2010-01-17, 18:37
Medlem
raggarsvins avatar
När man ska välja sekretess för olika saker på facebook kan man välja "Vänners vänner" och "Vänner och nätverk", men jag vill att mina vänners vänner OCH de i samma nätverk ska se det, hur gör man då? går detta?
Citera
2010-01-18, 00:05
Medlem
TheBlitzers avatar
dölja mina aktiviteter "gillar" "kommenterat"

om jag vill dölja mina aktiviteter om vilka jag har "kommenterat" och vad jag "gillar" i min profil...

fråga 1: går det att göra?

fråga 2: hur gör jag i så fall?

orkar inte plöja igenom hela jävla fb-tråden...
Citera
2010-01-18, 03:48
Medlem
hej! nur är det så att jag har tryckt "dölja" på vissa personer, hur går jag tillväga för att odölja dom? =)
Citera
2010-01-18, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveOh
hej! nur är det så att jag har tryckt "dölja" på vissa personer, hur går jag tillväga för att odölja dom? =)
prova dölj en polare til,sen direkt efter du döljt den kan man trycka "regigera inställningar"
Citera
2010-01-18, 11:31
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
2. Jag har en sida för mitt företag och jag vill ha en sån inställning som jag har på min privata sida, mail eller någon notis när någon kommenterar eller liknande.

Har själv samma problem. Har ställt frågan flera gånger här utan svar, har letat på facebook, har googlat. Förstår fan inte hur det ska göras. Snälla säg till om du hittar en lösning! Ett PM eller nåt.
Citera
2010-01-18, 11:32
Bannlyst
Jag har en fråga! hur länge syns loggen på facebook om man inte tar bort den?
Citera
2010-01-18, 22:33
Medlem
Jag får nya händelser hela tiden där det står följande

XXX made a comment on a photo of you.

När man klickar på texten så ska man godkänna applikationen "Photo Comments". Jag har inte godkänt denna och har inget intresse av skiten överhuvudtaget men ändå kommer det upp bland händelser hela tiden. Nån som har nån lösning så man blir av med skiten?
Citera
2010-01-18, 23:12
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Jag får nya händelser hela tiden där det står följande

XXX made a comment on a photo of you.

När man klickar på texten så ska man godkänna applikationen "Photo Comments". Jag har inte godkänt denna och har inget intresse av skiten överhuvudtaget men ändå kommer det upp bland händelser hela tiden. Nån som har nån lösning så man blir av med skiten?
Tryck på krysset som kommer upp till höger när du håller muspekaren över texten, då kan du välja att blockera applikationen.
Citera
2010-01-19, 10:35
Medlem
Tecklas avatar
Gå in på andras Facebook konton och läsa deras mail, olagligt?

Vet inte om detta är rätt ställe att ställa denna fråga?

För att göra en lång historia kort så är det två bekanta till mig som har blivit osams. Den ena personen har sedan fått höra massa elaka rykten om sig själv. Gick då hem och gjorde några försök att logga in på ryktes spridarens FB sida och och kom in, hittade enormt många mail med rent skit snack och förtal om sig själv, skickat till ca 5 olika personer. NU till min fråga, kan "offret" för skitsnacket använda sig av materialet till att göra en polisanmälan om förtal?
Citera
2010-01-19, 11:17
Medlem
direktörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teckla
Vet inte om detta är rätt ställe att ställa denna fråga?

För att göra en lång historia kort så är det två bekanta till mig som har blivit osams. Den ena personen har sedan fått höra massa elaka rykten om sig själv. Gick då hem och gjorde några försök att logga in på ryktes spridarens FB sida och och kom in, hittade enormt många mail med rent skit snack och förtal om sig själv, skickat till ca 5 olika personer. NU till min fråga, kan "offret" för skitsnacket använda sig av materialet till att göra en polisanmälan om förtal?

Dataintrång borde hamna under, jag är dock ingen expert på juridiska spörsmål.
Senast redigerad av direktörn 2010-01-19 kl. 11:20.
Citera
2010-01-19, 11:28
Medlem
ormanoffs avatar
Något förtalsbrott kan det nog inte bli frågan om eftersom skitsnacket hållts till en mindre grupp och inte varit offentligt. Sånt är inte straffbart, då skulle även skitsnacket vid lunchbordet på jobbet vara olagligt.

Är osäker på vad för rubricering som kan komma i fråga för att läsa någon annans e-mail, men det är säkerligen inte tillåtet.
Citera
2010-01-19, 11:29
Medlem
brajzillas avatar
det är nog lika olagligt som att läsa andras fysiska post, alltså inte, men som vanligt är det väl skitsvårt att bevisa och ord mot ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in