2023-09-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
nej ja använder min adress plus födelse år så de e massa bokstäver o siffror =)

Ok, skumt? Kanske en admin låst ditt konto?
Citera
2023-09-29, 19:26
Medlem
Men… det har ju inte med lösenord att göra. Din dator är hackad och nån lyssnar på dina lösenord förstår du väl? Keyloggers osv…
Citera
2023-09-29, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Vad brukar du använda för lösenord?
Typ som siffror och bokstäver
Citera
2023-09-29, 19:31
Medlem
Minst 16 slumpmässiga tecken + tvåfaktor autentisering kör jag.
Alltid unika slumpmässiga lösenord på alla siter och 2FA där det är möjligt.
Citera
2023-09-29, 19:32
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Minst 16 slumpmässiga tecken + tvåfaktor autentisering

Japp, där har du det.
Citera
2023-09-29, 20:09
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Ok, skumt? Kanske en admin låst ditt konto?
nej ja har tillgång till kontot men ja får jämt SMS med två faktors verifierings koder som ja inte begärt. IPn e från pakistan :P
Citera
2023-09-29, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Men… det har ju inte med lösenord att göra. Din dator är hackad och nån lyssnar på dina lösenord förstår du väl? Keyloggers osv…
Det misstänkte jag ju, blir att rensa datorn
Citera
2023-09-29, 20:17
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennyhet
Jag har försökt att bli medlem på Facebook fem 5️⃣ gånger men efter en månad så blir jag alltid hackad på Facebook fast jag byter faktiskt lösenord. En gång blev jag medlem på Facebook för att använda Messenger och efter 5 timmar så blir jag blockerad från att använda Messenger och inte kunnat använda sen dess. Facebook är en populär hemsida som många använder och vissa har haft konto i över 10 år och inte ens jag lyckades behålla mitt konto så länge.

Du måste ha ett pw Typ
S23srx1**U4++73vZO
Lycka till att knäcka den 😁
Citera
2023-09-29, 20:18
Medlem
Citat:
Det misstänkte jag ju, blir att rensa datorn

Ja att gissa eller bruteforca lösenord går inte på facebook, så nån avlyssnar dig med en keylogger / trojan
Citera
2023-09-29, 20:19
Medlem
Citat:
Jag har försökt att bli medlem på Facebook fem 5️⃣ gånger men efter en månad så blir jag alltid hackad på Facebook fast jag byter faktiskt lösenord. En gång blev jag medlem på Facebook för att använda Messenger och efter 5 timmar så blir jag blockerad från att använda Messenger och inte kunnat använda sen dess. Facebook är en populär hemsida som många använder och vissa har haft konto i över 10 år och inte ens jag lyckades behålla mitt konto så länge.
Fast då är det någon som sitter och attackerar dig personligen. Folk här tycks tro att du använder hej1234 utan att begripa att det finns program som sköter det med att knäcka lösenord och inte att man sitter och gissar några gånger.

Kan du inte köra ett extremt lösenord med typ 300 tecken och vara kvar inloggad med bara fingeravtrycksläsare på luren? Det är säkert inte något geni som sitter och hackar dig.

https://nordlo.com/kunskapsbanken/sahar-skyddar-du-foretaget-mot-en-brute-force-attack

Ändra lösen på alla konton du har, kör inte samma. Kolla nätverkets skydd och möjligheter att påverka hur många försök som kan användas för misslyckade inlogg (har inte en aning om hur man kan ändra på olika platser såsom Facebook).

Alltså ett barn kan lära sig komma in genom någon lucka någonstans om det vill. Men ditt problem är egentligen på väldigt låg nivå av datateknik.

Fixa nätverket och ändra lösenord på fler platser. Blås rent enheter. Nu kan jag inte data själv då det är trist men du kan gardera dig lite utan intresse också. Grundläggande säkerhet och att kanske inte sitta som en annan och klicka på vilken länk som helst. Om någon har dig som mål så försöker de kanske på fler sätt men sitter sannolikt bara med ett program för att nå din Facebook av något märkligt skäl (såvida du inte går på droger då missbrukare slarvar bort kontona på rutin utan att det är hackare).
Citera
2023-09-29, 20:20
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Formatera om din dator och försök igen
Citera
2023-09-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
ja oxå. byter lösen ord hela tiden men får lik förbannat meddelanden att nån från Pakistan försöker logga in på min facebook. använder dock två faktor autentisering så han kommer inte in :P

Att någon försöker logga in behöver inte betyda mer än att din mail finns på någon lista över konton från en annan sida (https://haveibeenpwned.com/).

Om du använder samma mail för Facebook som på en tidigare hackad sida försöker de använda det lösenordet från sidan som hackades på Facebook. Testa att använda en ny mail eller om du har Gmail (funkar kanske med andra addresser med) att lägga på tex +facebook när du skapar kontot. Med andra ord om din mail är onetap@gmail.com regga kontot med tex. Onetap+facebook@gmail.com. Då är användarnamnet unikt samtidigt som mail till den addressen hamnar i din vanliga mailkorg.

Försöker dom logga in även med den nya addressen får du nog kolla igenom vartifrån det loggats in på din mail, om din telefon har något skumt tangentbordsapp eller blåsa datorn/mobilen.
Senast redigerad av zpirit 2023-09-29 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in