Citat:
Ursprungligen postat av
Ennyhet
https://www.facebook.com/help/1306725409382822
Den här har jag gjort flera gånger och jag har skapat nya e-postadress varje gång jag registrera mig på Facebook, ska nog fixa 2-step samma dag som jag registrera mig,
Okej. För jag glömde mitt lösenord till både min mejl och fb för många år sedan. Jag lyckades efter mycket kontakt med både fb och de jag har min mejl hos, få tillbaka mitt konto med hjälp av att ta en bild på mitt id-kort. (Sjävklart skulle jag stryka vissa uppgifter). Efter det och flera säkerhetsfrågor om mitt konto fick jag tillbaka det. Tog ca 2-3 dagar. Men det kanske inte hjälper dig.
Men ett tips är att ange korrekta uppgifter om dig själv. Tror även du kan lägga in en betrodd anhörigs uppgifter, ifall du skulle bli av med det du behöver för tvåstegsverifiering. Ex att du tappat telefonen, så kan det skickas ut uppgifter till din betrodda kontakt. Däremot var det många år sedan jag la in sånt, så det kanske är ändrat och inte finns kvar idag.
Men exempelvis någon i din familj, sambo, äldre oteknisk förälder. Ja någon som du vet inte skulle försöka logga in på ditt konto.