! De börjar arta sig lite faktiskt

Heroes Unit är ju typ Flashbacks officiella nova guild och alla är välkomna att joina, så blir de ju även lättare att hålla koll på folk då med
Kollade efter Heroes Unit på tibia.com, kunde dock inte hitta den.
Citera
2011-01-04, 13:28
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuri
Kollade efter Heroes Unit på tibia.com, kunde dock inte hitta den.
Den är nere nu. Men vi planerar ny, fast med bättre grund. Folk var inte aktiva etc. Tänker få en stadig grund med schysst aktivt folk först.
Citera
2011-01-04, 16:17
Medlem
marc0p0l0s avatar
Har börjat dra upp en ny gubbe på nova, "chill" lvlar lite varje dag. Säg till när ni har fixat ihop en ny guild så kan jag gå med.
Citera
2011-01-04, 17:03
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Har börjat dra upp en ny gubbe på nova, "chill" lvlar lite varje dag. Säg till när ni har fixat ihop en ny guild så kan jag gå med.
Vad nickar du?
Citera
2011-01-04, 18:48
Medlem
Neodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiostyrdsvensk
218 ms på olympa nickar: Zeus
blev bannad för ca 2 timmar sedan pga svordommar -.- men bara hojta ingame om 7 dagar..

Åhfan, jag var fortfarande "retired" från Tibia när Olympa öppnade men jag känner en hel del sen mina Nerana-tider som började på Olympa (efter ett tag på Celesta också).
Om du känner igen namn som Aurraa och Nathaniel, bland dom skönaste typerna jag mött på i Tibia.
Citera
2011-01-04, 18:48
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89
Vad nickar du?
Orbil
Citera
2011-01-04, 21:48
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havsgeten
Sålänge ingen reportar dig så kan du köra med precis vilket bot du vill.. Elfbot och Ghostbot är säkert, eftersom att de är samma kille som gjorde Neobot, men elfbot lär knappast uppdatera.
Jag kör själv med NG och jag har kommit undan, kom till och med undan ban waven!
Blir du reportad med neobot kan jag nog tro att du blir bannad

lite fel där grabben. man är inte säker bara för att ingen reportar en. och du blir visst bannad av elfbot och NG. blev bannad när jag körde elf, dem bannar som sagt inte alla på en gång, utan det drygas ut på månader för att alltid ha någon att banna. jag blev bannad 2 månader efter jag slutat spela på mitt account
Citera
2011-01-06, 16:57
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89
Likadant med varenda jävla update tycker jag, alla säger att dem slutar efter updaten, sen vänjer man sig lite och upptäcker att det inte var så farligt. Dock tråkigt att alla old-schoolers slutar.

De flesta updates har varit helt okej och endast ändrat spelet lite, sånt kan man leva med och det är skönt när ett spel utvecklas.

Jag började spela tibia 2003 och precis som du säger så hatade jag alla updates som kom stup i kvarten, men blev senare van. Men det var dock 1 viss update som gick för långt. Nämligen den som totalt gjorde om spelet. Minns inte vilken update det var, men iaf den som ändrade pvpsystemet totalt.

Likt alla andra updates så gav jag den ett försök.. jag spelade säkert ett halvår efter den. Men tillslut så insåg jag att spelet aldrig kommer att vara lika kul som det en gång var. Kändes sådär lagom surt att ens favoritspel inte längre är ens favoritspel, och att jag nu har en 140 ek, 100 pally bara ståendes och ruttnar.

I och med de senaste årens updates så har jag dock förstått att en 140 ek och 100 pally ändå inte är speciellt bra. När jag lirade var det fan highlevel.
Citera
2011-01-06, 21:25
Medlem
Neodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
När jag lirade var det fan highlevel.

Good old times, innan Tibia blev invaderat av 12åriga pl?
Citera
2011-01-06, 22:05
Medlem
Havsgetens avatar
Satt och snackade med en vän igår om gamla Tibia tiderna, då man kunde stå med parcel runt sig utan att gs kunde atka en, när spearsen flög under monstret när man kasta dom.. När man kunde lura dragons och gs in i venore. Vilka tider de var
Citera
2011-01-06, 22:29
Medlem
Robss avatar
Till er som spelar på Antica, och även övriga som känner för att spekulera lite.

Hur tror ni de kommer sluta i kriget mot Walk och Rising Phoenix som började idag?

http://www.tibia.com/community/?subtopic=guilds&page=view&GuildName=Walk
http://www.tibia.com/community/?subtopic=guilds&page=view&GuildName=Rising+Phoeni x

Känns väl lite som att Walk får ligga lite lägre och satsa mer på sneaks, alternativt få in lite fler medlemmar.

Åandra sidan tycker jag de känns som att Walk har stöd av fler spelare än vad Rising Phoenix och skulle nog inte bli förvånad ifall Walk får lite lyft från supporters som inte är med i guilden.

EDIT: Vafan, en halvtimma senare upphör kriget.

The war started on Jan 06 2011 and had been set for a duration of 30 days.
The guild Walk surrendered on Jan 06 2011.

Kortaste kriget i Tibia's historia?
Senast redigerad av Robs 2011-01-06 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in