Citat:
Ursprungligen postat av
Ennyhet
Jag har försökt att bli medlem på Facebook fem 5️⃣ gånger men efter en månad så blir jag alltid hackad på Facebook fast jag byter faktiskt lösenord. En gång blev jag medlem på Facebook för att använda Messenger och efter 5 timmar så blir jag blockerad från att använda Messenger och inte kunnat använda sen dess. Facebook är en populär hemsida som många använder och vissa har haft konto i över 10 år och inte ens jag lyckades behålla mitt konto så länge.
Fast då är det någon som sitter och attackerar dig personligen. Folk här tycks tro att du använder hej1234 utan att begripa att det finns program som sköter det med att knäcka lösenord och inte att man sitter och gissar några gånger.
Kan du inte köra ett extremt lösenord med typ 300 tecken och vara kvar inloggad med bara fingeravtrycksläsare på luren? Det är säkert inte något geni som sitter och hackar dig.
https://nordlo.com/kunskapsbanken/sahar-skyddar-du-foretaget-mot-en-brute-force-attack
Ändra lösen på alla konton du har, kör inte samma. Kolla nätverkets skydd och möjligheter att påverka hur många försök som kan användas för misslyckade inlogg (har inte en aning om hur man kan ändra på olika platser såsom Facebook).
Alltså ett barn kan lära sig komma in genom någon lucka någonstans om det vill. Men ditt problem är egentligen på väldigt låg nivå av datateknik.
Fixa nätverket och ändra lösenord på fler platser. Blås rent enheter. Nu kan jag inte data själv då det är trist men du kan gardera dig lite utan intresse också. Grundläggande säkerhet och att kanske inte sitta som en annan och klicka på vilken länk som helst. Om någon har dig som mål så försöker de kanske på fler sätt men sitter sannolikt bara med ett program för att nå din Facebook av något märkligt skäl (såvida du inte går på droger då missbrukare slarvar bort kontona på rutin utan att det är hackare).