2023-09-29, 20:24
Medlem
Säkert på att du inte är bannad från Facebook? Fast då borde du kanske inte kunna skapa ett konto.

Men som andra nämnt, välj tvåstegsverifiering.

Aldrig upplevt problem med det, haft Facebook 10-15 år minst.

Men du skriver 5 gånger, skapar du nya mejladresser varje gång? Eller vad händer med ditt konto när det är hackat? Du kan ju höra av dig till fb så kan de hjälpa dig att få tillbaka det. Men såklart måste du kunna bevisa att du är du, och att det är ditt konto.

Jag har till och med skapat fake-konton för att hjälpa mig på spel, inte ens dessa har blivit hackade. Då har det inte direkt varit något avancerat lösenord eller mejladress. Dessutom inte ens tvåstegsverifiering.

När du skapar kontot, är du inloggade på ett allmänt nätverk? Gör du det via telefonen eller datorn? Känns som någon bevakar din aktivitet.
Senast redigerad av Elocone 2023-09-29 kl. 20:27.
Citera
2023-09-29, 20:33
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Vem har ens Facebook nuförtiden?

En rätt stor % skulle jag gissa, sen i vilken utsträckning de brukas är annan sak. Många har nog endast facebook för att ha kontakt med nära och kära samt diverse grupper.
Citera
2023-09-29, 20:41
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennyhet
Jag har försökt att bli medlem på Facebook fem 5️⃣ gånger men efter en månad så blir jag alltid hackad på Facebook fast jag byter faktiskt lösenord. En gång blev jag medlem på Facebook för att använda Messenger och efter 5 timmar så blir jag blockerad från att använda Messenger och inte kunnat använda sen dess. Facebook är en populär hemsida som många använder och vissa har haft konto i över 10 år och inte ens jag lyckades behålla mitt konto så länge.
Låt mig få gissa på något av följande:
1. Du sitter på öppet nätverk?
2. Du använder Mac eller gammal Windows?
3. Du använder samma lösenord till fler sajter?
Citera
2023-09-29, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Säkert på att du inte är bannad från Facebook? Fast då borde du kanske inte kunna skapa ett konto.

Men som andra nämnt, välj tvåstegsverifiering.

Aldrig upplevt problem med det, haft Facebook 10-15 år minst.

Men du skriver 5 gånger, skapar du nya mejladresser varje gång? Eller vad händer med ditt konto när det är hackat? Du kan ju höra av dig till fb så kan de hjälpa dig att få tillbaka det. Men såklart måste du kunna bevisa att du är du, och att det är ditt konto.

Jag har till och med skapat fake-konton för att hjälpa mig på spel, inte ens dessa har blivit hackade. Då har det inte direkt varit något avancerat lösenord eller mejladress. Dessutom inte ens tvåstegsverifiering.

När du skapar kontot, är du inloggade på ett allmänt nätverk? Gör du det via telefonen eller datorn? Känns som någon bevakar din aktivitet.
https://www.facebook.com/help/1306725409382822
Den här har jag gjort flera gånger och jag har skapat nya e-postadress varje gång jag registrera mig på Facebook, ska nog fixa 2-step samma dag som jag registrera mig,
Citera
2023-09-29, 20:55
Medlem
Citat:
https://www.facebook.com/help/1306725409382822
Den här har jag gjort flera gånger och jag har skapat nya e-postadress varje gång jag registrera mig på Facebook, ska nog fixa 2-step samma dag som jag registrera mig,

Okej. För jag glömde mitt lösenord till både min mejl och fb för många år sedan. Jag lyckades efter mycket kontakt med både fb och de jag har min mejl hos, få tillbaka mitt konto med hjälp av att ta en bild på mitt id-kort. (Sjävklart skulle jag stryka vissa uppgifter). Efter det och flera säkerhetsfrågor om mitt konto fick jag tillbaka det. Tog ca 2-3 dagar. Men det kanske inte hjälper dig.

Men ett tips är att ange korrekta uppgifter om dig själv. Tror även du kan lägga in en betrodd anhörigs uppgifter, ifall du skulle bli av med det du behöver för tvåstegsverifiering. Ex att du tappat telefonen, så kan det skickas ut uppgifter till din betrodda kontakt. Däremot var det många år sedan jag la in sånt, så det kanske är ändrat och inte finns kvar idag.

Men exempelvis någon i din familj, sambo, äldre oteknisk förälder. Ja någon som du vet inte skulle försöka logga in på ditt konto.
Citera
2023-09-29, 21:11
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Jag har försökt att bli medlem på Facebook fem 5️⃣ gånger men efter en månad så blir jag alltid hackad på Facebook fast jag byter faktiskt lösenord. En gång blev jag medlem på Facebook för att använda Messenger och efter 5 timmar så blir jag blockerad från att använda Messenger och inte kunnat använda sen dess. Facebook är en populär hemsida som många använder och vissa har haft konto i över 10 år och inte ens jag lyckades behålla mitt konto så länge.
Blir du verkligen hackad eller blir ditt konto blockerat eftersom någon försöker hacka dig?

Skapa en helt ny mejladress och använd den när du skapar nästa konto.
Citera
2023-09-29, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Blir du verkligen hackad eller blir ditt konto blockerat eftersom någon försöker hacka dig?

Skapa en helt ny mejladress och använd den när du skapar nästa konto.
Det har blivit blockerad tre gånger, men om jag skapar en ny e-post så blir jag medlem på Facebook samma dag
Citera
2023-09-29, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Men… det har ju inte med lösenord att göra. Din dator är hackad och nån lyssnar på dina lösenord förstår du väl? Keyloggers osv…
Finns det program som rensar sånt där
Citera
2023-09-29, 21:33
Medlem
Citat:
Finns det program som rensar sånt där

Jag skulle ominstallera hela datorn om jag var du. Ladda ner media creation tool från Microsoft och spara på ett stort USB minne, boota upp och formatera diskar och sedan installera Windows.
Se till att göra backup av det du vill ha kvar först. Men inga .exe filer då
Citera
2023-09-29, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Jag skulle ominstallera hela datorn om jag var du. Ladda ner media creation tool från Microsoft och spara på ett stort USB minne, boota upp och formatera diskar och sedan installera Windows.
Se till att göra backup av det du vill ha kvar först. Men inga .exe filer då
Okej, är det den här hemsida https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10ISO?4cd9df4f-deef-4431-9497-a04303f34986=True
Citera
2023-09-29, 22:21
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
En rätt stor % skulle jag gissa, sen i vilken utsträckning de brukas är annan sak. Många har nog endast facebook för att ha kontakt med nära och kära samt diverse grupper.
Ja många har nog Facebook men jag upplever att fler och fler inte nyttjar plattformen längre...
Citera
2023-09-29, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Jag blir också rätt nyfiken..
Kan du ge oss ett exempel?
En gång valde jag lösenord efter märke på datorn 💻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto