2010-01-19, 17:38
Medlem
pan.pans avatar
All intrång på elektroniska medier eller webbsidor rubriceras som dataintrång och är väldigt allvarligt. Att läsa andras post utan deras vetskap och samtycke är ännu allvarligare. Bara att läsa ett brev som inte är till dig kan räknas som kränkning och olaga intrång. Det kan bevisas genom loggar och alibi. Om man har använt en Facebook status som ett hållbart alibi så borde det inte vara så svårt.

Min fader är advokat och jag har diskuterat liknande saker med honom så jag vet vad jag talar om. Ta ett snack med en jurist eller advokat om detta.
Citera
2010-01-19, 19:00
Medlem
Hur ser du till att facebook infogar rätt bild?

Tjabba! Jag jobbar med ett projekt där jag hoppas att många användare ska hjälpa till att posta en länk till sajten på facebook.

Just nu så väljer facebooks "oEmbed" att inkludera ett gäng ikoner istället för projektets logga.

Hur brukar ni göra för att facebook ska prioritera den viktiga bilden över andra "random" bilder på sajten?
Citera
2010-01-19, 19:31
Medlem
Någon som vet varför tjejerna skriver länder i sin status nu?
Citera
2010-01-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarklangarn
Svaret finns här
https://www.flashback.org/showpost.php?p=20979511&postcount=183
Citera
2010-01-20, 06:59
Medlem
blotarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarklangarn

Usch. Lika bra att krossa deras drömmar genom att avslöja denna "kod" direkt så man slipper se en massa "Frankrike " på sin facebook.
Citera
2010-01-20, 07:33
Medlem
När man går in vänners bilder och kolla på bilder och så kan man trycka på Tagga, vad fan är det?
Citera
2010-01-20, 10:25
Medlem
Infinitiv86s avatar
Detta har nog svarats på men varför har alla fjantar smeknamn mellan sitt för och efternamn.. Mestadels 'tuffa' killar som heter "FjanteN" "Fjollbollsspelarnamn" eller dylikt? Någon variant av SuperCoolMcKille85 på Lunarstorm på 90 talet?
Citera
2010-01-20, 10:29
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitiv86
Detta har nog svarats på men varför har alla fjantar smeknamn mellan sitt för och efternamn.. Mestadels 'tuffa' killar som heter "FjanteN" "Fjollbollsspelarnamn" eller dylikt? Någon variant av SuperCoolMcKille85 på Lunarstorm på 90 talet?
Det är väl inte så konstigt? Smeknamn brukar man ju ta med när man säger någons namn, eller brukar och brukar - det händer. Att ta med någon fotbollsspelares namn i sitt namn är väl bara ett sätt att visa uppskattning, eller antyda att man är grym på att lira boll.

"Och näste man upp i ringen med sina 90kg är.... Oscar, "Köttbiten" , Svensson!!!" typ??
Citera
2010-01-20, 17:39
Medlem
På händelse nere i det högra hörnet så får jag en massa medelanden där det står: X X made a comment on a photo of you, men när jag trycker på det så kommer jag bara till en vit sida, och går jag in på foton och kollar igenom alla kommentarer så står det inte att X X kommenterat något.
Citera
2010-01-20, 17:42
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michaelandersso
På händelse nere i det högra hörnet så får jag en massa medelanden där det står: X X made a comment on a photo of you, men när jag trycker på det så kommer jag bara till en vit sida, och går jag in på foton och kollar igenom alla kommentarer så står det inte att X X kommenterat något.

Det är grymt störande, får det flera gånger per dag ibland. Skulle uppskatta om man fick reda på vad det var? En sak är säker, och det är att jag inte launchar den applikationen.
Citera
2010-01-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det är grymt störande, får det flera gånger per dag ibland. Skulle uppskatta om man fick reda på vad det var? En sak är säker, och det är att jag inte launchar den applikationen.

Går det att ta bort den möjligheten så man slipper skiten?
Citera
2010-01-20, 18:31
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michaelandersso
Går det att ta bort den möjligheten så man slipper skiten?

Ingen aning, kanske finns något på inställningar. Du får kolla själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in