2011-01-29, 18:04
Medlem
Någon som vet hur man hackar någons facebook? måste få bort en bild på mig som personen vägrar ta bort. Hjälp mig!
Citera
2011-01-29, 18:09
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyckoS
Kan jag ha flera mailadresser?
Ja. Kolla kontoinställningar sedan Email.
Citat:
Ursprungligen postat av Asikten
Vart fan har mina länkar försvunnit? Fanns ju en sida man kunde gå in på förut och se dem?
Gå till startsidan, sen menyn till vänster. Ser du inte Länkar/links där trycker du på Visa Mer sedan ser du det i listan. Tryck på den och sedan My Links/Mina länkar.
Citera
2011-01-29, 20:31
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Jag är medveten om att det här har tagits upp många gånger, men de sökord jag har testat har inte givit mig några positiva resultat.

Är det möjligt att ta sig en titt på någons album utan att 'be om att bli vän'? Jag har läst om det förut här på Flashback, men jag finner inte den exakta posten. Det kanske har fungerat men icke längre fungerar. I vilket fall så finns det ju en poäng med att kunna kryssa i att man vill dölja sina bilder för alla andra än sina vänner.

Dryg kommentar likt 'bli vän med personen' undanbedes. Hade det varit en möjlighet så hade jag inte skämt ut mig på Flashback med att jag faktiskt innehar ett Facebook-konto.

Fanns något förut som hette Photostalker. Men jag får inte det att fungera "idag".

Ett annat knep när någon har dolt sina foton men har sin "Logg" tillgänglig är att man kan leta igenom loggen och se om dom "Publicerade" dom där. Då kommer man in i deras album/foton den vägen.
Så har jag gjort på flera icke-vänner.
Citera
2011-01-29, 21:42
Medlem
raggarsvins avatar
Har ni fått denhära HTTPS-inställningen än? Inte jag iallafal..
http://blog.facebook.com/blog.php?post=486790652130

Trodde jag skulle få den i fredags.
Citera
2011-01-29, 22:12
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatildaLundgren
Det enda man kan göra är att dölja vänlistan HELT, så att man själv bara kan komma åt den. Listan över gemensamma vänner blir kvar i vilket fall som helst.

Hur gör man det?
Ett av mina skäl till att inte skaffa facebook har varit att jag inte vill att alla jag känner ska veta vilka alla jag känner är. Nu börjar jag känna mig socialt efterbliven och har fallit för grupptrycket och skaffat fejan...
Har googlat och sökt...
Citera
2011-01-29, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hur gör man det?
Ett av mina skäl till att inte skaffa facebook har varit att jag inte vill att alla jag känner ska veta vilka alla jag känner är. Nu börjar jag känna mig socialt efterbliven och har fallit för grupptrycket och skaffat fejan...
Har googlat och sökt...

Konto > Sekretessinställningar

Under kategorin samverkan på facebook
trycker du på Visa inställningar

Under visa din vänlista markerar du ditt val och klickar på förhandsgranska min profil
Citera
2011-01-29, 22:35
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milout
Konto > Sekretessinställningar

Under kategorin samverkan på facebook
trycker du på Visa inställningar

Under visa din vänlista markerar du ditt val och klickar på förhandsgranska min profil

Tusen tack! Då slipper morsan se diskreta polares knarkbilder
Citera
2011-01-30, 08:24
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Fanns något förut som hette Photostalker. Men jag får inte det att fungera "idag".

Ett annat knep när någon har dolt sina foton men har sin "Logg" tillgänglig är att man kan leta igenom loggen och se om dom "Publicerade" dom där. Då kommer man in i deras album/foton den vägen.
Så har jag gjort på flera icke-vänner.
Den här personen har tyvärr totalt dolt sin profil, men tack för svaret.
Citera
2011-01-30, 09:58
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Den här personen har tyvärr totalt dolt sin profil, men tack för svaret.

Kom på att jag kommit in en annan väg oxå. Och det är via personens vänners logg där dom kommenterat personens foto.

Det kan dock ta en jävla tid innan man hittar en sådan kommentar. Därför den inte används så ofta. Men vill man verkligen in så......
Citera
2011-01-30, 10:02
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Kom på att jag kommit in en annan väg oxå. Och det är via personens vänners logg där dom kommenterat personens foto.

Det kan dock ta en jävla tid innan man hittar en sådan kommentar. Därför den inte används så ofta. Men vill man verkligen in så......
Jag kan dock inte se den här människans vänner. Personen ingår inte i min umgängeskrets, och jag har således ingen aning vilka denne associerar sig själv med.

Fan vad sne man blir!
Citera
2011-01-30, 10:14
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Jag kan dock inte se den här människans vänner. Personen ingår inte i min umgängeskrets, och jag har således ingen aning vilka denne associerar sig själv med.

Fan vad sne man blir!

Om personen har ett (hyfsat) ovanligt namn så finns chansen att man hittar kommentarer denne gjort på facebook, via en googling på namnet.

Jag har ställt in på mitt konto att effentlig sökning på mig inte är möjlig på tex google. Så googlar man mitt namn så hittar man inte en länk till mitt facebook-konto. Men jag upptäckte ett hål i detta och det är när jag gått med i publika sidor (tex AIK) och lagt en kommentar där. Dessa kommer då upp på google.

Möjligt att man då hittar en grupp personen och hans vänner gått med i och kan klicka sig vidare.
Citera
2011-01-30, 12:21
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Om personen har ett (hyfsat) ovanligt namn så finns chansen att man hittar kommentarer denne gjort på facebook, via en googling på namnet.

Jag har ställt in på mitt konto att effentlig sökning på mig inte är möjlig på tex google. Så googlar man mitt namn så hittar man inte en länk till mitt facebook-konto. Men jag upptäckte ett hål i detta och det är när jag gått med i publika sidor (tex AIK) och lagt en kommentar där. Dessa kommer då upp på google.

Möjligt att man då hittar en grupp personen och hans vänner gått med i och kan klicka sig vidare.
Det fungerade tyvärr inte, men jag fann lyckan någon annanstans genom att hitta en MySpace-profil genom en mer gedigen googling av namnet. Förvisso också den profilen privat, men jag antar att man inte kan få allt här i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in