2012-04-06, 18:42
Bannlyst
Om man söker på min mail på Facebook så hittar man direkt min profil. Är det här någonting som går att stänga av? Jag vill kunna använda samma mail men inte att man ska hitta mig om man söker på mailadressen. Någon som vet hur i sådant fall?
Citera
2012-04-06, 18:55
Medlem
Yoobas avatar
Jag vill granska fototaggar innan de kommer upp i min profil.

"Aktivera taggranskningen om du vill granska taggar som dina vänner lagt till i ditt innehåll innan de visas på Facebook. När någon du inte är vän med lägger till en tagg i ett av dina inlägg kommer du alltid att uppmanas om att granska den.
Inaktiverad

Kom ihåg att om du godkänner en tagg kommer även personen som taggats och dennes vänner att kunna se inlägget."

Gäller taggranskning både foton och inlägg? Jag vill bara granska fototaggar.
Gäller taggranskning ens om någon taggar mig i en av mina vänners foton? För i texten ovan står det ju att det gäller mitt innehåll. "granska taggar som dina vänner lagt till i ditt innehåll"
Citera
2012-04-06, 18:57
Medlem
Yoobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falk7
Om man söker på min mail på Facebook så hittar man direkt min profil. Är det här någonting som går att stänga av? Jag vill kunna använda samma mail men inte att man ska hitta mig om man söker på mailadressen. Någon som vet hur i sådant fall?

Sekretessinställningar > Så här samverkar du > Vem kan hitta dig med hjälp av e-postadressen eller telefonnumret som du har angett?

Citera
2012-04-07, 17:12
Medlem
Jag var på jobbintervju och de "tvingade" oss sökande att bjuda in alla våra vänner till deras facebooksida. Jag vill ta bort det men kan ju inte eftersom
Jag inte är admin. Kan jag på något sätt "objuda" dom
???
Citera
2012-04-07, 18:56
Medlem
kallesietes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
Varken igår eller idag har jag kunnat redigera min profil. Man kan klicka sig in där men när man ska byta mellan kategorierna till vänster så kommer det upp att det blev fel och att dom jobbar på det.

Någon som har samma problem? Någon som vet en anledning? Jag skulle behöva ändra en sak...

Är det ingen annan som har samma problem? Tycker det börjar bli riktigt irriterande då det har varit så för mig nu i 2-3 dygn.
Citera
2012-04-07, 19:45
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Hej! Hoppas någon kan svara på detta.

Fick nyss ett mail från facebook som sa att jag hade blivit registrerad o.s.v.
Problemet är att jag inte har registrerat mig eller tänker gör det. Är det någon som utger sig från att vara jag?! Sorry för rörig text, men hållep på att nojja nu.

Edit: HELVETE! Det var från facebookmail.com, scam?! Jag fyllde i mitt namn och lite!! Helvete hur kan detta veta min namn?!
Senast redigerad av En-Kopp-Kaffe 2012-04-07 kl. 20:00.
Citera
2012-04-07, 22:55
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelinasorrento
Jag var på jobbintervju och de "tvingade" oss sökande att bjuda in alla våra vänner till deras facebooksida. Jag vill ta bort det men kan ju inte eftersom
Jag inte är admin. Kan jag på något sätt "objuda" dom
???
Vilket jävla skitföretag!! Blir upprörd när jag hör sånt här. Fruktansvärt oseriöst. Hoppas du hänger ut dem.
Som svar på din fråga så vet jag inte men tveksamt om msn kam återkalla det även som admin
Citera
2012-04-08, 13:38
Medlem
En person har lagt checkat in på ett ställe + lagt upp en bild och taggat mig i denna post på sin wall.

Hur förhindrar jag sånt här? Vill inte kunna bli in-checka och taggad.
Citera
2012-04-08, 19:36
Medlem
Hej!

Går det att ta bort profilbilder på facebook? Vet att det gick förr men idag satt jag och letade som en galning men NADA!

Så finns det någon som vet hur man tar bort profilbilder på facbook?

Tack på förhand
Citera
2012-04-08, 21:21
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickabo666
Hej!

Går det att ta bort profilbilder på facebook? Vet att det gick förr men idag satt jag och letade som en galning men NADA!

Så finns det någon som vet hur man tar bort profilbilder på facbook?

Tack på förhand
hmm jösses vad de har försvårat det!
när du får upp kortet så klicka på uppdatera sidan (F5) så du hamnar på facebook direkt där kortet ligger. då kommer alternativet upp "ta bort foto"
Citera
2012-04-08, 22:53
Medlem
tjena har inte läst igenom alla sidor men om svaret finns så kan ni hänvisa mig till vilket sidnummer

när jag gillar eller kommenterar något på fb så dyker det jag har gjort hos alla andra vänner på Wallén, jag är jävligt irriterad o skulle gärna avaktivera denna funktion

någon som vet svaret?

tack på förhand
Citera
2012-04-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlntd
hmm jösses vad de har försvårat det!
när du får upp kortet så klicka på uppdatera sidan (F5) så du hamnar på facebook direkt där kortet ligger. då kommer alternativet upp "ta bort foto"

Du är GRYM! Tackar så mycket.

Att de inte informerar om sånt... eller så har jag missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in