2011-06-28, 00:01
Medlem
3TTONs avatar
Kan man söka mer specifikt efter folk på facebook? Typ ålder, stad osv?
Citera
2011-06-28, 08:34
Medlem
Krugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3TTON
Kan man söka mer specifikt efter folk på facebook? Typ ålder, stad osv?

Testa sök på namnet, sen väljer du "Personer" i menyn till vänster. Då kan du lägga till plats, utbildning och/eller arbetsplats i sökningen.
Citera
2011-06-28, 17:31
Medlem
3TTONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krugge
Testa sök på namnet, sen väljer du "Personer" i menyn till vänster. Då kan du lägga till plats, utbildning och/eller arbetsplats i sökningen.

Där du! Tack så mycket!
Citera
2011-06-28, 23:52
Medlem
Kan en person se att man loggat in på hans eller hennes konto? Lyckades klura ut en gammal kompis lösenord och har använt kontot vid några tillfällen (jag kommer brinna i helvetet ja).

Vad händer om jag och personen är online på kontot samtidigt? Märks det på något sätt?
Citera
2011-06-29, 00:07
Medlem
Tja

Har ett litet problem och undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig.

Jo, det är så att när jag gillar eller kommenterar på någon annans "wall/kommentar" så får jag inte några uppdateringar när någon annan har kommenterat eller gillat statusuppdateringen.

Frågan är hur jag gör så att jag får en notifikation när någon annan har kommenterat en statusuppdatering? Jag vet att man kan gå och ändra detta i account setting ---> notifications men vad jag vet så är det endast ett meddelande till mailen?
Citera
2011-06-29, 00:15
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Kan en person se att man loggat in på hans eller hennes konto? Lyckades klura ut en gammal kompis lösenord och har använt kontot vid några tillfällen (jag kommer brinna i helvetet ja).

Vad händer om jag och personen är online på kontot samtidigt? Märks det på något sätt?

Nästa gång han loggar in efter det att du varit inne på hans konto så kommer han få en varning om att någon loggat in på hans konto från en okänd dator. Dvs från en dator han aldrig loggat in på förut. Det står även IP-adress och location.

Fick inte du upp nått vid inloggningen om att du typ skulle godkänna den nya datorn?
Citera
2011-06-29, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Nästa gång han loggar in efter det att du varit inne på hans konto så kommer han få en varning om att någon loggat in på hans konto från en okänd dator. Dvs från en dator han aldrig loggat in på förut. Det står även IP-adress och location.

Fick inte du upp nått vid inloggningen om att du typ skulle godkänna den nya datorn?

Har inte mottagit något sådant nej...
Citera
2011-06-29, 01:56
Medlem
Probies avatar
Tjena, har två frågor angående mitt kontos säkerhet.

1. Skulle byta lösenord då jag misstänker att en kompis kan ha klurat ut mitt, lite längre ner så står det vart jag har loggats in ifrån osv. Allt såg normalt ut utom att högst upp på listan så stod det Stockholm.
Jag bor flera mil ifrån vår kära huvudstad, och då känns det inte helt att man har varit inloggad ifrån den platsen.

2. Kan man ändra den här "säkerhetsfrågan" som skickas till en om man vill ha tillbaka lösenordet? Om man kan, vart ?
Citera
2011-06-29, 02:54
Medlem
Kan man se något nytt (typ när och var man loggat in osv.) när man laddat ner information? Eller får man bara sina statusuppdateringar på print?
Citera
2011-06-29, 08:54
Medlem
Krugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probie
Tjena, har två frågor angående mitt kontos säkerhet.

1. Skulle byta lösenord då jag misstänker att en kompis kan ha klurat ut mitt, lite längre ner så står det vart jag har loggats in ifrån osv. Allt såg normalt ut utom att högst upp på listan så stod det Stockholm.
Jag bor flera mil ifrån vår kära huvudstad, och då känns det inte helt att man har varit inloggad ifrån den platsen.

2. Kan man ändra den här "säkerhetsfrågan" som skickas till en om man vill ha tillbaka lösenordet? Om man kan, vart ?

1: Då kanske han trots allt varit inne och kikat.

2: Konto > Kontoinställningar > Kontrollfråga
Citera
2011-06-29, 18:02
Medlem
när jag laddar upp nya foton i befintliga album på face, så publicerades de förut alltid på startsidan så alla vänner direkt kunde se de nya uppladdningarna när de loggar in. fick längst upp en förfrågan om jag ville publicera eller något sånt, men tror inte jag kryssade rätt en gång, och efter det kommer aldrig den frågan upp längre, och det publiceras inte på startsidan.
har försökt kolla foto inställningar och applikationsinställningar etc, men får inte igång det igen, kan nån hjälpa mig? =)

VILL ALLTSÅ FÅ NYA FOTON UPPLAGDA PÅ STARTSIDAN DIREKT SÅ DE VISAS FÖR ALLA AUTOMATISKT, ELLER IALLAFALL ATT MAN FÅR EN FÖRFRÅGAN SÅ MAN KAN VÄLJA ATT PUBLICERA DEM DIREKT PÅ STARTSIDAN FÖR ALLA.
Citera
2011-06-30, 00:05
Medlem
Hej!! Undrar om någon smart människa här har en förklaring till varför jag inte kan se en viss grupp på facebook längre. Först när jag sökte på gruppens namn kom bara startsidan upp..nu hittar jag den inte ens längre...det vore väldigt konstigt om de kickat mig ur den (om det går) då jag aldrig publicerat något där...kollar bara uppdateringar varje gång jag är in. Skulle också vara konstigt om de tagit bort den helt och hållet då det är från ett företag och ofta gör reklamuppdateringar. Vad är det frågan om??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in