2012-01-26, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Vad fan är tidslinjen för nåt skit!! Jag vägrar att skaffa mig nån jävla tidslinje!!

Det var fan bättre förr när man åt lunchen ur en UNIKA-box, käkade raketost och såg på Hylands hörna!

ALLA DESSA JÄVLA NYMODIGHETER!

Håller med.

Vill inte heller ha någon tidslinje... Bara svårare att överblicka.. fy fannnn
Citera
2012-01-26, 22:00
Medlem
Hejsan svejsan tjollevink,

Jag skulle vilja veta hur man gör sin vägg och alla poster privata på facebook?

Vill undvika att alla mina personliga meddelande outas när min profil byts ut till timeline-format.

Jag är tacksam för alla svar
Citera
2012-01-26, 23:34
Medlem
kastanjekrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poodog
Hej mina kära vänner.

Det är som så att jag har en i stort sätt helt öppen facebookvägg och sådant, då jag inte bryr mig så hemskt mycket, jag lägger inte ut så mycket eller så hemligt. Däremot har jag alltid varit noga med att inte ha taggade foton på mig synliga. Delvis för att dom är såpass många och jag som sagt inte vill ha så mycket utlagt men även för att jag helt enkelt inte vill att allt sådant skall synas.

Jag märkte det nyss och inser också att jag inte hittar någonstans att ta bort taggade bilder. Har Facebook möjligen gjort så att man inte kan dölja dom längre? Jag har letat överallt, sekretess osv. Och det finns inte. Kanske ändrades det när Timeline kommit in, vad vet jag. Eller så hittar jag helt enkelt inte.

Så.. är det någon som vet vad som skall göras och kan help a brotha out här?

Jag lyckades!

Sekretessinställningar > tryck på kugghjulet där det står "Anpassade" > Gör detta synligt för "Bara Jag" > Så här fungerar taggar > Högsta profilsynlighet, tryck på "Anpassade".

KLART!!
Citera
2012-01-27, 01:53
Medlem
Jag avaktiverade mitt konto för ett tag sedan och försökte återaktivera det idag. Fick ett meddelande om att jag var tvungen att vänta ett dygn (dvs 24 timmar) innan jag kunde återaktivera kontot, och att jag skulle få ett mail när jag kunde göra det. Varför? Snacka om bristfällig info som väcker frågor
Citera
2012-01-27, 12:21
Medlem
förgätmigejs avatar
Hjälp!
Jag är ju inte den vassaste kniven i lådan, det förstår jag ju. Jag har råkat skaffa mig timeline! Är det möjligt att göra det ogjort? Det är ju helt fruktansvärt! Eller ska alla sugas ner i hålet inom en snart framtid? Fy!
Citera
2012-01-27, 15:05
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förgätmigej
Hjälp!
Jag är ju inte den vassaste kniven i lådan, det förstår jag ju. Jag har råkat skaffa mig timeline! Är det möjligt att göra det ogjort? Det är ju helt fruktansvärt! Eller ska alla sugas ner i hålet inom en snart framtid? Fy!

Vi ska alla ner i avgrunden. Timeline blir obligatoriskt inom några dagar.
Citera
2012-01-27, 16:51
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Till alla er som klagar så förbannat på Timeline.

Facebook har funnits sedan 2004 och flera gånger under denna period har det skett förändringar, både sett till design och funktionalitet. Jag har varit medlem sedan 2007 och varit med om flera stora förändringar och varje gång, jag kan inte understryka detta tillräckligt, varje gång Facebook ändrar designen är det ALLTID folk som klagar och gnäller. Det skapas grupper/sidor/massmeddelanden om hur besvikna man är på designen.

Månader, ja till och med veckor senare är det ingen som klagar längre. Varför? För att alla har vant sig vid den nya designen.

Jag tror inte att jag behöver redogöra om vad som händer när nästa designuppdatering kommer...

För övrigt, det är en frivillig medlemssida, passar det inte är det ingen som tvingar dig att vara på Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Kendis
blabla

INGENTING som inte har varit offentligt innan kommer bli offentligt efter du fått Timeline. Dina sekretessinställningar är precis de samma som de var innan.
Citera
2012-01-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a25zkmiz-premium
Till alla er som klagar så förbannat på Timeline.

Facebook har funnits sedan 2004 och flera gånger under denna period har det skett förändringar, både sett till design och funktionalitet. Jag har varit medlem sedan 2007 och varit med om flera stora förändringar och varje gång, jag kan inte understryka detta tillräckligt, varje gång Facebook ändrar designen är det ALLTID folk som klagar och gnäller. Det skapas grupper/sidor/massmeddelanden om hur besvikna man är på designen.

Månader, ja till och med veckor senare är det ingen som klagar längre. Varför? För att alla har vant sig vid den nya designen.

Jag tror inte att jag behöver redogöra om vad som händer när nästa designuppdatering kommer...

Känner igen mig. Många av mina vänner och bekanta på Facebook klagar som bara den. För att göra det värre, så använder de bilder, delar med sig av varandras gnällande etc (man kan ju använda sig av "dela"-funktionen). Andra kan säga att de vill ha en "ogilla"-knapp och klagar på att Facebook-teamet förstör designen men inte kan fixa saker som "alla" vill ha. Etc.

Jag är ändå hyfsat nöjd med att Facebook ändrar och gör uppdateringar när det gäller design och annat istället för att vara fast i år 2004.
Citera
2012-01-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a25zkmiz-premium
INGENTING som inte har varit offentligt innan kommer bli offentligt efter du fått Timeline. Dina sekretessinställningar är precis de samma som de var innan.

Så borde det vara. Faktum är dock att flera användare har fått sina PM offentliggjorda. En vän till mig fick under gårdagen i desperation radera personliga meddelanden som mottagits från och med 2007 tills nu.

Åter till min frågeställning; hur fan gör man? Någon som vet?
Citera
2012-01-27, 20:26
Medlem
Är det meningen att sådant man kommenterat i andras inlägg, sådant man gillar osv. inte ska synas i ens tidslinje?
Citera
2012-01-27, 20:34
Medlem
JFalkens avatar
Kan polisen få fram information ifrån facebook?
Kanske diskuterats tidigare men om det gäller brott t.ex. kan de få fram meddelandeloggar etc?
Citera
2012-01-27, 23:53
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JFalken
Kan polisen få fram information ifrån facebook?
Kanske diskuterats tidigare men om det gäller brott t.ex. kan de få fram meddelandeloggar etc?
Ja, Facebook sparar backup på allt, så "raderad" information går att ta fram med ett enkelt musklick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in