2012-09-30, 15:06
Bannlyst

Stort tack!
Senast redigerad av Zwedish 2012-09-30 kl. 15:10.
Citera
2012-09-30, 15:13
Bannlyst
Någon? Bara ett ja/nej.
Citera
2012-09-30, 15:17
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwedish
Någon? Bara ett ja/nej.
Det står ju "Visat", men det betyder ju inte att du läst det, bara att det kommit fram.
Citera
2012-09-30, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Det står ju "Visat", men det betyder ju inte att du läst det, bara att det kommit fram.

Tack så mycket. Är du 100% på det?
Citera
2012-09-30, 15:44
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwedish
Tack så mycket. Är du 100% på det?
Bara testa själv, står "Visat dag tid".

En dator kan inte fysiskt tvinga dig läsa saker.
Citera
2012-09-30, 18:08
Medlem
Har lyckats beskära en bild på mig ifrån ett foto på paint och sparat den som bild på datorn.

När jag laddat upp fotot på facebook så zoomas bilden in? Hur gör jag så den laddar upp bilden med samma storlek som på bilden jag sparat på datorn?
Citera
2012-09-30, 18:26
Medlem
Ny i sekten och funderar om det går att avaktivera "personer som du kanske känner"
vill inte ha upp en masa förslag stup i kvarten,till 90% är det folk som jag inte känner som dyker
upp.
Har avaktiverat funktionen att man kan få fram mig på email/namn sök.

Jag är en sån som enbart lägger till folk som jag känner,och inte nån som min vän väns vän känner.
Totalt jävla ointressant för min del..
Senast redigerad av audi 2012-09-30 kl. 18:31.
Citera
2012-09-30, 22:23
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allthegoodnames
Ja, det verkar tyvärr inte bättre än att våra mailkonversationer vi haft med varandra från 2010 och bakåt nu har hamnat på våra Timelines för alla att se.

Jag hann kika en del på det här tidigare idag, men just nu är Facebook nere för användning, iaf från min laptop, inte från mobilen.

Verkar ju helt sjukt faktiskt, med tanke på hur mycket privata dialoger som nu är tillgängliga för alle man.
Det man kan göra är att gå in på sin egen Timeline, klicka på 2010, till höger ses en ruta med dialoger från dina vänner, denna kan alla just nu se, om man klickar till höger i rutan så kan man välja att dölja detta. Sen repetera för tidigare år.

Problemet är att allting du skrivit till folk är synligt på deras Timelines, så alla dina vänner måste göra samma sak...

Detta verkar ju faktiskt helt jävla sjukt.

Jag håller med. PM bör ju enbart kunna läsas av de personer man skickar dem till och inte visas offentlig i likhet med händelser på tidslinjen. Precis som du skriver tycker jag också att det är sjukt att man ska behöva ställa in att dessa meddelanden inte ska visas offentligt och att alla ens vänner måste göra detsamma. Mycket onödigt jobb men tyvärr ett måste då viss information kan vara känslig för antingen en själv eller för den/de man man skickar den till.
Har även märkt att meddelanden via chatten visas i PM och tvärtom. Så vida endast jag är inloggad och ingen i samma rum som mig kan läsa innehållet gör det kankse inte så mycket men det känns ändå något irriterande att PM och chatt ska blandas ihop. Det kanske är bra för vissa men mer förvirrande för andra.
Citera
2012-09-30, 22:32
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audi
Ny i sekten och funderar om det går att avaktivera "personer som du kanske känner"
vill inte ha upp en masa förslag stup i kvarten,till 90% är det folk som jag inte känner som dyker
upp.
Har avaktiverat funktionen att man kan få fram mig på email/namn sök.

Jag är en sån som enbart lägger till folk som jag känner,och inte nån som min vän väns vän känner.
Totalt jävla ointressant för min del..

Jag har också irriterats över att hela tiden få förslag på personer jag kanske känner men vet inte hur man får bort det. Även för mig är det runt 90 % som jag inte vet vilka de är alternativt att det är vänners vänner och således personer jag aldrig kommer att ha någon kontakt med.

Jag är absolut ingen ensam varg som inte vill lära känna nya människor, tvärtom så tycker jag om att breda mitt kontaktnät men dock vill jag helst inte börja känna folket via Facebook utan vill först träffa dem personligen i något sammanhang för att sedan kunna bli vän på Facebook.
Citera
2012-09-30, 22:42
Medlem
En kompis blev idag bannad för att ha addat för mänga han inte kände.. Fail? Men hur vet facebook det? Jag menar, tänk om man e mobbad som ett as? Fan va synd isåfall.

Till frågan, är det lungt att adda folk utan att vara rädd att bli bannad (brukar själv adda många brudar för att sedan chatta)
Citera
2012-09-30, 22:47
Medlem
KCLundgrens avatar
Jag har tidigare ifrågasatt språkinställningarna för senaste uppdateringen av Facebook-appen till iPhone/iPod Touch/iPad då appens språk bytt från svenska till engelska. Som jag förstått i efterhand ska språket i Fscebook-Appen ändras till det språk man använder i sin iPhone. När jag testade tyska och italienska var Facebook på respektive språk men så fort jag ändrade till svenska igen så blev det på engelska. Därför har jag dragit slutsatsen att makarna bakom appen inte hunnit anpassat uppdateringen till svenska (och eventuellt även vissa andra språk).

Jag tycker det fungerar att ha appen på engelska men det skulle av någon anledning kännas bäst att ha den på svenska.
Citera
2012-09-30, 22:51
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haztro
En kompis blev idag bannad för att ha addat för mänga han inte kände.. Fail? Men hur vet facebook det? Jag menar, tänk om man e mobbad som ett as? Fan va synd isåfall.

Till frågan, är det lungt att adda folk utan att vara rädd att bli bannad (brukar själv adda många brudar för att sedan chatta)

Å fan. Hade ingen aning att någon blivit bannad från Facebook på grund av att ha addad för många. Förstår absolut inte varför det skulle finnas en sådan begränsning så jag tycker i så fall att Facebook kan lägga av med sådant trams.
Jag anser att du inte ska behöva bli bannad för att du addad brudar eller vilka personer som helst. Tyvärr kan jag inte ge något svar på om man verkligen kan bli bannad för att man har addad för många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in