Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89
Likadant med varenda jävla update tycker jag, alla säger att dem slutar efter updaten, sen vänjer man sig lite och upptäcker att det inte var så farligt. Dock tråkigt att alla old-schoolers slutar.
De flesta updates har varit helt okej och endast ändrat spelet lite, sånt kan man leva med och det är skönt när ett spel utvecklas.
Jag började spela tibia 2003 och precis som du säger så hatade jag alla updates som kom stup i kvarten, men blev senare van. Men det var dock 1 viss update som gick för långt. Nämligen den som totalt gjorde om spelet. Minns inte vilken update det var, men iaf den som ändrade pvpsystemet totalt.
Likt alla andra updates så gav jag den ett försök.. jag spelade säkert ett halvår efter den. Men tillslut så insåg jag att spelet aldrig kommer att vara lika kul som det en gång var. Kändes sådär lagom surt att ens favoritspel inte längre är ens favoritspel, och att jag nu har en 140 ek, 100 pally bara ståendes och ruttnar.
I och med de senaste årens updates så har jag dock förstått att en 140 ek och 100 pally ändå inte är speciellt bra. När jag lirade var det fan highlevel.